کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

واکنشی به یک خبر؛

پشت پرده انتقادات تند کامرانی به تاجگردون مشخص شد / مظلوم: انتصاب نامزد رد صلاحیت شده مجلس هیچ نشانی از حرکت این مجموعه ی انقلابی ندارد

30 تير 1399 ساعت 13:08

سال هاست مسئولین استانی کهگیلویه وبویر احمد این اهداف را از یاد برده اند و این نهاد انقلابی را که می توانست نقش مهمی در راستای برون رفت استان از محرومیت ومشکلاتی عدیده ای که گریبان گیر آن شده ایفا کند اما متاسفانه آن را چند سالی است حیات خلوت جریانات سیاسی کرده اند و از ماموریت ذاتی خودش کاملا دور کرده اند و به یک اداره سیاسی تشکیلاتی تبدیل شده است .


گفته‌ها حاکی از آن است که در جهاد دانشگاهی مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد تغییرات سیاسی در حال وقوع بوده است، شنیده می‌شود علی کامرانی از فعالان سیاسی استان و شهرستان کهگیلویه بزرگ که چندی پیش انتقادات شدیدی از تاجگردون نماینده سابق گچساران کرده، خود را برای نشستن بر روی صندلی ریاست جهاد دانشگاهی یاسوج آماده می‌کند.
کامرانی که از اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه بزرگ شناخته می‌شود، در سال‌های اخیر ارتباطات خوبی با دفتر استاندار سابق و مرادی رئیس این دفتر برقرار کرده بود، و اما وی پس از این، تلاش کرد که به عنوان کاندیدای نهایی اصلاح طلبان در انتخابات یازدهم معرفی شود که رد صلاحیت شد. او به تازگی‌ها برای نشان دادن خود به صاحبان تصمیم‌گیری که انتصابات استان زیر نظر آنها انجام می‌گیرد، چندی پیش انتقادات تندی نسبت به تاجگردون نماینده سابق گچساران داشت و او را از جرگه اصلاح طلبان خارج دانسته بود، تا پیش چشم عالیجنابان، خوش بنشیند. اما باید بدانیم که جهاد دانشگاهی جای خوش رقصی سیاسیون نیست. مرکز دانشگاهی و محیطی آموزشی و علمی زمانی که دستمایه‌ی سیاسیون شود، حتی اگر بر روی قله هم باشد، به قعر سقوط می‌کند.
کامرانی: رقابت بین من و اصولگرایان است / من در شیراز مستأجرم / اگر باد خزان وزید، آن موقع مرد از نامرد شناخته می‌شود / آقایان پاسخ دهند که این پول‌ها را از کجا آوردند
علی کامرانی هنگام ثبت نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی


مظلوم مسئول شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در واکنشی به اینگونه انتصابات اظهار نظر کرده و گفت: جهاددانشگاهی  یک نهاد فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است که از اهداف والای آن ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، مقابله با غربزدگی، انجام تحقیقات کاربردی، پیگیری طرح‌های تحقیقاتی جهاد، ارائه خدمات علمی-فنی، حمایت از دانشجویان و پژوهشگران مستعد و... می‌باشد
اما سال‌هاست مسئولین استانی کهگیلویه وبویر احمد این اهداف را از یاد برده‌اند و این نهاد انقلابی را که می‌توانست نقش مهمی در راستای برون رفت استان از محرومیت ومشکلاتی عدیده‌ای که گریبان گیر آن شده ایفا کند اما متاسفانه آن را چند سالی است حیات خلوت جریانات سیاسی کرده‌اند و از مأموریت ذاتی خودش کاملاً دور کرده‌اند و به یک اداره سیاسی تشکیلاتی تبدیل شده است.
سید امید مظلوم اظهار کرد: این مرکز یکی از نهادهای انقلابی است که انقلابیون آن را رها کرده‌اند. بسیاری از پروژه‌های تحقیقاتی جهادی در این نهاد انجام می‌شود ولی در استان کهگیلویه و بویراحمد محل رفت و آمد سیاسیون و احزاب شده است که این امر موجب رنجش طیف انقلابی علمی فرهنگی استان گردیده و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و این نگرانی با اخباری که اخیراً  در بین همگان زمزمه می‌شود، چند برابر گشته.
از دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به جهت سرانجام رساندن پرونده کارخانه قند یاسوج قدردانی می‌کنیم امید مظلوم
این فعال دانشجویی گفت: انتصاب یکی از نامزدهای رد صلاحیت شده انتخابات مجلس در این نهاد هیچ نشانی از حرکت این مجموعه‌ی انقلابی به سمت اهدافی که برشمرده شد ندارد.
وی بیان کرد: اگرچه رد صلاحیت فقط مختص حضور در انتخابات هست و فی نفسه نمی‌تواند تعیین کننده باشد، اما فرد مورد نظر در آخرین مناظره خود در دانشگاه آزاد دهدشت تمام اصول و ارکان‌های اساسی و قانونی نظام را زیر سئوال بردند و نشان دادند به بسیاری از بنیادهای نظری نظام اعتقادی ندارند. اما حال انتخاب این شخص برای نهادنامبرده شده که باید این مجموعه را به سمت اهدافش و ترویج فرهنگ انقلابی اسلامی جهادی و ضدغربی حرکت دهد نشانی دیده نمی‌شود و همچنان این مجموعه را به حالتی که قرار دارد نگاه خواهند داشت.
مظلوم اظهار کرد: تکه‌ی گمشده‌ی دیگر این پازل وجه‌ی علمی و سابقه‌ی علمی است. منصبی که هرشخصی برای آن انتخاب می‌شود یکی از ویژگی‌های مهمی که باید داشته باشد سابقه وشهرت  علمی ودانشگاهی است.
مظلوم تاکید کرد: اما ایا این انتخاب شهرت علمی بیشتری دارد یا شهرت سیاسی؟ آیا این انتخاب دانشگاه را از سیاست زدگی به دور می‌کند یا خیر؟ مگر گفته‌های رهبر فرزانه‌ی اتقلاب را مبنی بر  سیاست زده نبودن دانشگاه‌ها فراموش کرده‌ایم یا اگر به یاد داریم چرا عمل نمی‌کنیم و به آن بی توجه هستیم مگر اجرای دستورات ولی جزء واجبات نیست؟
وی در انتها تصریح کرد: امید است مسئولین ذی ربط نگاهی به اساسنامه‌ی این نهاد (جهاد دانشگاهی) داشته باشند تا بتوانند در تصمیماتی که می‌خواهند اخذنمایند در راستای تحقق اهداف این مجموعه و سازگار با اساسنامه‌ی آن باشد ن منافی آن.
 


کد مطلب: 423435

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/423435/پشت-پرده-انتقادات-تند-کامرانی-تاجگردون-مشخص-مظلوم-انتصاب-نامزد-رد-صلاحیت-شده-مجلس-هیچ-نشانی-حرکت-این-مجموعه-ی-انقلابی-ندارد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1