تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۴۲۲۹۲۶
در نشست ویدئوکنفرانس با معاون پارلمانی رئیس جمهور؛

رفت و آمدهای مرگبار کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به چهار استان و افزایش آمار کرونایی‌ها / پایانی برای کرونا نمی توان اعلام کرد

۰
رفت و آمدهای مرگبار کهگیلویه و بویراحمدی‌ها به چهار استان و افزایش آمار کرونایی‌ها / پایانی برای کرونا نمی توان اعلام کرد
کبنا ؛امروز دوشنبه ( 16 تیرماه 99) ویدئو کنفرانس ستاد استانی کرونا ساعت 9 صبح سالن دولت به ریاست حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در خصوص وضعیت مقابله با ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
به گزارش کبنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری  طی ابلاغیه‌ای حسینعلی امیری را به عنوان معین استان کهگیلویه و بویراحمد در مقابله با ویروس کرونا تعیین کرده است و بر اساس این ابلاغیه به منظور افزایش توان استانها در مقابله با ویروس کرونا و تسریع در مشارکت همه جانبه و رفع مشکلات مقابله با این اپیدمی، معاون پارلمانی ریاست جمهوری قرار است به عنوان معین استان کهگیلویه و بویراحمد در امر مقابله با این ویروس با ستاد ملی مبارزه با کرونا همکاری‌های لازم را داشته باشد.  
به گزارش خبرنگار کبنا، معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار داشت: با مقایسه آمار کرونایی استان کهگیلویه و بویراحمد با دیگر استان‌ها به وضوح قابل مشاهده است که شرایط استان نسبت به دیگر استان‌ها شرایط خوبی دارد و این آمار در یکی از جلسات دولت به طور مطلوبی قابل توجه اعضای هیات دولت قرار گرفت.
حسینعلی امیری افزود: این دستاورد مرهون تلاش و جدیت مسئولان و مدیران استانی در امر مقابله با ویروس کرونا بوده است و از سوی دیگر این مهم ناشی از همکاری و همراهی مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.
وی تاکید کرد: بدون تردید اگر همکاری و همراهی مردم نباشد در هر موضوع اجتماعی و این بحران همراهی مردم نباشد، هر چه قدر هم خوب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
امیری عنوان کرد: نقش مردم استان در تبعیت از دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد پیشگیری، قابل تحسین و تقدیر است.
مردم استان از عملکرد مطلوب کادر بهداشت و درمان در این شرایط سخت کرونایی رضایت کامل دارند و این رضایت مردم ناشی از تلاش شبانه روزی این کادر و خدمات خوب آن‌ها بوده است.
 با توجه به شرایط جدید پیش آمده که متاسفانه در برخی مناطق شاهد ابتلای بیشتری به ویروس کرونا هستیم، تصمیم گرفتیم جلسه امروز را با ستاد مقابله با کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل دهیم.
آنچه در آمار مقایسه‌ای هفته گذشته دیده‌ایم شرایط استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است و رفت و آمد مردم این استان با استان‌های مجاور که برخی در وضعیت قرمز و برخی هشدار هستند، از مهم‌ترین عوامل افزایش ابتلا به بیماری کرونا در مدت اخیر بوده است.
تاکنون هیچ دارویی برای مهار ویروس کرونا کشف نشده است و سازمان بهداشت جهانی نیز معتقد است که در شرایط کنونی نمی‌توان پایانی را برای ویروس کرونا اعلام کرد،
تمامی کشورهای دنیا همه و همه درگیر این بیماری هستند و  در ایران قضیه طوری مدیریت شد که مشکلات کمی پیش رو داشتیم.
زیرساخت‌هایی که در سالهای گذشته تاکنون در بخش بهداشت و درمان ایجاد شد در این شرایط بحرانی توانست به نحوی مفید واقع شود که ما مشکلی نداشته باشیم در حالی که در این شرایط بسیاری از کشورهای مدعی و پیشرفته در مقابله با ویروس کرونا با بحران جدی مواجه هستند.
خیلی کشورهای مدعی و پیشرفته با شرایط سختی روبه‌رو بوده و در آمار ابتلا و مرگ و میر و کمبود تخت با بحران جدی روبرو هستند.
همه باید با کرونا زندگی کنیم و این بیماری نه واکسنی دارد و نه پایانی برای آن مشخص شده است. 
بازگشایی‌های اخیر سبب شد شرایط کرونایی نسبت به یک ماه و نیم گذشته تغییر کند و یکی از دلایل مهم افزایش شمار مبتلایان کرونا سهل انگاری‌هایی بوده است که در رعایت فاصله گذاری‌های اجتماعی اتفاق افتاد.
وی عنوان کرد: یکی از دلایلی که در ۱۰ روز اخیر آمار مبتلایان افزایش یافته و یا برخی استان‌ها و شهرستان‌ها در وضعیت هشدار یا قرمز قرار گرفته است به خاطر سهل‌انگاری در رعایت دستورالعمل‌ها بوده است.
وی از مردم خواست با توجه به شرایط چهار استان همجور (فارس و بوشهر در وضعیت هشدار خوزستان و هرمزگان در وضعیت قرمز) از سفر به این استان‌ها بپرهیزند و سفرهای غیر ضرور را عقب بیاندازند.
اولویت سلامت شهروندان است و سلامتی آن‌ها بسیار مهم است و در این شرایط کرونایی استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور کاهش ابتلای افراد به ویروس کرونا، بسیار مؤثر خواهد بود.
الزام استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی ابلاغ شده است و امید است تمامی مردم دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا دولت مجبور نشود برای بار دیگر محدودیت‌های قبلی را بازگرداند.
مسئولان آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها بر اساس دستور العمل های ستاد ملی کرونا، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که دانش آموزان و دانشجویان با عقب ماندگی در دروس مواجه نشوند و درس آن‌ها تعطیل نشود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1