تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۴۲۱۱۳۴
امام جمعه دهدشت در دیدار رئیس و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه؛

هویت ملت‌ها نباید به فراموشی سپرده شود / 163 گروه قاچاقچی اشیاء تاریخی در کهگیلویه دستگیر شدند

۰
هویت ملت‌ها نباید به فراموشی سپرده شود
کبنا ؛
امام جمعه دهدشت گفت: برای رونق و شکوفایی گردشگری در شهرستان قابلیت‌های موجود مورد استفاده قرار گیرد.
حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر امروز در دیدار رئیس و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کهگیلویه، اظهار داشت: حفظ آثار گذشتگان برای پندگیری آیندگان مورد تأکید پیامبر اسلام بوده است و نسبت به حفاظت از آثار تاریخی توصیه‌هایی داشتند.
امام جمعه شهر دهدشت تصریح کرد: در قرآن کریم نیز بحث گردشگری و توصیه به سفر در قالب جملاتی همچون «سیرو» یا «الم سیروا»  بیان شده است.
وی با بیان اینکه تاریخ برای عبرت است و زندگی گذشتگان برای آیندگان درس دارد، ادامه داد: بازدید از میراث فرهنگی و گردشگری عبرت از ظلم حاکمان گذشته و یا درس اخلاق از رافت آنهاست.
وحدانی‌فر تصریح کرد: حفظ آثار گذشتگان برای پندگیری آیندگان ضروری است، هویت به عنوان شناسنامه نباید به فراموشی سپرده شود  زیرا ملتی که هویت خود را فراموش کند، نمی‌تواند خود را عرضه کند.
وی با اشاره به اینکه گردشگری سلامت در استان‌های خوزستان، آذربایجان و شیراز جایگاه خود را پیدا کرده است و یا از ظرفیت کویر در رونق گردشگری یزد استفاده شده است، گفت: در شهرستان قابلیت‌های گردشگری خوبی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

قابلیت‌های گردشگری در کهگیلویه شکوفا شود

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر از صنعت، کشاورزی و خدمات به سه ضلع مثلث توسعه در دنیا نام برد و افزود: صنعت گردشگری در اقتصاد مقاومتی و جهش تولید حائز اهمیت است.
وی اضافه کرد: اقتصاد ما گروگان نفت است صنایع دستی و گردشگری سلامت را به عنوان شاخصه مهم می‌توان جایگزین و زمینه شکوفایی اقتصاد را فراهم کند.
وحدانی‌فر حفاظت و‌ حراست از آثار فرهنگی را ضروری خواند و با اشاره به اهمیت رسانه در صنعت گردشگری گفت: بلادشاپور آثار خوبی دارد اما آنطور که باید معرفی نشده است و قلعه تاریخی دیشموک نیز حال و روز ناخوشی دارد.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: طی پنج سال اخیر 163 گروه قاچاقچی اشیای تاریخی در شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
 سیاوش زمان امروز در دیدار با امام جمعه پیشینه اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان را یادآور شد و اظهار داشت: به لحاظ اهمیت بافت تاریخی دهدشت و تاریخ کهگیلویه از سال 1369 به مدت پنج سال اداره کل در دهدشت راه‌اندازی بود.
در این دیدار که به مناسبت هفته میراث فرهنگی صورت گرفته بود رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه گفت: مقام‌های برتر در جشنواره‌های کشوری، کسب مقام برتر اداره و مدیریت شهرستانی در یک سال و چهار سال برتر استانی از جمله موفقیت‌های حاصله است.
زمان از حمایت‌های معنوی امام جمعه پیشین برای پیشبرد اهداف این اداره قدردانی کرد.


 
وی در خصوص توسعه گردشگری و‌ صنایع دستی تصریح کرد: مبتنی بر نیازها در روستاها آموزش ارائه و زمینه اشتغال روستایی فراهم شده است.
زمان گفت: در این راستا چندین کارگاه فعال صنایع دستی در زمینه تولید گلیم، نی‌چیت و دیگر صنایع دستی راه‌اندازی شد.
این مسؤول با اشاره به اقدامات صورت گرفته در تأمین زیرساخت‌های گردشگری متناسب با حفظ اخلاق و ارزش های اسلامی و اجتماعی، گفت: اما نیاز است زیرساخت‌ها بیشتر شود.
وی در خصوص حفاظت از آثار تاریخی تصریح کرد: یگان حفاظت بافت با همکاری دستگاه‌های امنیتی 163 گروه قاچاقچی آثار تاریخی در قالب گروه‌های دو تا 11 نفره را شناسایی و حین حفاری یا معامله دستگیر شدند.
زمان اضافه کرد: برای معرفی بافت تاریخی دهدشت دو اثر فاخر«دهدشت عصر طلایی یک سرزمین» و «کهگیلویه در گذر زمان» تولید و از سیمای ملی پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1