تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۲۱۳۲۲

وعده پرداخت بیمه بیکاری باز هم پوچ از آب درآمد!

۰
وعده پرداخت بیمه بیکاری باز هم پوچ از آب درآمد!
کبنا ؛بعد از گذشت بیش از 70 روز از ثبت‌نام متقاضیان بیمه بیکاری کرونایی دولت وعده داد که قبل از عید فطر مرحله اول واریز شود اما بررسی‌ها نشان می‌دهد این وعده توخالی بوده است.
به گزارش خراسان رضوی، بعد از شیوع ویروس کرونا در کشور، دولت برای حمایت از متضرران و کسانی که بیکار شده‌اند، تصمیم گرفت بیمه بیکاری سه‌ماهه(اسفند 98 ، فروردین و اردیبهشت 99 ) به متقاضیان آن‌هم به‌شرط تایید سازمان تأمین اجتماعی بر اساس فهرست‌های بیمه، پرداخت کند. با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا از 24 اسفندماه متقاضیان باید در سامانه بیمه بیکاری وزارت رفاه ثبت‌نام می‌کردند.بعد از گذشت دو ماه از زمان ثبت‌نام متقاضیان، بنا بر اذعان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بیش از 44 هزار نفر در استان خراسان رضوی ثبت‌نام کرده‌اند و مدیرکل تأمین‌اجتماعی استان هفته گذشته خبر وعده سازمان برنامه‌وبودجه را برای پرداخت بیمه بیکاری اسفند98 و فروردین 99 در ابتدای خردادماه داد.30 اردیبهشت‌ماه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان باید شماره‌حساب خود را ظرف 24 ساعت اعلام کنند تا قبل از عید فطر مرحله اول پرداختی‌های بیمه بیکاری انجام شود؛ اما مدیرکل تأمین اجتماعی استان در گفت‌وگو با خراسان رضوی در این‌باره اظهار کرد: واریزها به‌طور کامل در اختیار سازمان برنامه‌وبودجه است و به‌صورت مستقیم انجام می‌شود و سازمان تأمین اجتماعی دخل و تصرفی در خصوص پرداخت‌ها ندارد.
نظام خیرآبادی افزود: در مجموع 24هزار و  700 نفر در استان خراسان رضوی برای دریافت بیمه بیکاری «اسفند» سال گذشته به سازمان برنامه‌وبودجه معرفی‌شده‌اند اما درباره این‌که واریزی انجام گرفته است یا خیر، هیچ اطلاعی نداریم. بنا بود که روز شنبه سازمان برنامه‌وبودجه حق بیمه بیکاری اسفندماه را پرداخت کند اما هنوز تأییدی بر این واریزی وجود ندارد و معلوم نیست چه کسانی دریافت کرده‌اند و چه کسانی هنوز در صف هستند.
وی درباره وجود 44  هزار ثبت نامی در استان نیز گفت: فهرستی که ما به سازمان برنامه‌وبودجه داده‌ایم مربوط به اسفندماه بوده است و هنوز فهرست‌های بیمه فروردین و اردیبهشت‌ماه برای تایید در اختیار ما قرار نگرفته‌است. لذا در این مرحله تنها برای 24 هزار و 700 نفر تایید شده اسفندماه بیمه بیکاری واریزشده یا می‌شود.
رسولیان معاون امور اقتصادی استانداری نیز در گفت‌وگو با خراسان رضوی اظهار کرد: پرداخت‌ها متمرکز در تهران انجام می‌شود و هنوز هیچ اطلاعی از واریزی‌ها به ما داده نشده است البته اگر واریزشده باشد حداقل صداوسیما اعلام می‌کرد؛ بنابراین بعید می‌دانم واریزی انجام‌شده باشد. (روزنامه خراسان)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1