تاریخ انتشار
يکشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۴۲۰۲۴۲
پرویز یزدانپناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۶۷ نفر رسید

۱
۰
آمار مبتلایان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۴۶۷ نفر رسید
کبنا ؛سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا به ۴۶۷ نفر خبر داد.
به گزارش کبنا، پرویز یزدان‌پناه امروز ( 7 اردیبهشت ماه 99) در ویدئو کنفرانس با رئیس جمهور گفت: طی روزهای گذشته از سوی وزارت بهداشت ممنوعیت اعلام آمار مبتلایان به کرونا توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی ابلاغ شد که خوشبختانه توانستیم مجوز اعلام وضعیت و تعداد بیماران کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد را کسب کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه از مجموع 200 جواب دریافت شده 13 مورد مثبت گزارش و شمار مبتلایان به کرونا به 467 بیمار رسید.
وی ضمن قدردانی از مسئولان وزارت بهداشت گفت: مجددا از همکارانمان در وزارت بهداشت که مجوز اعلام امار استانی مبتلایان را صادر کردند، تشکر می‌کنیم.
دکتر یزدانپناه با اشاره به اینکه از این پس آمار به صورت روزانه اعلام می شود، ابراز داشت: آزمایشگاه ویروس شناسی استان ظرفیت بیماریابی ۲۰۰ نمونه در روز را دارد. و وضعیت استان همچون گذشته و عادی است اما روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته قبل تعداد موارد در شهرستان‌های کهگیلویه، باشت، گچساران و لنده بالا رفت اما طی سه روز اخیر وضعیت عادی بوده است.
وی با اشاره به شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص بالا رفتن آمار کرونایی در استان ضمن رد این موضوع اظهارکرد: روز جمعه ۱۹۵ نمونه گرفته شده ۱۱ مورد مثبت بوده، روز شنبه ۱۶۶ نمونه گرفته شد که ۹ مورد مثبت بود و طی امروز یکشنبه از ۹۶ نمونه گرفته شده ۴ مورد قطعی و مثبت کرونایی داشته ایم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه همچنان تعداد فوتی های ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد ۸ مورد بود، خاطرنشان کرد:تا امروز یکشنبه، هفتم اردیبهشت ماه ۴۶۷ نفر مبتلا به کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد شناسایی شده است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه دلیل ابتلا بیشتر مبتلایان در استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت در اجتماعات و مراسم عزا و عروسی بوده اند، تصریح کرد: بعنوان مثال در روستای کلایه شهرستان کهگیلویه یک نفر بعلت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و رفت و آمدهای خانوادگی ۲۱ نفر دیگر را مبتلا به کرونا کرد.
وی ادامه داد: دلیل افزایش مبتلایاان به کرونا در استان اینست که بیماریابی خوب است و افراد ناقل را شناسایی می کنیم.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: همچنین در شهرستان لنده یک نفر مبتلا به کرونا بعلت شرکت در عروسی ۵ نفر دیگر را مبتلا کرده است.
یزدان‌پناه بیان کرد:  به مردم توصیه می شود همچنان از تجمعات پرهیز کنند و فاصله گذاری هوشمند و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا به کرونا مبتلا نشوند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر یزدانپناه، حداقل یک خلاقیت از خودتان نشان دهید شجاعت داشته باشید و از شرایط موجود ، آنچه به نفع مردم است انجام دهید شما فقط منتظر دستوراتی هستید که به شما می گویند آمار اعلام نکنید شما هم هیچ اماری به مردم نمی دهید وقتی آمار مبتلایان بالا می رود باز هم هیچی نمی گویید مجددا که امار شروع به پایین آمدن می کند شما آمار را اعلام می کنید و مجددا همان حاشیه امن را ایجاد و به مردم یک اطمینان کاذب می دهید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1