کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا بررسی کرد؛

علیه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها

11 خرداد 1399 ساعت 10:44

حتی اگر بخواهیم برخوردهای چند سال اخیر مرکزنشینان و حلقه های بسته قدرت با مدیران لر و خاصه کهگیلویه و بویراحمدی را مشکوک و یا توطئه ای علیه لرها نخوانیم اما متاسفانه نشانه ها به حدی قوی است که چاره ای جز تشکیک بر این رفتارها وجود ندارد.


موضوع حقوق‌های نجومی یک موضوع ملی و قابل بررسی و نیازمند برخورد بود و وقتی اعلام شد که با صفدر حسینی رئیس صندوق توسعه ملی بخاطر فیش بالای حقوقی‌اش برخورد شده است همه خوشحال شدند و آنرا آغاز برخورد با سایر نجومی بگیران دانستند اما خیلی زود مشخص شد که صفدر حسینی قربانی اول و آخر این موضوع است و پرونده حقوق‌های نجومی بسته شد.
در دو پرونده نجومی دیگر یعنی املاک نجومی و حساب‌های نجومی اما هیچ پرونده‌ای گشوده نشد شاید چون پای هیچ لری در میان نبود.
در موضوع قانون منع بکارگیری بازنشستگان نیز در ابتدا پیر و جوان از این قانون استقبال کردند ولی قانون تنها یک هدف غیر قانونی داشت و آن هم حذف یک شهردار انتخابی که اتفاقاً طبق برخی تبصره‌ها هم سطح وزرا بود. افشانی از شهرداری کنار زده شد و بعد از افشانی قانون نیز تعطیل شد تا باز هم شائبه برخورد سلیقه‌ای با قانون و عمدی که بر علیه کهگیلویه و بویراحمدی‌ها در مرکز وجود دارد بیشتر چهره عیان کند.
در مورد نمایندگی وکیلی و برخوردهایی که هماهنگ و با تبلیغات وسیع علیه وی صورت می‌گرفت حالا  بهتر می‌توان قضاوت کرد که آن حملات نیز برنامه ریزی شده و فارغ از نگاه انتقادی بوده است.
در چند وقت اخیر نیز شاهد یک سری حملات حساب شده و هماهنگ از سوی یک خبرنگار وابسته به برخی حلقه‌های قدرت علیه یکی از موفق‌ترین مدیران اقتصادی کشور یعنی خداداد غریب پور هستیم. حملاتی که با اسنادی بسیار ضعیف و ابتدایی سعی دارد غریب پور را در آستانه معرفی احتمالی به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت وارد حاشیه نماید.
در مورد تاجگردون اما بار اول نیست که هجمه‌ها متوجه وی می‌باشد. بارها و بارها به بهانه‌های مختلف بسیاری‌ها سعی بر تخریب و پرونده سازی برای این نماینده ملی و توانمند داشته‌اند. با این وجود اما صلاحیت تاجگردون توسط هیئت‌های اجرایی و شورای نگهبان تأیید شد و بالاتر از آن نیز مردم تاجگردون را انتخاب کردند ولی حالا در آغاز به کار مجلس گروهی در مجلس  با به راه انداختن یک‌کمپین سلیقه‌ای سعی بر ایجاد فشار بر تاجگردون را دارند. شکی نیست که بر عملکرد تاجگردون نقد وارد است ولی چه کسی است که فارغ از نقد باشد و مهم‌تر چه زمان پرداختن به این موضوع است آیا با وجود نظارت‌های قبلی باز هم‌نکته و موردی برای بررسی باقی مانده است که مجلسی که قرار بود به اقتصاد و معیشت مردم بپردازد وقت خود را صرف اعمال فشار و پرونده سازی برای یکی از نمایندگان مجلس کرده است.
تاجگردون قطعاً بسلامت از این‌مرحله نیز عبور خواهد کرد ولی کاش مجلس قبل از تشکیک در پرونده تاجگردون به پرونده‌های بزرگتر ورود می‌کرد و نشان می‌داد که در پیگیری مطالبات مردم صادق و فارغ از نگاه جناحی است.
هر چقدر به عمق رفتارها و برنامه‌هایی از این دست نگریسته شود عمق لرستیزی در میان حلقه‌های قدرت بیشتر مشخص می‌شود. این حواشی نیز هیچ دست آوردی برای مردم نخواهد داشت و اجحاف آشکاری در حق همه مردم و بویژه مردم در کهگیلویه و بویراحمد و حوزه انتخابیه گچساران و باشت است که روزها و ماه‌ها وقت صرف انتخابات و انتخاب نماینده خود کردند و حالا به جای ایجاد فرصت برای نماینده و پیشرفت کار و برنامه‌ها شاهد فشار و حاشیه سازی برای منتخب خود هستند.


کد مطلب: 421500

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421500/علیه-کهگیلویه-بویراحمدی-ها

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1