تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۳۴۹۳۰
مدیرکل پزشکی قانونی استان خبر داد

کشته شدن ۱۸۱ کهگیلویه و بویراحمدی در تصادفات رانندگی

۰
کشته شدن ۱۸۱ کهگیلویه و بویراحمدی در تصادفات رانندگی
کبنا ؛مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد از مصدوم شدن ۴۰۱۵ نفر و مرگ ۱۸۱ نفر ناشی از تصادفات رانندگی در این استان طی سال ۹۹ خبر داد.
به گزارش کبنا نیوز، کامروز امینی افزود: در چهار حوزه، خدمات فنی و تخصصی توسط مراکز پزشکی قانونی ارائه و به ازای هر مراجعه کننده یک پرونده تشکیل می‌شود که در سال ۹۹، در مجموع ۱۹ هزار و ۷۶۴ معاینه سرپایی انجام شده و کاهش ۱۱.۶ درصدی به نسبت مدت مشابه سال قبل ثبت شد.
وی اظهار کرد: در بحث اجساد، ۵۷۶ جسد برای پیگیری و تشخیص به پزشکی قانونی ارجاع شد که کاهش ۱.۸ درصدی به نسبت سال ۹۸ داشت. ۱۴۲ مورد از این معاینات بالینی اجساد مربوط به زنان بود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۷۲ پرونده با شکایت از کادر درمان داشتیم که رشد قابل توجهی نسبت به سال قبل داشته و ۳۰ پرونده منجر به محکومیت و ۴۲ پرونده منتج به برائت شد.
امینی از مراجعه پنج هزار و ۹۵۷ نفر با ادعای نزاع به پزشکی قانونی خبر داد و تصریح کرد: یک هزار و ۲۴۸ مورد پرونده‌ها مربوط به زنان بوده و در مجموع مراجعات رشد ۱.۵ درصدی داشته است.
وی ادامه داد: چهار هزار و ۱۵ مورد پرونده مصدومین ناشی از تصادفات استان مراجعه و تشکیل شده که این تعداد نشبت به سال قبل کاهش ۲۲.۵ درصدی داشت.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۴۰ پرونده مربوط به حوادث کار نیز در پزشکی قانونی استان تشکیل شد.
امینی از تشکیل ۴۵۶ پرونده برای مرگ‌های غیر طبیعی در استان طی سال ۹۹ خبر داد و تاکید کرد: این میزان کاهش یک درصدی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ داشته است.
وی اظهارکرد: در مرگ‌های غیر طبیعی ۱۸۱ مورد فوت ناشی از حوادث رانندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد ثبت شد.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین فوت ناشی از گاز گرفتگی در سال ۹۹ هشت مورد با کاهش ۳۳ درصدی به نسبت مدت مشابه قبل بوده و ۱۴ مورد فوت ناشی از غرق شدگی نیز در سال ۹۹ ثبت شد.
امینی گفت: ظرفیت سازی زیربنایی در حوزه پزشکی قانونی استان برنامه ریزی شده و در زمینه های مختلف در ساختمان جدید در حال افزایش و بهبود محوطه سازی هستیم. تجهیز آزمایشگاه مرکز در اواخر سال گذشته انجام شد و تأمین بخش مهمی از تجهیزات آزمایشگاه سم شناسی اجرایی شد.
وی با اشاره به ساخت دو سالن تشریح در شهرستان‌های بهمئی و دنا، افزود: در سال ۱۴۰۰ برای ساخت دو پروژه اعتبار در نظر گرفته شده است. در سال گذشته پزشکی قانونی باشت افتتاح شد و ساختمان سازی در این خصوص نیز عملیاتی می‌شود.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سالن تشریح شهرستان دهدشت در بخش فنی مشکلاتی داشت، بیان کرد: این مشکلات برطرف شده و در این بخش نیز تکمیل و رفع مشکلات را خواهیم داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

تلاش‌هاي اصلاح‌طلبانه؛ چرا همتی نمی‌تواند نماینده اصلاح‌طلبان باشد؟

همتي و مهرعليزاده اما تمام توجه‌شان معطوف به اصلاح‌طلبان نيست. همتي در روزهاي اخير در ...
آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

آخرین اظهارات جهانگیری در باره رد صلاحیتش، اصلاح‌طلبان و شورای نگهبان

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو گفت: گاهی ...
بدرود اصلاحات؟

بدرود اصلاحات؟

هاشمی‌رفسنجانی ردصلاحیت شد تا شورای نگهبان همه اصلاح‌طلبان را غافلگیر کند؛ اما در عین ...
1