تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۲۱۵۶۱
در نشست کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد:

پیرسبزی: دفاع مقدس ظرفیتی بزرگ برای تولیدات فرهنگی و هنری است

۰
پیرسبزی: دفاع مقدس ظرفیتی بزرگ برای تولیدات فرهنگی و هنری است
کبنا ؛
محمدعلی پیرسبزی  در نشست کمیته  هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس  با بیان اینکه باید در عمل معتقد به اجرای برنامه‌های حوزه دفاع مقدس باشیم، اظهار داشت: باید تعاملات دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به‌ویژه شهرداری‌ها برای اجرای این برنامه‌ها افزایش یابد.
وی هدف از برگزاری این نشست را هماهنگی برای اجرای برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: اجرای نمایش‌های میدانی با همکاری گروه‌های نمایشی در سطح شهرستان‌ها و برپایی نمایشگاه‌های عکس با موضوع دفاع مقدس از مهم‌ترین برنامه‌های موثر در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد اکران فیلم‌های سینمایی دفاع مقدسی در سینماهای استان و شهرستان‌ها را از دیگر برنامه‌های گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس عنوان و بیان کرد: برگزاری مسابقه کلیپ‌های برتر دفاع مقدس، خاطره‌نویسی رزمندگان، برگزاری مسابقه نقاشی‌های میدانی، شب‌های‌شعر، مسابقه داستانک و برگزاری مسابقه فیلم کوتاه صد ثانیه‌ای دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های اثرگذار است. 
پیرسبزی با بیان اینکه برگزاری جشنواره سرود توسط سپاه با محوریت چهلمین سالگرد دفاع مقدس می‌تواند نقش مهمی در انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل‌های جدید داشته باشد، خواهان استفاده از سروده‌های نوستالژیک دوران دفاع مقدس و بازخوانی آن سروده‌ها در اجرای این جشنواره شد.
وی با اشاره به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در جبهه بسیار خوش درخشید اما هنوز نتوانسته‌ایم از خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استفاده مطلوب کنیم، گفت: پد خندق درامی بسیار بزرگ در دوران دفاع مقدس بود اما متاسفانه در استان ما به نحو شایسته به آن پرداخت نشده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: موضوع دفاع مقدس دارای پتانسیل بالایی برای تولید برنامه‌های فرهنگی و هنری است، زیرا همه کسانی که آن دوران را تجربه کرده‌اند، داستانی برای گفتن دارند و اگر این موضوع با زبان هنر بیان شود، می‌توان فیلم‌های فاخری در این زمینه تولید کرد.
پیرسبزی خواستار تشکیل دو کمیته ذیل کمیته هنری، نمایشی و ادبیات دفاع مقدس شد و گفت: دستگاه‌هایی که می‌توانند در بخش فرهنگی همکاری کنند میزان مشارکت خود را اعلام کنند و دستگاه‌هایی نیز که تمایل دارند در برنامه‌های هنری مشارکت داشته باشند برنامه‌ها و میزان مشارکت خود را اعلام کنند.
وی بیان کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ضمن حمایت از همه کتاب‌هایی که در سال 99 در حوزه دفاع مقدس چاپ می‌شود، از آثار نمایشی در هر قسمت از استان بعد از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حمایت می‌کند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزاری نمایشگاه‌های عکس و نقاشی در همه شهرستان‌ها با موضوع دفاع مقدس، حمایت از نمایش‌هایی که به جشنواره ملی دفاع مقدس راه می‌یابند، حمایت از فیلم‌های کوتاه حوزه دفاع مقدس و مشارکت در اجرای همه برنامه‌هایی که با موضوع دفاع مقدس اجرا می‌شود را از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال 99 عنوان کرد
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1