تاریخ انتشار
جمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۲۰۱۵۸
یادداشت هفته؛

افتتاح پل طبیعی در روستایی در دیشموک / اقدام استاندار در بازدید از خانواده های «در معرض آسیب» / شورا و شهرداری و «استیضاح»

۰
افتتاح پل طبیعی در روستایی در دیشموک / اقدام استاندار در بازدید از خانواده های «در معرض آسیب» / شورا و شهرداری و «استیضاح»
کبنا ؛
در هفته ای که گذشت اخبار جالب توجهی در فضای مجازی یا در فضای رسمی رسانه ای استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شد که اندیشیدن، سخن گفتن و گفت و گو درباره برخی از این اخبار خالی از لطف نیست.
اقدام استاندار کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با اقشار آسیب دیده
یکی از موضوعات شایسته تحسین در این هفته دیدار استاندار با اقشار آسیب دیده بود.
رفتار و کردار استاندار کهگیلویه و بویراحمد در آستانه ماه رمضان می تواند الگو و مشوقی برای مسئولان  و مردم جامعه باشد. اینکه یک مسئول به خانه اقشار آسیب دیده یا خانواده ای که مشکلی دارد، برود، از حال و وضع زندگی آنها با خبر شود و درد دل آنها را بشنود، باعث ایجاد نوعی همدلی در جامعه می شود، از طرفی مسئولی که به دیدار این قشر از جامعه می رود حتما در برنامه های خود، مسائل و مشکلات آنها را لحاظ خواهد کرد.
امام علی (ع) در بخشی از نامه 53 کتاب شریف نهج البلاغه به یار باوفای خود مالک اشتر در مورد رسیدگی به امور نیازمندان می فرماید:ای مالک،خدا را ، خدا را ، در باب طبقه فرودين ؛ كسانى كه بيچارگان اند از مساكين و نيازمندان و بينوايان و زمينگيران . در اين طبقه ، مردمى هستند سائل و مردمى هستند ، كه در عين نياز روى سؤال ندارند . خداوند حقى براى ايشان مقرر داشته و از تو خواسته است كه آن را رعايت كنى ، پس ، در نگهداشت آن بكوش. 
        
افتتاح پل طبیعی در روستایی در دیشموک
یکی از اتفاقاتی که این هفته در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد پخش شد فیلم افتتاح پل طبیعی در روستای «رودریش» در دیشموک بود.
جذابیت این فیلم، نه در افتتاح پل، و نه سازه و تجهیزات مربوط به پل بود، و می توان گفت این پل به ساده ترین شکل و بدون هیچ تجهیزاتی ساخته شده بود. اما جذابیت این افتتاح در روحیه شاد مردم روستا و افتتاح جالب توجهی که به تقلید از افتتاح دولتی ها که با یک ربان و قیچی صورت می گیرد، با یک تکه پارچه پوسیده و «کارد» صورت گرفت، که در نوع خود هم کنایه ای به دولتی ها می زد و هم جذابیت کلیپ را در فضای مجازی دوچندان می کرد.
اما موضوع مهمی که باید به آن توجه داشت این است که مردم وقتی می بینند مسئولان به دلایل مختلف(یا خارج از توان دولت بودن، یا به دلایل غیر) به موضوعی رسیدگی نمی کنند، باید تا جایی که می توانند دست به کار شوند و کار را به سرانجامی برسانند.
               
این موضوع همه وجوه زندگی مان را می تواند در بر بگیرد؛ از برداشتن یک تکه زباله از روی زمین، تا تذکری به گران فروشان، تا ساخت یک پل طبیعی یا سر زدن و رسیدگی به نیازمندان و البته مطالبه گری از سیاسیون و دولت. ما مردم کم کم به این درک خواهیم رسید که همه مسائل به دست خود ما حل می شود. باید بداینم مسئولی که تاکنون در حوزه مسئولیت خود ضعیف عمل کرده، قطعا به این دلیل بوده است که افرادی از مطالبات خود کوتاه آمده اند و از مسئول محترم مطالبه ای نکرده اند. 
      
استیضاح شهردار یاسوج
سومین موضوع پر اهمیت استیضاح شهردار یاسوج است.
در نشست استیضاح شهردار مسائل زیادی مطرح شد، از جمله مسئله دشمنی و بغض میان اعضای شورای شهر و میان برخی از اعضای شورا با شهردار، که از مدت ها پیش دیده می شد. از جمله یکی از اعضای شورا عنوان کرد «هیچ کس با ما همکاری ندارد، چون ما با هم همکاری نمی کنیم و مشکلاتی داریم». برخی اعضا از کم کاری، ضعف مدیریتی، یا فساد رانت سخن گفتند و از طرف دیگر شهردار نیز الفاظی را بکار برد که می توان این نتیجه را گرفت که «اعضای شورا و شهردار همواره نسبت به وظیفه خود در قبال مردم اهمال کرده اند، در غیر اینصورت این افراد نباید با بغض و کینه در کنار هم بنشینند، و همینطور نسبت به خطاها و یا تخلفاتی که از یکدیگر می بینند سکوت کنند.
آنچه روشن و واضح است این است که اعضای شورا و شهرداری نمی توانند رفتار مسالمت آمیزی با هم داشته باشند و شبیه یک خانواده از هم پاشیده درگیر مشکلات زیادی هستند، پس اول از همه باید در رفتار خود نسبت به یکدیگر تجدیدنظر کنند و بخاطر مسئولیتی که مردم به آنها محول کرده اند کمی به خود آیند و برای شهر خود تلاش کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1