تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۴۲۱۳۸۵
دستور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به دادستان شهرستان گچساران برای ورود آتش سوزی جنگل‌ها؛

ورود دستگاه قضا به موضوع آتش سوزی جنگل‌های گچساران

۱
۰
ورود دستگاه قضا به موضوع آتش سوزی جنگل‌های گچساران
کبنا ؛چند روزی است که آتش به جان جنگل‌های بلوط در شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده است که این  واقعه‌ی غم انگیز  موجب نابودی حدود 300 هکتار جنگل‌های این شهرستان شد.
شاید از خود پرسیده باشید مگر آتش بیرحم، با این حجم وسیع، غیر از ویرانی سودی به همراه دارد؟ اما اینجا واقعیت دیگری وجود دارد که هرساله و در سال‌های خشک سالی، عده‌ای از افراد سنگدل برای تصرف زمین این جنگل‌ها و یا زغال گیری اقدام به این عمل غیرانسانی می‌نمایند و سرمایه‌های عظیم خدادادی را این چنین به کام آتش می‌ریزند.
در همین راستا حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در دستوری به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گچساران تأکید کرد: موضوع آتش سوزی جنگل‌های گچساران باید به صورت ویژه بررسی، هرگونه گونه اقدام عمدی یا قصور در موضوع دقیقاً کاوش، و در صورت لزوم تشکیل پرونده قضایی شود.
مقام ارشد قضایی استان در این نامه به دادستان عمومی و انقلاب گچساران تصریح کرد: با توجه به آتش سوزی وسیع جنگل‌های گچساران، لازم است دادستان ورود مؤثر نموده و برای علل و عوامل محیطی یا اداری، قصورهای صورت گرفته در روند اطفاء آتش سوزی، گزارش و در صورت وجود هر گونه جرم مراتب را تشکیل پرونده رسیدگی قضایی نمایند.
دکتر نگین تاجی در همین زمینه اظهار کرد: این قابل پذیرش نیست در منطقه‌ای مانند گچساران، چنین حریقی با این وسعت اتفاق بیفتد و این حجم از خسارت را بر محیط زیست و زیست بوم منطقه وارد نماید، و پیش بینی این بحران صورت نگرفته یا مدیران در خصوص موضوع برنامه ریزی دقیقی انجام نداده باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
United States
خدا خیرتان دهد اقای نگین تاجی و ملک حسینی و حسنی خلافکاران را به شدت تنبیه کنید بالاخص متعرضان به طبیعت زا الان دارند کف رودخانه مهریان را نزدیکی های فرودگاه شن و ماسه ها را بار می کنن احتمالا غیر قانونیه لازم است وارد بشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1