تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۲:۰۲
کد مطلب : ۴۱۹۸۶۵
در واکنش به حواشی و توهین‌هایی پس از جلسه مشترک مسئولان شهرستان‌های گچساران و باشت؛

بوی مشمئز کننده تحجر قومیتی در عصر مدرنیته

سید مصطفی خادمی
۲
۰
بوی مشمئز کننده تحجر قومیتی در عصر مدرنیته
کبنا ؛آن چیزی که باعث شد تا این تیتر را برای این مطلب آماده کنم حواشی و توهین‌هایی است که بعد از یک جلسه مشترک بین مسئولان سلامت گچساران و باشت به فرماندار گچساران شد و باید یک سری مسائل روشن شود.
 اولین جرقه‌های مشتعل کننده آتش کرونا در باشت رخ داد تا زنگ خطر اساسی برای منطقه گچساران و باشت به صدا درآید که با کنترل‌ها و تشدید حساسیت‌های مردمی این روند متوقف شد اما متاسفانه دوباره باشت و بالطبع گچساران وارد وضعیت قرمز شد و این به یکباره رخ دادن کنترل را می‌رفت که از دست خارج کند اما این اتفاق خوشبختانه رخ نداد تا اینکه جلسه مشترک برگزار شد و فرماندار گچساران منطقی به ابراز مسائل پرداخت.
 گچساران از ابتدا به عنوان شهرستان معین انتخاب شد و این یعنی کلیه اقدامات پزشکی و بیمارستانی در گچساران انجام می‌شود اما این به معنای شانه خالی کردن باشت از وظایف خود نیست و نمی‌توان در این شرایط همه مسائل را بازگو کرد اما قرنیطنه و نقاهتگاه بیماران باشت در باشت باید اتفاق بیافتد و با توجه به بیمارستان مناسب باشت حتی می‌تواند در صورت بحرانی‌تر شدن موضوع در این بخش به گچساران کمک کند و جهت اطلاع هم اکنون بیش از 80% بیماران بستری در گچساران از باشت هستند بنابراین همکاری‌ها وجود داشت و ادامه خواهد داشت و تضاد آرای دو فرماندار به شکلی عجیب به توهین و تضاد قومیتی منجر می‌شود که مایه تأسف است.
 این که اختلاف نظر دو مقام دولتی که هر کدام دغدغه‌های شهرستان‌های تحت امر خود را دارند به تقابل‌های کهنه و منسوخ قومیتی تقلیل داده شود و به جای آنکه راهکار برای حل مسائل ایجاد شود مردم را به یک حساسیت کاذب در روزهایی که باید آرامش داشته باشند وارد می‌کنند و به راحتی به یک فرماندار و ... توهین می‌کنند و انواع و اقسام کلمات را خطاب به وی به کار می‌برند ولی من جهت اطلاع موضوعی را بیان می‌کنم و آن اینکه از قدیم باوی و بویراحمد و قشقایی در این شهرستان در کنار هم با آرامش زندگی کرده و می‌کنند و بیش از 40% جمعیت شهرستان را قشقایی‌های عزیز شامل می‌شوند که توصیه می‌کنم کمی ریاضی را یاد بگیرند و جامعه را در چند گارد قومی قرار ندهند چرا که در استانی منطقه‌ای قومی زندگی می‌کنیم و همه اقوام با هم ارتباط قومی دارند و از هم مبرا و دور نیستند و پس این نفی قومی عمل کردن هر مسئولی در این شهرستان‌هاست، امروز من به عنوان کسی که از ایل بویراحمد است باید بیان کنم که فرماندار و مسئولان باشت به یک بویراحمدی در باشت خدمت نمی‌کنند و او را با شلاق قومیتی نفی از خدمت می‌کنند؟ نه برادر و خواهر من اینگونه نیست و نباید هم باشد و در این عصر که میزان سنجش فضیلت‌های انسان‌ها نه به رگه‌های قومیت بلکه تعاملات و رفتارها و واکنش‌های آن افراد در جامعه است و هیچ کس بر کس دیگری برتر نبوده و نیست.
 مورد دیگر این است که تاریخ را بد خوانده‌اید و البته از آن درس نگرفته‌اید، امروز که آرامش برقرار است نتیجه زندگی افراد مختلف با رنگ‌ها و نژادهای مختلف در کنار یکدگیر است و تکیه خالی بر باوی و بویراحمد و قشقایی و عرب و... بودن در این عصر رنگ باخته و توانایی‌ها حرف می‌زنند پس نباید بزرگان و عقلای منطقه اجازه دهند که بوی مشمئز کننده‌ای از تحجر قومیتی در عصر مدرنیته ما را خفه کند و به عقب براند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بی طرف
Iran, Islamic Republic of
وراسی ایگی...خخخخخ
بویر احمد
Iran, Islamic Republic of
تحلیل خوبی بود ولی می شود بپرسم این چهل درصد را از کجا اوردی ؟
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1