کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

کبنا خبر می دهد؛

یادآوری خشونت با قصد سیاسی در استان کهگیلویه و بویراحمد

31 ارديبهشت 1399 ساعت 13:17

سیاست در استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ تظاهر، آشنا بازی، تعصب، دوری از منطق و تعقل، و خشونت دارد.


سیاست در استان کهگیلویه و بویراحمد رنگ تظاهر، آشنا بازی، تعصب، دوری از منطق و تعقل، و خشونت دارد. سیاست در این استان در اعماق و در پوسته دموکراسی را نمی پذیرد، غالبا، از یک فرد کم سواد گرفته تا افراد نخبه و با مدارج و سواد بالا، نگاهی توام به خشونت و تعصب فکری نسبت به سیاست دارند، که نیاز به هزینه کردن و فرهنگ سازی مسئولان استانی دارد، تا بتوانیم در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی به توسعه دست یابیم. مسئولان استان باید از این موضوع ساده نگذرند که همه مسائل استان از «سیاست» می گذرد، و باید ریشه ای مسائل را حل کرد.
اما تا وقتی دلسوزانی نباشند که در سیاست، فقط به میزان بالای رای آوری فکر نکنند و ابعاد دیگر سیاست در انتخابات را بررسی نکنند، فکری به حال ریشه کن کردن تفکرات قومی و آشنابازی ها و رانت و مسئله های سیاست در استان کهگیلویه و بویراحمد نکنند، این استان با وجود آنکه همیشه بیشترین آرا انتخاباتی را به صندوق ها می اندازد، همچنان لنگان لنگان به سمت توسعه پیش می رود و علاوه بر این، یک جای کار هم می لنگد.
ایمان محمدپور فتح از فعالان عرصه فرهنگ و سیاست در استان، مسئول ستاد جوانان روحانی در استان در رقابت های انتخاباتی سال 96، در 29 اردیبهشت 97 در گچساران، با قصد سیاسی مورد ضرب و شتم عده ای قرار گرفت. روز گذشته محمدپور درباره این اتفاق در صفحه شخصی خود اینگونه نوشته است:  «دیشب مصادف بود با دومین سالروز ضرب و جرح حقیر توسط افراد ناشناس، در جاده کمربندی گچساران به تاریخ بیست و نهم اردیبهشت ماه یک هزار و سیصد نود و هفت...
بنابراین امروز را انتخاب کردم تا به احترام خود، خانواده، بزرگان و جوانان عزیز همیشه همراه طایفه ام فتح که تا به حال نشنیده ام آزارشان به مورچه ای هم برسد و به آنها افتخار می کنم، همچنین به توصیه بزرگان طوایف مختلف مخصوصا دو طایفه عزیز و بزرگ لار و سادات شاهزینعلی، به قولی که به این عزیزان مخصوصا استاد سخن زنده یاد ملا علیرضا الهی داده بودم، جامه عمل بپوشانم و ضمن اعلام گذشت از ضاربین پرونده ضرب و جرح مذکور که هنوز هم با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنم، برای آنها و البته کسانی که آنها را مامور به انجام چنین کاری کرده بودند، آرزوی سلامتی، تندرستی و طول عمر با عزت کنم و تشکر می کنم از همه دوستانی که این مدت در کنارم بودند.

................................
سیده زهرا حسینی فر


کد مطلب: 421070

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/421070/یادآوری-خشونت-قصد-سیاسی-استان-کهگیلویه-بویراحمد

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1