تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۳
کد مطلب : ۴۲۲۹۸۳
در جلسه شورای سلامت شهرستان بویراحمد مطرح شد

ارسال پیامک تشییع جناره ممنوع شد/ باغ‌ها و مکان‌های تفریحی فاقد مجوز در تنگ مهریان و آبشار یاسوج پلمپ می‌شوند

۰
ارسال پیامک تشییع جناره ممنوع شد
کبنا ؛ششمین جلسه شورای سلامت شهرستان بویراحمد با حضور فرماندار، معاون دادستان، سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد و شهردار یاسوج با موضوع افزایش مبتلایان کرونا در این شهرستان و اتخاذ تصمیم در خصوص تالارهای پذیرایی و باغ‌های گردشگری برگزار شد.
به گزارش کبنا، سرپرست مرکز بهداشت بویراحمد با ابراز نگرانی از روند رو به افزایش مبتلایان کرونا در شهرستان بویراحمد، گفت: تا قبل از شروع بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و عادی شدن بیماری برای مردم و بازاریان و در ادامه هم برگزاری مجالس عروسی و ترحیم، بیشترین درصد مثبت از نمونه‌های گرفته شده شاید به 10 درصد هم نمی‌رسید ولی در حال حاضر با اینکه طبق پروتکل وزارتی محدودیت‌هایی هم در تعداد نمونه‌ها بوده ولی آمار مثبت‌ها گاهی به 30 درصد هم رسیده است.
 محمد یزدانپناه افزود: بیشترین دلیل افزایش بیماران مثبت در شهرستان، برگزاری مراسم ختم و مجالس عروسی و همچنین باغهای گردشگری غیرمجاز در شهرستان و بیشتر تنگ مهریان و آبشار است، که بدون رعایت حتی ابتدایی‌ترین اصول پروتکل بهداشتی اقدام به ارائه خدمت می‌کنند.
وی عنوان کرد: در این زمان حساس باید تمامی ادارات و نهادها به کمک مرکز بهداشت بویراحمد بیایند تا بتوانیم وضع موجود را کنترل کنیم و مرکز بهداشت بویراحمد با متخلفین بهداشتی و کسانی که با سهل انگاری سلامت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع خواهد کرد.
معاون دادستان از حمایت قاطع از مرکز بهداشت بویراحمد در زمینه‌ی برخورد با متخلفین بهداشتی، تالارها و باغهای گردشگری غیر مجاز خبر داد.
https://cdn.kebnanews.ir/images/docs/files/000422/nf00422983-2.jpg
تعطیلی مکان های گردشگری و تفریحی

فرماندار بویراحمد گفت: از این پس اجازه ارسال هیچ گونه پیامک تشییع و تدفین به درخواست صاحبان عزا توسط مخابرات برای حضور افراد در این مراسمات، داده نخواهد شد.
شاهرخ کناری افزود: تمامی باغ‌ها و تالارهای مجاز و غیر مجاز تا روز شنبه تعطیل هستند و دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، شهرداری و دیگر دستگاه‌ها باید تالارها و باغ‌های بدون مجوز را به فرمانداری، مرکز بهداشت و دادستان معرفی کنند. 
فرماندار بویراحمد تصریح کرد: تیم بازرسی متشکل از نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تعزیرات حکومتی، فرمانداری، اماکن، نیروی انتظامی و معاون دادستان با نظارت مرکز بهداشت تمامی تالارها و و باغ‌های گردشگری غیرمجاز را پلمپ خواهند کرد.
کناری ابراز داشت: شهرداری یاسوج نیز تمامی بنرهای تدفین و تشییع را در شهر جمع آوری می‌کند و نباید اجازه نصب هیچ بنری با چنین مضمونی بدهد.
وی عنوان کرد: دوره آموزشی توسط مرکز بهداشت برای تالارداران و باغ داران گردشگری این شهرستان برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
فایل های مرتبط
1