تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۳۲
کد مطلب : ۴۲۱۳۳۹
رییس کیمته فنی فدراسیون مطرح کرد:

افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام

۱
۰
افشای زدوبندهای تکان دهنده در رشته بدنسازی و پرورش اندام
کبنا ؛رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی با بیان اینکه بسیاری از قهرمانان و بزرگان این رشته از ارائه مدارک مربیگری با دریافت پول‌های کلان خبر می‌دهند، گفت: این کار بازی با جان مردم است.
کامران علیشاهی، با بیان اینکه بسیاری از بزرگان و قهرمانان رشته بدنسازی و پرورش اندام از ارائه برخی مدارک مربیگری خارج از ضوابط قانونی و با اخذ پول‌های کلان، خبر می‌دهند، اظهارکرد: تا آنجا که می دانم خیلی ها می‌گویند برخی افراد از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کنند و دست به این قبیل کارها می‌زنند. مثلا  اینکه برخی به من گفتند یک خانم به اسم حکم مربیگری بین‌المللی از افراد مختلف تا ۱۰۰۰ دلار پول می‌گیرد و یا فرد دیگری در تهران با گرفتن پول مدرک مربیگری می‌دهد. درباره این ادعا سند ندارم و کسانی که مسئول کار هستند باید پاسخگو باشند. باید مشخص شود آیا این افراد برای پول درآوردن به هر شکل ممکن آمده‌اند و یا اینکه آمده‌اند به ورزش خدمت کنند.
*مدرک مربیگری بدون پشتوانه فنی بازی با جان مردم است
رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی با تاکید بر خطرات احتمالی این اقدام، گفت: حوزه ورزش با سایر موارد متفاوت است چرا که با سلامت مردم ارتباط مستقیم دارد. این کار باعث می‌شود افرادی بدون هیچ پشتوانه فنی با دادن پول کارت مربیگری بگیرند و بروند در باشگاه ها مربیگری کنند و نسنجیده مکمل و دارو هم به نوجوانان و جوانان بدهند که این اقدام خطرات زیادی برای سلامت مردم دارد. ورزشکاران زیادی از جمله ۵۰ قهرمان مسترالمپیا بخاطر مصرف نسنجیده دارو فوت کرده‌اند.
* قهرمانان از این وضعیت ناراحتند
وی تصریح کرد: خیلی‌ از بزرگان و قهرمانان این مشکلات را می‌گویند و خیلی هم ناراحتند. اگر کسی این کارها را می کند خدا از آن‌ها نگذرد و امیدوارم مسئولان با چنین افرادی قاطعانه برخورد کنند. هم دادن اینگونه مدارک و هم گرفتن آن جرم محسوب می‌شود و اقدامی مجرمانه است.
*داور بین‌المللی باید چندین سال در داخل داوری کند
علیشاهی در پاسخ به این سوال که آیا درباره دوره‌های داوری نیز چنین مواردی وجود دارد یا خیر؟ گفت: ۱۴ سال دبیر کمیته داوران بودم. همان زمان اولین دوره داوری را برگزار کردم و نسل جوان را وارد کار کردیم. ۱۲ سال داور ملی بودم بعد به مسابقات بحرین رفتم و ۷ وزن داوری کردم و دفترچه‌ام را گرفتم. یعنی یک داور بین‌المللی باید ۸ یا ۹ سال داوری ملی ‌کند. الان سمتی در اینباره ندارم و باید ببینیم آیا این موضوع مهم رعایت می‌شود یا خیر؟
*اطرافیان پورعلی‌فرد فقط به خودشان خدمت کردند
وی در ادامه درباره عملکرد ناصر پورعلی‌فرد رییس فدراسیون بدنسازی که بدلیل بازنشستگی از کار کنار رفته است، گفت: عملکرد پورعلی فرد عالی بوده اما به نظر من یکسری فشارها از بیرون باعث شد که او لج کند. یکسری افراد ضعیف در کنار او کار کردند و او نخواست از افراد کاردان و استخوان خرد کرده استفاده کند. افراد زیادی که در ظاهر همراه او بودند اما در باطن منافع خودشان را دنبال می‌کردند.اطرافیان او فقط به خودشان خدمت کردند و نمی خواستند افراد بزرگ در فدراسیون امور را در دست بگیرند.
* خیلی از کمیته‌های فدراسیون در انحصار افراد است
علیشاهی افزود: مثلا یکی از مشکلات فدراسیون ما دخالت کمیته‌های دیگر در کمیته فنی فدراسیون است؛ افرادیکه نمی‌توانستند وظایف قانونی خود را بدرستی انجام بدهند اما در کار کمیته‌های دیگر دخالت داشتند. ناراحت می‌شدم وقتی می‌دیدم در فدراسیون بزرگان این رشته نیستند و افرادی حضور دارند که هیچ آشنایی با این رشته ندارند. خیلی کمیته‌ها دبیر ندارند و انفرادی کار می‌کنند و فکر می‌کنند کمیته برای آن هاست. باید بزرگان پرورش اندام را وارد گود کنیم و دست قهرمانان و استخوان خرد کرده‌ها را بگیریم.
* هیات رییسه باید قویتر شود
رییس کمیته فنی فدراسیون بدنسازی خاطرنشان کرد: هیات رییسه فدراسیون هم باید قویتر باشد و چون وزیر حکم آن‌ها را می‌زند پیشنهادم این است بزرگان این رشته به هیات رییسه بیایند تا بتوانند خطوط را بدرستی برای فدراسیون تعیین کنند.
*پسر، داماد، برادر و اقوام برخی‌ها پست گرفتند!
وی تصریح کرد: ۵۰ سال است در بدنسازی حضور دارم اما نه برادرم، نه پسرم و نه داماد و اقوامم هیچ پستی در فدراسیون و یا جاهای دیگر ندارند اما برخی‌ها داماد، پسر و همه فامیل شان در فدراسیون و هیات‌ها هستند! این که درست نیست. همه پیشکسوتان و بزرگان از این وضعیت گلایه دارند و ناراحتند. مشکلات ما این‌هاست که ورزش دست افراد ناکاربلد و چسبیده به ورزش افتاده است. کسانی باید بیایند که دلسوز باشند و به منافع خودشان فکر نکنند.
* افراد ناکاربلد در کار کمیته فنی دخالت می‌کردند
 او درباره وضعیت کمیته فنی فدراسیون بدنسازی نیز گفت: خوشبختانه نفرات کمیته فنی با اصول کار آشنا هستند اما همانطور که گفتم دخالت‌های بیجا مهمترین مشکل ماست. یک کارمند بالاترین مقام را می گیرد و مدعی می‌شود و یا حتی عکاس هم ادعای فنی دارد.
* اسامی دوپینگی‌ها را به ما نمی‌دادند!
 علیشاهی خاطرنشان کرد: مثلا در جلسات می‌گفتیم نامه ورزشکارانی که دوپینگ دارند را بدهید تا انتخابشان نکنیم اما نمی‌دادند. یکسری مسائل آدم را خسته می‌کند. کسانی باید بیایند که کاردان و شکم سیر باشند. کسانی که کار بلد نیستند و دنبال این هستند که فقط خودشان را مطرح کنند نمی‌توانند کمکی به ورزش و بدنسازی داشته باشند. (ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

گروه نرم افزاری ناجی سافت
Iran, Islamic Republic of
وقتش رسیده که خودت مدیر کسب و کارت باشی
ناجی سافت ، تنها ارائه دهنده راهکارهای هوشمند بین المللی در ایران
- طراحی وبسایت های هوشمند شخصی ، فروشگاهی
- طراحی اپلیکیشن های پیشرو با قابلیت نصب برروی تمام سیستم های عامل
(بدون تاثیرپذیری از تحریم)
- ارائه راهکارهای فروش انلاین و دیجیتال مارکتینگ
- اموزش زبان های برنامه نویسی به صورت پروژه محور
در کنار شما هستیم

https://najisoftco.com
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1