تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب : ۴۱۹۶۲۹
نماینده مجلس:

سلامتی مردم را فدای رابطه با چین نکنید

۱
۰
سلامتی مردم را فدای رابطه با چین نکنید
کبنا ؛شهروز برزگر کلشانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در خصوص اظهارات روز‌های اخیر مسئولان درباره استناد به داده‌های چین درباره ویروس کرونا گفت: نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار داد، این است که مایه گذاشتن از جان مردم برای تقویت روابط با چین اشتباه محض است و اگر منشأ این ویروس معلوم باشد که از چین بوده و ورود آن تعمدی بوده است؛ این موضوع غیرقابل گذشت است و تفاوتی با قتل عمد ندارد که این موضوع در شرع و قانون مشخص شده که در صورتی که این ویروس عمداً وارد کشور شده باشد، تفاوتی با قتل عمد ندارد.
وی افزود: امکان این وجود داشت که ما روابطمان با چین را محدود کنیم و پرواز‌ها را کنسل کنیم و همان کاری که خود چین با ووهان کرد را ما می‌توانستیم انجام دهیم. ما راهکار‌های بسیاری برای جلوگیری از ورود این ویروس داشتیم، اما انجام ندادیم و امروز طبق آمار رسمی شاهد ابتلای روزانه دو تا سه هزار نفر در کشور هستیم؛ همچنین این ویروس روزانه حدود ۱۵۰ نفر قربانی می‌گیرد؛ یعنی قربانیان این ویروس دقیقاً سه برابر تلفات جاده‌ای است.
بررگز بیان کرد: چنین دیدگاهی که بخواهیم سلامتی مردم را تحت‌الشعاع قرار دهیم که روابط ما با چین به خطر نیافتد، عملکرد نادرستی است و غیرقابل گذشت است و حفظ سلامتی، بهداشت و جان مردم از وظایف ذاتی دولت و جمهوری اسلامی ایران است.
نماینده سلماس در خصوص وضعیت استان آذربایجان غربی نیز گفت: آمار مبتلایان استان آذربایجان غربی صعودی است و نسبت به روز‌های گذشته افزایش یافته که این موضوع بسیار نگران‌کننده است. به نظر می‌رسد آثار سفر‌های نوروزی، کم کم در شهرستان‌ها نمایان می‌شود.
وی در پایان درباره نتیجه تست کرونای خود، گفت: من تست داده‌ام، اما هنوز نتیجه آن به ما اعلام نشده است.(فرارو)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اگه با چین قطع رابطه کنیم پس دیگه از گرسنگی باید بمیریم چون هیچ کس بهامون ارتباط نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1