تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۵۶۴

عضو کمیسیون حقوقی مجلس: هواپیمای اوکراینی، یک هفته قبل از حادثه در ایران، در اسرائیل بود

۰
عضو کمیسیون حقوقی مجلس: هواپیمای اوکراینی، یک هفته قبل از حادثه در ایران، در اسرائیل بود
کبنا ؛
روزنامه همدلی نوشت: یک عضو کمیسیون حقوقی در مورد ماجرای ساقط شدن هواپیمای اوکراینی می‌گوید: نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است. این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل آمریکا قرار گرفته بود. به نظر می‌رسد که هواپیما از کنترل ما خارج بود. بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی معناست.
مشروح گفت‌وگوی همدلی با نوروزی را در ادامه می‌خوانید:
پیش از این مسئولان گفته بودند چند نفر در رابطه با پرونده شلیک به هواپیمای مسافربری اوکراینی بازداشت شده‌‌اند. شما خبری درباره سرنوشت پرونده این افراد دارید؟
فارغ از بازداشت، یا عدم بازداشت، باید بگویم که اساسا نوع پرواز این هواپیما مشکوک بوده است. این هواپیما از کنترل برج مراقبت و مراکز ما خارج شده بود. به نظر می‌رسد این هواپیما تحت کنترل آمریکا قرار گرفته بود. در واقع این هواپیما از مسیر حرکت اصلی خود خارج شده و مسیر حرکت آن به جای اوکراین به سوی تهران، تغییر پیدا کرده بود. بنابراین نوع حرکت این هواپیما بسیار مشکوک بوده است. این هواپیما پس از اوج‌گیری از فرودگاه امام، می‌بایست روی ارتفاع 32000 قرار می‌گرفت و ادامه مسیر می‌داد، در حالی که این هواپیما روی ارتفاع 8000پایی قرار داشت. همانطور که گفته شد به نظر می‌رسد که هواپیما از کنترل ما خارج بود. بنابراین با توجه به این شواهد، بازداشت کردن افراد در این زمینه بی معناست.
با توجه به اعلام نیروهای نظامی مبنی بر سهوی بودن شلیک به سوی هواپیما و وجود عامل خطای انسانی، چگونه می‌توان از مواخذه عوامل آن چشم‌پوشی کرد؟
این هواپیما یک هفته قبل از آن در اسرائیل بوده و به نظر می‌رسد که دستکاری شده بوده است. برای این هواپیما اهداف خاصی در ایران تعیین شده بود و به نظر من، نیروهای نظامی در این زمینه وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌‌اند.
این هواپیما باید به سمت غرب حرکت می‌کرده است، اما مسیر آن به سمت شمال تغییر پیدا کرده و در حقیقت این هواپیما زاویه اصلی مسیر خود را تغییر داده و همچنین در ارتفاع پایین، ادامه مسیر داده است. بنابراین در خارج از برنامه پروازی خود قرار داشته است.
بنابراین از نظر شما، دلیلی برای بازخواست مسئولان یا افرادی که به اشتباه باعث سقط هواپیما شدند، وجود ندارد؟
از آنجا که کنترل این هواپیما از دسترس ما خارج شده بود و توسط کشورهای دیگر در حال هدایت بوده است، لذا نیروهای نظامی ما وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌‌اند، هر چند به هر حال در این حادثه، قربانی هم داشته‌ایم. این هواپیما باید فاصله خود را از سطح دریا بالا می‌برده، در صورتی که نسبت به آن در موقعیت پایینی قرار داشته است. بنابراین در این زمینه مواخذه و بازداشتی وجود نخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1