تاریخ انتشار
جمعه ۲ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۴۲۱۱۳۷
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران هشدار داد:

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جمع آوری فطریه و کفاره

۰
کلاهبرداری اینترنتی با ترفند جمع آوری فطریه و کفاره
کبنا ؛سرهنگ سید محمد موسوی فرمانده ا‌نتظامی شهرستان گچساران ضمن تبریک پیشاپیش عید سعید فطرگفت: افراد سودجو با استفاده از حس انسان دوستانه افراد در پایان ماه رمضان، تبلیغات زیادی در مورد پرداخت زکات فطریه به نیازمندان، آزادی زندانیان، بیماران نیازمند و کودکان از طریق ارسال پیامک یا تبلیغات در فضای مجازی  و به خصوص شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.
وی ادامه داد: کلاهبرداران با راه‌اندازی درگاه‌های جعلی (فیشینگ) و با سوءاستفاده از عناوین دروغین وابسته به مؤسسات خیریه، کمیته امداد و سازمان‌های مورد اعتماد و با ارائه شماره حساب جعلی از شهروندان، دست به کلاهبرداری می‌زنند.
فرمانده انتظامی شهرستان گچساران یادآور شد: کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند، کاربران برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: متأسفانه برخی از همشهریان به این موارد توجه نکرده و منجر به از دست دادن موجودی حساب بانکی شان می‌شود.
سرهنگ موسوی به شهروندان عزیز توصیه کر‌د: حتماً برای هرگونه واریز وجه  فطریه یا کفاره روزه خود، می‌توانند فطریه یا کفاره را از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی(ره) در سراسر کشور  ویا رسانه‌های جمعی (رادیو، تلویزیون و ...) که اقدام به اعلام شماره حساب‌های رسمی می‌کنند پرداخت نمایند و از واریز فطریه یا کفاره روزه خود به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند.
این مقام انتظامی از شهروندان درخواست کرد:در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری یا شماره تلفن ۰۷۴۳۲۳۳۴۸۹۱ با ما درمیان بگذارید.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1