کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یادداشت ارسالی:

سکوت نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد جایز نیست

12 خرداد 1399 ساعت 14:13

اگر قرار باشد در این مقطع گچساران از داشتن منتخب مردم خود محروم شود باید تا انتخابات میان دوره‌ای به انتظار نشست و در طی این‌مدت یک شهرستان مهم و با ده‌ها طرح مهم وارد یک دوره بلاتکلیفی خواهد شد.بنابراین نه تنها سکوت موحد و روشنفکر جایز نیست که لازم است این عزیزان رسماً در دفاع از حق مردم استان به ایراد سخن بپردازند. اگر امروز در قبال این موضوع سکوت اتفاق بیفتد نباید شک داشت که این رویه در مورد این دو عزیز در آینده و با بهانه‌های دیگر پیش خواهد آمد و در نهایت جز ضرر و تداوم‌محرومیت فعلی هیچ دست آوردی برای مردم نخواهد داشت.


در این چند روز و بعد از اتفاقاتی که در موضوع اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون پیش آمد زیاد گفتن و نوشتند. این موضوع از زوایای مختلف مورد تحلیل، نقد و بررسی قرار گرفت که همچنان ادامه دارد. اما یک نکته که لازم است با دقت و حساسیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد مربوط به مردم‌حوزه انتخابیه گچساران و باشت است. در واقع صندلی نمایندگی این حوزه انتخابیه در مجلس قبل از اینکه متعلق به شخص خاصی باشد متعلق به همه مردم و حق آنان است. طبیعی است هر اتفاقی برای نماینده‌ای که باید بر این صندلی جلوس نمیاد بیفتد اتفاقی است مربوط به همه مردم این حوزه انتخابیه و مردم استان کهگیلویه و بویراحمد که نباید این موضوع نادیده گرفته شود و موضوع را به یک‌مسئله شخصی تقلیل داد.
به همین دلیل قبل از هر چیز مردم حق دارند بدانند چه اتفاقی افتاده است و چرا در این مقطع و بعد از زمان و هزینه زیادی که خرج انتخابات گردید و با وجود نظارت‌های دقیق شورای نگهبان و سخت گیری‌های بسیار باز باید شاهد تکرار همان اتهامات و مسائلی باشیم که توسط شورای نگهبان روئت و بررسی شده‌اند.
در این میان تاکنون مردم و بسیاری از فعالین رسانه‌ها علیه برخورد سلیقه‌ای و به نظر سیاسی علیه تاجگردون موضع گیری کرده‌اند و به نقد و تحلیل پرداخته‌اند که این موضوع به عنوان یک حق عمومی باید ادامه پیدا کند و یا همه واقعیت‌ها به مردم‌گفته شود و در صورت مشخص شدن تخلف برخورد با تخلف برای همه اتفاق بیفتد و یا هم هر چه سریعتر فرصت و شرایط کار نمایندگی برای مردم گچساران و باشت فراهم آید.
در این بین اما نقش دو نماینده دیگر استان یک نقش حیاتی و مهم است. آقایان موحد و روشنفکر در جریان قضایا قرار دارند و از کم و کیف و واقعیات مطلع هستند بنابراین سکوت آنها جایز نیست. از سوی دیگر لازم است این عزیزان یا واقعیت را به مردم بگویند و یا در صورت اجحاف در حق مردم استان موضع گیری رسمی نمایند و نه از تاجگردون که از حق استان و مردم‌حوزه انتخابیه باشت و گچساران دفاع نمایند.
فقدان یک نماینده از جمع کوچک نمایندگان استان یک خسارت جبران‌ناپذیر است و قدرت چانه زنی استان از آنی که هم اکنون هست پایین‌تر نیز خواهد آمد. نبود احتمالی تاجگردون به نفع هیچ کس و هیچ شهرستانی دیگری نیست و اتفاقاً بیشترین ضربه را بر اعتبار و ظرفیت محدود استان وارد خواهد کرد.
اگر قرار باشد در این مقطع گچساران از داشتن منتخب مردم خود محروم شود باید تا انتخابات میان دوره‌ای به انتظار نشست و در طی این‌مدت یک شهرستان مهم و با ده‌ها طرح مهم وارد یک دوره بلاتکلیفی خواهد شد.
بنابراین نه تنها سکوت موحد و روشنفکر جایز نیست که لازم است این عزیزان رسماً در دفاع از حق مردم استان به ایراد سخن بپردازند. اگر امروز در قبال این موضوع سکوت اتفاق بیفتد نباید شک داشت که این رویه در مورد این دو عزیز در آینده و با بهانه‌های دیگر پیش خواهد آمد و در نهایت جز ضرر و تداوم‌محرومیت فعلی هیچ دست آوردی برای مردم نخواهد داشت.
تیم‌نمایندگان استان تنها با همدلی و در کنار هم بودن و همصدایی می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت استان نقش داشته باشند و اگر خدا ناکرده اختلاف ک مشکلی از ابتدا پیش آمد باید از همین‌حالا امید از نمایندگان استان برای توسعه را تمام شده دانست.
مردم واکنش و موضع این دو عزیز را به تماشا نشسته‌اند و در نهایت رفتار آنها را قضاوت خواهند کرد.
 


کد مطلب: 421550

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421550/سکوت-نمایندگان-کهگیلویه-بویراحمد-جایز-نیست

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1