تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۴۲۱۳۱۴
معاون اجرایی مجلس توضیح داد

تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم/ اعلام ترکیب هیات رئیسه سنی

۰
تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم
کبنا ؛معاون اجرایی مجلس ضمن تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم ترکیب هیات رئیسه سنی این مجلس را نیز اعلام کرد.
به گزارش کبنا، غلامرضا نوری در نشست خبری خود برای تشریح جزئیات جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: جلسه افتتاحیه مجلس یازدهم فردا چهارشنبه هفتم خرداد ماه با حضور ۲۷۶ نفر از منتخبین و با حضور تعدادی از مهمانان عالی رتبه کشوری و لشکری برگزار می‌شود.
وی افزود: تفاوت افتتاحیه امسال با سال‌های گذشته ناشی از شرایط بهداشتی حاکم بر جامعه است و پروتکل‌های بهداشتی ما را در دعوت از مهمانان محدود کرده است معمولا اعضای هیات دولت، مسوولان کشوری و لشکری، استانداران، علما و پیشوایان مذاهب و اقلیت‌ها و نمایندگان صنوف مختلف در این جلسه دعوت می‌شدند که به خاطر شرایط خاص از دعوت آنها شرمنده شدیم.
نوری ادامه داد: ان شاءالله ما در وقت قانونی مجلس یازدهم را شروع خواهیم کرد و من مجددا از منتخبین محترم دعوت می‌کنم ۸ صبح فردا چهارشنبه برای مراسم افتتاحیه و اولین جلسه مجلس یازدهم شرف حضور داشته باشند.
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق اعلام آیین نامه مجلس در جلسه افتتاحیه ابتدا تلاوت قرآن و بعد گزارش معاون اجرایی خدمت نمایندگان ارائه می‌شود و پس از آن هیات رئیسه سنی مستقر خواهند شد، گزارش وزیر کشور ارائه می‌شود و رئیس جمهور نیز سخنانی را خواهد داشت در ادامه نیز مراسم تحلیف و سوگند منتخبین و اقتراع شعب را خواهیم داشت.
نوری یادآور شد: در ادوار گذشته منتخبین بعد از تحلیف در حرم امام خمینی حضور می‌یافتند که امسال به دلیل شرایط خاص این برنامه به وقت مناسب دیگری موکول شد و به جای آن منتخبین در پایان جلسه بر سر مزار شهدای گمنام حضور می‌یابند.
وی درباره ترکیب هیات رئیسه سنی نیز گفت: براساس مدارک واصله آقای تقوی منتخب تهران رئیس هیات رئیسه سنی، آقای میرسلیم نایب رئیس هیات رئیسه سنی، آقای نجابت منتخب شیراز به عنوان جوان ترین منتخب دبیر هیات رئیسه سنی و آقای فتحی منتخب استان کردستان به عنوان جوان ترین منتخب دبیر دوم هیات رئیسه سنی خواهند شد که این ترکیب فردا صبح در محل هیات رئیسه مستقر خواهند شد و جلسه را اداره می‌کنند.
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: منتخبین همچنین فردا پیش از ظهر یا بعد از ظهر بسته به تصمیم هیات رئیسه سنی در شعب ۱۵ گانه حضور می‌یابند. و برای دومین جلسه رسمی مجلس آن طوری که هیات رئیسه سنی تصمیم گرفته به صورت استمزاجی در جلسه فردا رای گیری خواهد شد که در صورت موافقت منتخبان روز پنجشنبه برگزار شود. در جلسه دوم همچنین باید انتخاب رئیسه دایم صورت بگیرد.
معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کار شعب بسته به میزان اعتراضات و فعال شدن کمیسیون تحقیق معمولا طی یک هفته جمع می‌شود و با تایید دو سوم اعتبارنامه منتخبین مجلس رسمیت می‌یابند و وارد دستور کار خود می‌شود.
نوری در پایان با بیان این که برگزاری جلسه افتتاحیه مجلس تحت پروتکل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا انجام می‌شود، ادامه داد: ما جلساتی با وزیر بهداشت و نماینده ایشان داشتیم و به منتخبین در تهران و شهرستان‌ها مکان‌های را برای انجام تست کرونا اعلام کردیم که ان‌شاءلله بنا است آنها با تست منفی در جلسه فردا حضور یابند و خوشبختانه تاکنون نیز مشکلی خاصی در این زمینه  وجود نداشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1