تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۴۲۱۳۲۸
در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونای کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد زرد است / مردم طرح فاصله‌گذاری را رعایت کنند

۰
وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد زرد است  / مردم طرح فاصله‌گذاری را رعایت کنند
کبنا ؛جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا امروز (سه شنبه 6 خرداد ماه 99) به ریاست حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، در این جلسه پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج آخرین آمار مبتلایان به کرونا ویروس را در استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد.
یزدان پناه گفت: از 84 مورد جواب دریافتی از آزمایشگاه یاسوج؛ 3 مورد مثبت گزارش شده است.
وی ابراز داشت: با احتساب آمار جدید امروز، شمار مبتلایان به کرونای استان به 644 بیمار رسید.
وی افزود: از شمار مبتلایان جدید استان 2 بیمار زن در شهرستان دنا و 1 بیمار زن در شهرستان بویراحمد می باشند که هر 3 نفر با بیمار مثبت در تماس بوده اند.
یزدانپناه یاد آور شد: یکی از نکات مهمی که مردم باید به آن توجه داشته باشند، عدم استفاده از وسایل نقلیه یا رعایت سختگیرانه بهداشت فردی در استفاده از آن است.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در پایان گفت: استفاده از وسایل نقلیه عمومی و حضور در مکان های پر تردد، احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می دهد که توصیه می شود تا جایی که امکان دارد از وسایل نقلیه شخصی استفاده و آن را نیز ضد عفونی کنند.
شرایط خوب کهگیلویه و بویراحمد
حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت: نسبت به میانگین کشوری وضعیت خوبی داریم و شاخص بهبود یافتگی در کشور ۷۸ و در استان ۸۸ درصد است و در نمونه گیری به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هم تست بیشتری نسبت به کشور گرفته‌ایم و در مثبت بودن تست‌ها میانگین مثبت بودن در کشور ۱۶ و در استان ما قریب به ۸ در هزار است و آمار ما نصف میانگین کشور از لحاظ مثبت بودن تست‌هاست.
کلانتری گفت: در کشندگی هم از نظر عددی کمترین در کشور را داریم و هنوز آمار یک رقمی است هر چند از دست دادن یک نفر هم دردآور است.
وی ادامه داد: به جز شهرستان‌های بویراحمد و کهگیلویه که در وضعیت زرد هستند اما بقیه نقاط استان ما در وضعیت کم خطر هستند و در استان ۹ هزار تست گرفته‌ایم و در همه شاخص‌ها از کشور بهتر هستیم.
کلانتری گفت: کارهای بزرگتری در استان صورت گرفته نیروی انتظامی و سپاه و هلال‌احمر تراش کردند و همه زحمت کشیدند و باید نقش ارزنده اصناف را به یاد آورد همین جمعه بازار بالای ۹۰۰ واحد کسب و کار را برای رعایت دستورات بهداشتی تعطیل کردند. سایت‌ها و خبرنگاران و هنرمندان همه تلاش کردند تا این اتفاق بیفتد و این ها زحمات یک مجموعه بوده و اگر حقی ضایع شود ظلم در حق آن‌هاست.
وی گفت: راجع به پروتکل ها در جلسه قبل تصمیم گرفتیم دستگاه‌هایی که عملکرد خوبی داشتند باید از مدیران آن دستگاه ها و واحدها قدردانی شود و دستگاه‌هایی که مشکل داشتند تذکر داده شود.
وی با بیان این که ترددها در کل کشور و در استان ما زیاد بوده ولی در سطح شهرها یک درصد جمعیت سال‌هاتی قبل هم نبوده مورد تایید است چرا که در تفرجگاه‌ها و پارک ها قبلا در چنین ایامی خدمات ارائه می‌شد اما امسال همه در حال مرمت و تجهیز بودند که در ماه‌های آینده با فروکش کردن کرونا پذیرای مسافران و گردشگران هستیم اما در این تعطیلات امکان پذیرایی نداشتیم.
وی با تاکید بر این که واحدهای سوییتی و اجاره‌ای باید شناسایی شوند و برخورد شود، گفت: چرا که هم از نظر فرهنگی و اجتماعی دچار مشکل می‌شویم و هم در زمینه بهداشتی لذا از کسانی که مجوز ندارند باید شناسایی و برخورد شود.
این مسوول ادامه داد: امسال با تلاش‌هایی که مجموعه صمت و تعزیرات داشتند و مدیریت خوب معاون استاندار در تعطیلات عید فطر کمبودی در بازار استان نشنیدیم و گزارش نشد اما کار تمام نشده و تعطیلات دیگری را هم در پیش رو داریم و باید کاملا بازار رصد شود.
استاندار با تاکید بر این که اسکان در مراکز تفریحی ما همچنان وجود نخواهد داشت گفت: باید نسبت به صنوفی که خوب رعایت می‌کنند تشویق های برجسته وجود داشته باشد.
وی به خطرناک بودن مطب‌های پزشکان به دلیل مراجعات بیش از حد اشاره کرد و گفت: باید فاصله ها و دستورات بهداشتی رعایت شود همچنین در امام‌زادگان و اماکن متبرکه اوقاف باید کاملا نظارت داشته باشد قلیان در قلیان‌سراها همچنان ممنوع است و اجازه فعالیت ندارند و رستوران ها با رعایت پروتکل‌ها فعالیت کنند.
کلانتری یادآور شد: تلاش‌هایی که تاکنون علوم پزشکی داشته قابل تقدیر است و همراهی خوب مردم استان در چندین مرحله بسیار خوب بوده تا کمترین آسیب‌ها را داشته باشیم اما نمی‌توان برای آن ثبات دائمی تصور کرد.
محمد مهدی بانشی معاون بهداشتی علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز از افزایش همه گیری کرونا با رفع محدودیت‌ها در همه نقاط کشور خبر داد و گفت: با این وجود آمار‌های چهار هفته گذشته استان نسبت به چهار هفته قبل از آن از روند کنترلی یا کاهشی خبر می‌دهد.
بانشی افزود: در این مدت آمار مبتلایان از ۱۱ نفر در هفته‌های قبل به ۶ نفر کاهش یافته است.
وی بابیان اینکه به جز دو شهرستان بویراحمد و کهگیلویه، سایر مناطق استان سفید یا کم خطر هستند از مردم خواست در مراودات و انجام فعالیت‌های روزانه نکات خواسته شده در طرح فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنند.
وی ادامه داد: در قالب طرح هدفمندی هوشمند رانندگان کمباین‌ها و کامیون‌های حامل بار از خوزستان، غربالگری و درمان می‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1