تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۵
کد مطلب : ۴۲۴۵۹۲
تقوی نژاد در نشست مبارزه با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد؛

140 میلیاردتومان در توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شد / آمارهای کرونایی کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری قابل قبول است

۱
۰
140 میلیاردتومان در توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شد
کبنا ؛سیدکامل تقوی نژاد معاون توسعه وزیر بهداشت در ادامه نشست مبارزه با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: زیرساخت های ما نسبت به سایر نقاط جهان قوی نیست و ما تکیه بر دانش و خدمات منابع انسانی داریم که اینها از برکات جمهوری اسلامی است.
تقوی نژاد گفت: آمارهای مربوط به ویروس کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد به نسبت میانگین کشوری آمار قابل قبولی است، و استان توانست به متوسط کشوری و یا حتی در برخی شاخص ها به رتبه های بهتری برساند.
تقوی نژاد افزود: مجاهدان عرصه سلامت در خدمت گذاری خود به مردم جان خود را به خطر انداخته اند، و در این زمینه شهدای ارزشمندی را در بخش های مختلف تقدیم کردیم، که برای ما ارزشمند هستند.
تقوی نژاد با اشاره به اقدامات جمهوری اسلامی در حوزه بهداشت گفت: در ابتدای انقلاب 110 بیمارستان در کشور داشتیم، در حال حاضر 620 بیمارستان در بخش دولتی داریم، امیدواریم در پایان دولت به 739 بیمارستان برسد، 7 هزار تخت اول انقلاب به 140 هزار تخت برسد.
وی گفت: تا پایان دولت تدبیر و امید 257 کلینیک ویژه خواهیم داشت. در سال 92، 600 اورژانس بیمارستان داشتیم که به 1هزار و 60 اورژانس خواهد رسید.
معاون وزیر اظهار کرد: در حال حاضر 97 مرکز مبارزه با سرطان داریم که در انتهای این دولت به 123 مرکز مبارزه با سرطان در کشور را خواهیم داشت.
تقوی نژاد بیان کرد: در پایان دولت 11 هزار و 471 مرکز بهداشتی را شاهد خواهیم بود که از برکات نظام برای مردم خواهد بود.
وی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید فعالیت های قابل توجهی را در استان اجرایی کرده است گفت: 7پروژه بیمارستانی را در استان داریم، 293 تخت با 30 هزار مترمربع به وضعیت موجود اضافه خواهد شد، 140 میلیارد تومان برای توسعه پروژه های بهداشتی استان هزینه شده، دو پروژه در سال جاری و 5 پروژه ما از سال 1400 به بعد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
وی گفت: امروز یک کلینیک ویژه در یاسوج به بهره برداری رسبد، همچنین تا پایان سال دو کلینیک ویژه در گچساران و دهدشت به بهره برداری خواهد رسید. برای مرکز بیماری های خاص اعتبارات قابل توجهی هزینه شده و ان شاالله در ادامه تلاش خواهیم کرد این پروژه به نتیجه برسد.
تقوی اظهار کرد: 129 پروژه بهداشتی در سطح استان تعریف شده، 34 پروژه خاتمه پیدا کرده و بقیه در مراحل پیشرفت فیزیکی مختلفی قرار دارند، حدودا 19 میلیارد تومان سهم وزارت بهداشت بوده که 19 میلیارد و 600 پرداخت شده است.
معاون وزیر گفت: از سال گذشته موفق شدیم 22 هزار و 280 مجوز استخدام را دریافت کنیم که 10 هزار نفر در سال گذشته استخدام شدند. 9 هزار و 200 نفر این افراد در دانشگاه ها حضور پیدا کردند، اخیرا سهمیه ای به دانشگاه ها ابلاغ کردیم، سهمیه دیگری هم در اینده نزدیک ابلاغ خواهد شد که طبق توافق امیدواریم سهم این استان در خصوص آزمون های اداری و استخدامی سهم قابل توجهی باشد و بیمارستان های جدیدالتاسیس در مرکز توجه قرار بگیرند.
وی گفت: در خصوص پرداخت مطالبات کادر درمان تلاش شد، اعتراض ها، درخواست هایی وجود دارد، معوقه کارانه کادر درمان استان 24 ماه بود، الان به کمک تدبیر همکاران، معوقات به 10 ماه رسیده است.
تقوی تصریح کرد: بزرگترین مدالی که تاکنون به مجاهدان عرصه سلامت تقدیم شده، تقدیرهای چند باره مقام معظم رهبری بوده است.

  
نام شما

آدرس ايميل شما

پرستار
Iran, Islamic Republic of
چرا تحویل مردم میدید ، مطالبات کادر درمان ۱۸ ماهه ، نیروهای شرکتی ۶ ماه حقوق هم نگرفتن وضعیت بیمارستان ها اسفناکه
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1