کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در دیدار «منتخب مردم بویراحمد و دنا» با رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطرح شد

روشنفکر: حاشیه‌نشینی در کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

27 ارديبهشت 1399 ساعت 22:34

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مهاجرت از روستاهای این استان به سمت شهرها و در نهایت حاشیه نشینی را نگران کننده دانست.


منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون مهاجرت از روستاهای این استان به سمت شهرها و در نهایت حاشیه نشینی را نگران کننده دانست.
 به گزارش کبنا، مهدی روشنفکر در نشست با محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، اظهار داشت: مهاجرت روز افزون روستائیان کهگیلویه و بویراحمد به سمت حاشیه نشینی در یاسوج مرکز استان نگران کننده بوده و انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه تدبیری کنند.
 وی به اشاره به اینکه شهر یاسوج با داشتن بیش از 100 هزار حاشیه نشین از مهاجرپذیرترین شهرهای کشور است، عنوان کرد: ایجاد و راه اندازی طرح‌های اشتغالزا و در نهایت تأمین رفاه نسبی تنها راه کنترل مهاجرت و حتی مهاجرت معکوس به سمت روستاها است.
 روشنفکر خواستار حضور مؤثر و تمام قد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در زمینه ایجاد طرح‌های اشتغالزا، احداث مسکن محرومان، احداث مدرسه در مناطق دارای مشکل، مسجد سازی و ایجاد فضاهای ورزشی در روستاها و مناطق کمتر برخوردار کهگیلویه و بویراحمد شد و افزود: مردم از ستاد اجرایی انتظار ویژه برای خدمات رسانی و رفع کمبودها و محرومیت‌ها دارند.
وی بیان کرد: با توجه به نام گذاری سال جدید بنام «جهش تولید» و همچنین رسالت خوب ستاد اجرایی در راستای محرومیت زدایی و توانمند سازی اقتصادی و اجتماعی کشور، انتظار می‌رود در این زمینه کارهای موثری به سرانجام برسد.
 روشنفکر با بیان اینکه در برخی مناطق شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون بویژه حاشیه شهر یاسوج با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: در راستای مأموریت نهضت مدرسه سازی و به منظور توسعه فضاهای آموزشی و توریع عادلانه امکانات تحصیلی در کشور خواستاریم که مثل همیشه یک نگاه ویژه به شهرستان‌ها داشته باشید.
 وی ادامه داد: انتظار می‌رود همچون گذشته طرح‌های اشتغال زایی و کارآفرینی که در کشور پباده کرده‌اید پایلوت‌های آن نیز در شهرستان‌های ما پیاده شود زیرا بخش اعظمی از مهاجرت‌ها از مناطق مختلف استان و شهرستان به یاسوج به دلیل نبود امکانات و شغل است.
 روشنفکر با اشاره به ظرفیت کهگیلویه و بویراحمد در حوزه کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی تصریح کرد: ضروری است در زمینه سرمایه گذاری و گسترش طرح‌های اشتغال زایی متناسب با زیرساخت‌ها و پتانسیل‌های موجود اقدام شود و بخش اعظم مشکلات دامداران و کشاورزان ما نبود بازار فروش و زنجیره اقتصادی بوده که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌تواند محور این کار خداپسندانه و جهادی باشد که با ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق محروم شاهد مهاجرت معکوس باشیم
 منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس یازدهم در پایان از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به عنوان یکی از نهادهای خط مقدم مبارزه با کرونا و خدمات رسانی به مردم قدردانی کرد.
 مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در این نشست با تقدیر از دلسوزی و پیگیری‌های مهدی روشنفکر برای خدمات رسانی به کهگیلویه و بویراحمد، گفت: مشکلات مطرح شده به صورت دقیق بررسی و برای حل آن‌ها یک تصمیم درست و همیشگی اتخاذ می‌شود.


کد مطلب: 420981

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/420981/روشنفکر-حاشیه-نشینی-کهگیلویه-بویراحمد-نگران-کننده

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1