تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۴۲۳۴۹۴
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 40 نفر رسید / عادی انگاری عامل شیوع کرونا

۰
شمار قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به 40 نفر رسید
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار قربانیان کرونا در استان به 40 نفر خبر داد و گفت: امروز متاسفانه یک مورد فوتی بیمار 63 ساله اهل گچساران گزارش شد، این جان باخته دارای بیماری زمینه‌ای و در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری بود.
 به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه گفت: در 30 تیرماه، 196 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان‌اند که از این تعداد 79 نفر مبتلای قطعی هستند.
 وی با اشاره به اینکه 8 بیمار کرونایی نیز در بخش آی سی یو بیمارستان‌های استان و 5 نفر تحت درمان با دستگاه هستند، عنوان کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 1983 مورد گزارش شده است.
 دکتر یزدان‌پناه اظهار داشت: امروز نیز جواب 176 نمونه را از آزمایشگاه تشخیصی مولکولی یاسوج دریافت نمودیم که بیشترین موارد در بویراحمد (۵۰ درصد) و گچساران (۳۳ درصد) و بقیه موارد در بهمئی، دنا، باشت و لنده بودند.

نمره قبولی یزدان پناه و علوم پزشکی استان

 وی عنوان کرد: قرار گرفتن شهرستان بویراحمد در وضعیت هشدار، ما را نگران کرده و امیدواریم با همکاری و همراهی مردم از این مرحله سخت، به سلامت عبور کنیم.
 سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، تجمعات عمومی را پاشنه آشیل شیوع کووید 19 در استان دانست و افزود: متاسفانه یکی از دلایل مهم شیوع کرونا و افزایش دوره زمانی آن، عادی انگاری بیماری و بی توجهی به نکات بهداشتی است.
 وی در پایان خاطر نشان کرد: عدم وجود برخی علائم حاد بالینی در بیماران، دال بر کم خطری این بیماری نیست، به مردم هشدار می‌دهیم که استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات را جدی گرفته و مشارکت در تأمین و حفظ سلامت خود، خانواده و جامعه ایفا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1