تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۴۲۳۰۳۹
کبنا گزارش می‌دهد

( عکس ) تاجگردون میزش در مجلس را اینگونه رها کرد و رفت / اعتبارنامه گیت / پرده آخر بررسی اعتبارنامه تاجگردون / پیشتازی مجلس اول در رد اعتبارنامه‌ها / + جدول

۱۵
۳
( عکس ) تاجگردون میزش در مجلس را اینگونه رها کرد و رفت
کبنا ؛
آخرین پرده از ماجرای بررسی اعتبارنامه‌ها در مجلس یازدهم امروز به نمایش گذاشته شد و در نهایت ۱۲۸ نفر از مجموع ۲۵۱ نماینده حاضر رای به رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون دادند تا این نماینده مجلس ردای نمایندگی از تن بیرون بیاورد و به قول خودش کیفش را بردارد و برود.
البته حواشی مربوط به اعتبارنامه نمایندگان مجلس یازدهم تنها به تاجگردون ختم نمی‌شود و برخی مانند سینا کمالخانی منتخب مردم تفرش  به دلیل ارائه مدرک تحصیلی جعلی، اجازه ورود به مجلس را پیدا نکرد. و برخی هم مانند  «کاظم دلخوش» نماینده مردم صومعه سرا و «محمد صالحی» نماینده مردم فریدن توانستند از مهلکه بررسی اعتبارنامه‌ها جان سالم به در ببرند. آنها نیز در ابتدای کار مجلس با مشکل اعتبارنامه و شکایت چند نفر از نمایندگان مجلس مواجه شد که در نهایت از میان این سه نفر، این تاجگردون بود که با صندلی‌های سبز بهارستان خداحافظی کرد.
اعتبارنامه نمایندگان مجلس جدید البته می‌توانست ابعاد گسترده تری نیز داشته باشد، چراکه ماجرای ۸ نماینده با مدارک تحصیلی مشکل‌دار که اعتبارنامه هایشان تصویب شد، تبدیل به راز سر به مهری شد که مشخص نیست کی و کجا این راز گریبان مجلس یازدهم را بگیرد. موضوعی که پیش از این اسدالله عباسی سخنگوی مجلس دهم و منتخب مجلس یازدهم درباره‌اش گفته بود: «حدود ۸ مورد از منتخبین به طور قطع مدرک حوزی و دانشگاهی آنها دچار مشکل است و تخلف آنها محرز است. به‌جای فرافکنی شفاف‌سازی شود.»
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423039-2.jpg
رکورد شکنی بعد از ۲۰ سال
اما موضوع بررسی اعتبارنامه‌ها یکی از مباحث جنجالی است که هنوز بعد از ۴۰ سال و یازده دوره، مجلس اول با رد اعتبارنامه ۹ نماینده پیشتاز است و بعد از آن مجلس ششم با رد ۳ اعتبارنامه در رتبه دوم قرار دارد. مجلس دوم و چهارم هم اعتبارنامه دو نماینده را رد کرد و  مجلس سوم و پنجم صلاح دید دو نفر در جمع نمایندگان قرار نداشته باشند.
مجلس ششم آخرین مجلسی بود که در بررسی اعتبارنامه‌ها رای به رد یک اعتبارنامه می‌داد و تقریبا ۲۰ سال است که چنین اتفاقی در صحنه پارلمان مشاهده نشده بود که امروز مجلس یازدهم این رکورد ۲۰ ساله را شکست.
کمترین و بیشترین مخالف
در میان نمایندگانی که در مجالس مختلف رای به رد اعتبارنامه آنها داده شده است «حبیب برومند» نماینده بیله سوار و پارس آباد در مجلس چهارم با    ۴ رای موافق، ۱۹۴ رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع رکورد بیشترین مخالف را به خود اختصاص داده است و «جاوید رمضان پور» نماینده   بندرلنگه  با   ۵۴ رای موافق، ۶۸ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع در مجلس دوم کمترین رای مخالف را دارد. 

 
ادوار مجالس نمایندگانی که اعتبارنامه آنها رد شده است
اسامی حوزه انتخابیه آرا
مجلس اول ابوالقاسم حسین جانی بندرانزلی ۷۴ رای موافق، ۷۸ رای مخالف و۴۶ رای ممتنع
صدر نبوی کاشمر ۲۹ رای موافق، ۱۲۹ رای مخالف و۴۵ رای ممتنع
اسدالله جوانمردی میانه ۷ رای موافق، ۱۴۷ رای مخالف و ۴۱ رای ممتنع
خسرو ریگی خاش ۳۷رای موافق، ۹۸ رای مخالف و ۶۰ رای ممتنع
خسرو قشقائی اقلید ۳ رای موافق، ۱۸۹رای مخالف و ۱۴ رای ممتنع
احمد مدنی بندرعباس یک رای ،موافق،۱۷۵ رای مخالف و ۷ رای ممتنع
علی مهیمی کهنوج اعتبارنامه وی به دلیل عدم امضای هیات اجرایی و هیات نظارت، به وزارت کشور بازگردانده شد
اسحاق فرهمندپور کلیمیان ۳۶ رای موافق، ۷۰ رای مخالف و ۸۹ رای ممتنع
جعفر توکلی گلپایگان ۵۹ رای موافق، ۸۹ رای مخالف و ۳۰ رای ممتنع
مجلس دوم بیوک آقاشریف مرند ۳۴ رای موافق، ۱۰۰ رای مخالف و ۶۵ رای ممتنع
جاوید رمضان پور بندرلنگه ۵۴ رای موافق، ۶۸ رای مخالف و ۵۱ رای ممتنع
مجلس سوم محمدتقی صابری انصاری بروجرد ۶۹ رأی موافق، ۹۲ رای مخالف و ۵۷ رأی ممتنع
مجلس چهارم حبیب هاشمی فسا ۵۵ رای موافق،۱۲۵ رای موافق و ۲۸ رای ممتنع
حبیب برومند بیله سوار و پارس آباد ۴ رای موافق، ۱۹۴ رأی مخالف و ۱۳ رای ممتنع
مجلس پنجم حمید بهرامی‌احمدی‌ رفسنجان ۴۹ رای موافق، ۱۴۹ رأی مخالف و ۱۵ رای ممتنع
مجلس ششم براتعلی محمدی​‌فر سنقر و کلیایی ۱۰۵ رای موافق، ۸۱ رای مخالف و ۵۲ رای ممتنع
سیدمطهر کاظمی‌ خلخال ۷۵ رای موافق، ۱۳۸ رای مخالف و ۲۲ رای ممتنع
حسن مرادی اراک ۸۷ رای موافق، ۱۰۸ رای مخالف و ۳۵ رای ممتنع
مجلس هفتم --- --- ---
مجلس هشتم --- --- ---
مجلس نهم --- --- ---
مجلس دهم --- --- ---
مجلس یازدهم غلامرضا تاجگردون  گچساران  ۱۰۲ رای موافق، ۱۲۸ نفر مخالف بودند و ۲۱ نفر نیز رأی ممتنع 
 

















***

تصویر صندلی خالی غلامرضا تاجگردون منتخب مردم گچساران و باشت

https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000423/nf00423039-1.jpg

در ادامه برخی واکنش‌های توییتری نمایندگان مجلس و شخصیت‌های سیاسی به این جلسه و رد اعتبارنامه تاجگردون را ببینید:
جلال رشیدی کوچی ‌‏نماینده مردم مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد در توییترش برگه رای منفی به اعتبارنامه تاجگردون منتشر کرد.

جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس ضمن انتشار برگ رای گیری درباره گزارش کمیسیون تحقیق  در صفحه توییترش نوشت:  «اینجانب جواد کریمی قدوسی مخالف گزارش کمیسیون تحقیق در خصوص اعتبارنامه آقای  تاجگردون بوده و به رد اعتبارنامه ایشان رای دادم.»

جواد نیک بین نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن ‌و کوهسرخ  و عضو کمیسیون تحقیق مجلس یازدهم شورای اسلامی  در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت: « امروز به وظیفه قانونی خودم عمل کردم و از این پس نیز بنا به وظیفه انسانی و تعهد نمایندگی ملت، خودم را موظف میدانم تا مردم عزیز  گچساران و باشت را نیز در مجلس شورای اسلامی نمایندگی کنم. مجلس شورای اسلامی با تمام توان از مردم انقلابی گچساران و باشت، حمایت خواهد کرد.»

اقبال شاکری نماینده تهران نیز تصویر برگه مخصوص رای به گزارش کمیسیون تحقیق به اعتبارنامه تاجگردون را در توییتر منتشر کرد و نوشت: «خدایا تو شاهدی که هیچگونه جهت‌گیری شخصی و سیاسی در مورد آقای  تاجگردون ندارم و مواضعم ناشی از تحقیق منصفانه، شرکت در اکثر جلسات بررسی این موضوع و به دور از هیجانات سیاسی بوده؛ لذا به عنوان نماینده مردم نمیتوانم بی تفاوت باشم. رای من به اعتبارنامه آقای تاجگردون، منفی است.»

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در صفحه توییترش نوشت: «تاجگردون با کیفی در دست از مجلس خارج شد، اما بزودی کار دستگاه قضا با محتویات ِ داخل ِ آن کیف، یا کیفها ! باید آغاز شود...»

روح الله نجابت نماینده شیراز و زرقان در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «این است مجلس انقلابی.. گام نخست مجلس یازدهم در  مبارزه با فساد رقم خورد و مجلس نشان داد که عصاره فضائل ملت است. ان‌شاءالله تا آخر چنین می‌ماند.. به ‌فضل الهی مجلس_یازدهم از اولین آزمون خود سربلند بیرون آمد. انقلابی‌گری در عمل رخ نمایاند. عمل به وصیت امام گویای آن است که مکتب امام زنده است. افزون بر مطالبات مردم استان فارس، تا انتخابات میان‌دوره‌ای به‌طور ویژه پیگیر مطالبات مردم عزیز گچساران و باشت خواهم بود.»

ابراهیم رضایی نماینده نماینده مردم شریف دشتستان در مجلس و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در توییترش نوشت: «در رای منفی به اعتبارنامه آقا تاجگردون تلاش کردم به قانون اساسی، وصیتنامه امام راحل و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عمل و از حقوق همه ملت ایران دفاع کنم.»    

علیرضا زاکانی نماینده قم در مجلس نیر در توییترش نوشت: «هزاران درود و سلام بر ملت ایران بویژه مردم گچساران و باشت. گرچه مجلس در اصلاح خود امروز گامی مهم برداشت ولی تازه در آغاز راهیم. ان شاء الله گام اصلی، حرکت در رفع مشکلات اقتصادی مردم خواهد بود که بی شک خدمت به همگان علی الخصوص عزیزان گچساران و باشت اولویت نمایندگان مجلس می باشد. »

مجتبی رضاخواه نماینده تهران در صفحه توییترش نوشت: «یکی از دلایل رد اعتبارنامه تاجگردون، دفاع بد و مغلطه تعجب‌برانگیز پزشکیان بود. ایشان با اشاره به حدیثی نتیجه گرفت که اگر کسی اتهامات علیه خودش را رد کند، باید آنها را نادیده گرفت! پس نقش دادگاه چیست؟ از این پس تلاش می‌کنیم پیگیر حقوق مردم شریف و فهمیده باشت و گچساران هم باشیم.»

زهره الهیان نماینده تهران نیز در توییتر نوشت: آقای تاجگردون رد اعتبارنامه شما در جهت صیانت از خود شما و حفظ شان و جایگاه مجلس بود. امیدواریم رویه خود را اصلاح کنید. همه نمایندگان و مسئولین باید مراقب رفتار و اعمال خود باشند. ضمن احترام به رای مردم شریف باشت و گچساران ما نمایندگان آمادگی خود را برای دفاع از حقوق مردم شریف و عزیز باشت و گچساران اعلام میکنیم و در جهت رفع مشکلات این حوزه انتخابیه گام برخواهیم داشت.»

سید احسان خاندوزی نماینده تهران دلایلش برای رای منفی به اعتبارنامه تاجگردون را در صفحه توییترش منتشر کرد و  نوشت: «دلایلم برای رای به رد اعتبارنامه آقای تاجگردون: ۱. بررسی کارشناسان دیدبان شفافیت و عدالت و نامه ۶ بندی نهاد نظارتی (حتی دولت) ۲. امید جامعه به تحول رویه های ناسالم و اثبات صداقت مجلس یازدهم. اما نه به اشخاص توهین کنیم و نه جای اصلاح مفاسد و مشکلات "اصلی" را با امور فرعی عوض کنیم.»

علی اصغرخانی نماینده شهرستان های شاهرود و میامی در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «فرآیند طی شده در پرونده آقای تاجگردون طبق پروتکل قانونی بوده است و تمام مراحل از شروع بررسی این پرونده در شعبه و از آنجا به کمیسیون تحقیق و از کمیسیون به صحن در همین روال قانونی صورت گرفت و با رأی امروز هم همه ما نمایندگان و مردم باید تابع قانون باشیم.»

احمد نادری نماینده تهران در صفحه توییترش نوشت: «درود بر شهدای مظلوم استان #کهکیلویه_و_بویراحمد و سلام بر مردم انقلابی آن. با افتخار اعلام می کنم از امروز در حد توانم پیگیر امور مربوط به مردم شریف حوزه انتخابیه #گچساران و #باشت خواهم بود.»

علی اکبر رائفی پور نیز به رد اعتبارنامه تاجگردون واکنش نشان داد و در حساب کاربری‌اش در توییتر نوشت: «قوه قضائیه با طبری و قوه مقننه با تاجگردون ‌از خودشان شروع کردند تا حجت را تمام کنند خوب است قوه مجریه نیز در این ماه های باقی مانده علی برکت الله به یکی از مهمترین درخواست های مردم یعنی مقابله جدی با فساد لبیک بگوید و الا ... »

مالک شریعتی نماینده مردم تهران در صفحه شخصی‌اش در توییتر با هشتگ مجلس انقلابی نوشت:« اعتبارنامه تاجگردون رد شد.»  

امیرحسین قاضی زاده نماینده تهران و نایب رئیس مجلس نیز با انتشار ویدئویی از لحظه اعلام رای نمایندگان به اعتبارنامه تاجگردون نوشت: «اعتبار نامه آقای  تاجگردون رد شد. جزئیات آرای نمایندگان درباره اعتبارنامه آقای غلامرضا تاجگردون.»

مجتبی توانگر نماینده مردم تهران در توییترش نوشت: «پرونده تاجگردون رو بستیم دستور کار مجلس حل مشکل معیشت است»

مهدی طغیانی نماینده اصفهان در مجلس در حساب کاربری اش در توییتر نوشت: «بنابر نامه وزارت اطلاعات به عنوان مهمترین سند موجود، با اعتبارنامه آقای تاجگردون مخالفت کردم. دعوای شخصی با کسی نداریم، اما حرمت و اعتبار جایگاه نمایندگی مجلس را باید حفظ کرد.»


 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
کبنا اومده تیتر زده تاجگردون میزش را رها کرد و رفت...
اگه میدونی این میز و صندلی ارثی هست و قابل حمل، بردار براش ببرش بلکه جر و بحث بخوابه😂😂
مگه ارث ک ناراحتی ولش کرده و رفته؟؟ یه زمانی جای یکی دیگه بوده ، رسید به تاجگردون و انتخابات ۱۴۰۰ هم میرسه به جناب زینل زاده..
ان شاالله
کیهان
Iran, Islamic Republic of
به خاک پای تاجگردون هم نمیرسید، تسویه حساب شخصی و سیاسی کردید. مردم گچساران شما را نخواهند بخشید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United States
رائفی پور چی میگه این وسط؟؟

چکارس این بچه؟؟
نامشخص
Iran, Islamic Republic of
😂😂😂🤣
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون رو سیاسی رد کردید
Iran, Islamic Republic of
احسنت
حسن
Iran, Islamic Republic of
نوبت خودتون هم میشه آقای زاکانی از ترس مردم لر این حرفها را زده
حسن
Iran, Islamic Republic of
نوبت خودتون هم میشه آقای زاکانی از ترس مردم لر این حرفها را زده
من ههم انقلابی
Iran, Islamic Republic of
حیف تاجگردون که در جمع باشه .
Iran, Islamic Republic of
همه شما مشکل دارید
پسرشجاع
Iran, Islamic Republic of
البته سایر تخلفات دیگر نمایندگان هم بررسی شود......
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
مردمم دلشون خوشه به کیا رای دان ،فقط دنبال تسویه حساب شخصی هستن.
Iran, Islamic Republic of
کل مجلس یاززدهم از لحاظ طرح و برنامه یک طرف و تاجگردون یک طرف دیگر ..این هایی که رد کردند واقعا خودشان پاک هستند.سال آینده همین موقع عمل کرد مجلس قالیباف را خواهید دید.
Iran, Islamic Republic of
کل مجلس یاززدهم از لحاظ طرح و برنامه یک طرف و تاجگردون یک طرف دیگر ..این هایی که رد کردند واقعا خودشان پاک هستند.سال آینده همین موقع عمل کرد مجلس قالیباف را خواهید دید.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1