تاریخ انتشار
شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۴۲۰۴۸۵
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری؛

برنامه اشتغال و توان‌افزایی بانوان سرعت می‌گیرد

۰
برنامه اشتغال و توان‌افزایی بانوان سرعت می‌گیرد
کبنا ؛معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: طرح‌های اشتغالزایی دختران و سرپرستان خانوار و همچنین توان‌افزایی آنان ، با وسعت و سرعت بیشتر در استان کرمان توسعه می‌یابد.
معصومه ابتکار روز شنبه در ارتباط ویدئوکنفرانس استاندار کرمان در شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان با اشاره به تدوین و رونمایی سند 'ارتقای وضعیت زنان و خانواده' در ۲۲ استان کشور، افزود: برنامه‌های عملیاتی در پایان این سند به منظور پایش و ارزیابی بر مبنای شاخص‌های عدالت جنسیتی پیش‌بینی‌ شده و شناسنامه شاخص‌ها در ماه جاری به استان‌ها ابلاغ می‌شود.
وی بیان داشت: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده، برنامه‌های راهبردی و اجرایی را توامان دارد و براساس ظرفیت‌های هر استان تدوین شده است.
ابتکار به فعالیت‌های زنان در حوزه‌های مختلف پرداخت و ادامه داد: استانداردسازی و سالم‌سازی محصولات کشاورزی یکی از طرح‌های مهم است که توسط زنان روستایی اجرایی شده و ۱۰۶ محصول سالم هم تولید کرده‌اند که ۴۶ برند محصول آن توانایی صادرات و رقابت را دارند.
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اظهارداشت:  حمایت از تولید گیاهان دارویی، حمایت از فعالیت تعاونی‌های زنان روستایی، طرح کلی گفت و گوی خانواده با همکاری انجمن جامعه‌شناسی ایران و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار روستایی با تاکید بر بوم‌گردی‌ها از طرح‌های مهمی است که با همکاری دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها اجرا می‌شود.
ابتکار، ایجاد اشتغال برای بانوان حاشیه شهرها، طرح نهضت سوادآموزی برای دختران روستایی و عشایر و تولید محتوا برای آنها را مورد اشاره قرار داد و افزود: مهارت‌های اجتماعی استان‌ها در قالب یک کتاب و همچنین اطلاعات مربوط به خانواده‌ها از طریق یک دوره ارزیابی مشارکتی گردآوری شده است.
وی گفت: شاخص‌های خانواده را در ستاد ملی زن و خانواده در بهمن ماه ۹۸ برای نخستین بار در حضور رئیس جمهوری ارائه کردیم و وضعیت خانواده در ابعاد اقتصادی، فرهنگی، جمعیتی و مسائل روانی در هر نقطه کشور قابل پایش و ارزیابی است.
معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری از اجرای طرح سفیران فرهنگی دانشگاه‌های کشور با همکاری وزارت علوم خبر داد و عنوان کرد: نمایشگاه توانمندی دانشجویان دختر در صنایع دستی و مدل و لباس را برگزار خواهیم کرد که در استان کرمان نیز دنبال می‌شود.
ابتکار با اعلام آمادگی معاون امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای همکاری با سازمان‌های مردم نهاد در راستای اجرای سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان اظهار داشت: 'ارتقای تاب‌آوری' از طرح‌های موثری بود که از سال ۹۶ در ۹۵۰ نقطه از کشور به اجرا گذاشته شد و در سال جاری هم می‌توان آن را اجرایی کرد.
وی اظهارداشت: معاونت زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری آمادگی دارد که در ارتباط با مشکلات جنوب استان کرمان با حداکثر توان طرح‌ها را در زمینه‌های اشتغال و توان‌ افزایی دختران و زنان و زنان سرپرست خانوار توسعه بخشد.
ابتکار تصریح کرد: سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استانها قابلیت اجرای کامل را دارد و  استان کرمان رتبه نخست کشور را در مشارکت اجتماعی دارد و مطمئن هستیم در ارتقای شاخص‌ها، بهبود شرایط و وضعیت زنان و خانواه پیشگام خواهد بود.
وی گفت: استان کرمان در انتصاب مدیران زن رتبه یازدهم را دارد و این روند باید تا ۳۰ درصد ادامه پیدا کند و امیدواریم با تصویب سند، فصل نوینی برای زنان و خانواده‌ها در استان کرمان باشد. (ایرنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1