تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب : ۴۱۹۵۰۳
اظهارات جدید پزشکیان:

اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی نباشد باید سیاست جنگ با امریکا را رها کنیم!/ آنها که پرچم پاره می‌کنند بپذیرند که این مشکلات هم هست!

۲
۰
اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی نباشد باید سیاست جنگ با امریکا را رها کنیم!/ آنها که پرچم پاره می‌کنند بپذیرند که این مشکلات هم هست!
کبنا ؛آنها که پرچم را پاره می‌کنند، اف‌ای‌تی‌اف را پاره می‌کنند و… بپذیرند که این مشکلات هم هست، بعد نگویند که ما گفتیم و اینها نکردند.
 مسعود پزشکیان، نایب رئیس اصلاح طلب مجلس دهم و منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در گفتگو با سایت اصلاح طلب انصاف نیوز، ضمن حمله و تخریب مجلس یازدهم که اکثریت آن را اصولگرایان تشکیل می دهند، گفته است: «مشکلات به این سادگی قابل حل نیست. ما باید بپذیریم که وقتی با آمریکا می‌جنگیم هزینه‌اش را هم باید بدهیم...هزینه‌اش هم این است که در اقتصاد مشکل پیدا کردیم؛ در اقتصاد مشکل پیدا کردیم و حالا به همدیگر فحش می‌دهیم. این جنگ باعث شده که مشکلات اقتصادی پیدا کردیم و این هم بخاطر سیاستی است که داریم. اگر می‌خواهیم چنین نباشد پس بهتر است این سیاست را رها کنیم».
حرف پزشکیان در نوع خود بسیار عجیب و یادآور جمله «مجلس مرعوب آمریکا ملت را بدبخت می کند» است. او خواسته یا ناخواسته در حال تعویض جایگاه جلاد و شهید برآمده و گویی ایران با دفاع از خود و اتخاذ رویکرد ضدظالمانه‌اش، در حال ظلم به مسئولان خبیث و شارلاتان آمریکایی است! اما حرف جدیدی به میان نیامده و این کار همیشگی اصلاح طلبان بوده که برخلاف آموزه های قرآن، پیشنهادی جز تسلیم در مقابل دولت تروریست و جنایت کار آمریکا -یعنی بزرگترین دشمن ملت ایران- نداشته اند و هیچ گاه نتوانستند به خاطر روحیه تمایل به غرب و همچنین غرب هراسی درونشان، حجم عظیم واقعیات ناکامی آمریکا در چهل سال گذشته را ببینند. البته که این چهره اصلاح طلب نخواسته به عاملان مشکلات اقتصادی یعنی ناکارآمدی دولت های مورد حمایت اصلاح طلبان و مجلس شکل گرفته از «تکرار می کنم» اشاره ای کند.
گفتنی است روز گذشته هم مصطفی هاشمی طبا، دیگر چهره محبوب رسانه های اصلاح طلب گفته بود: «تنها راهی که اصولگرایان مجلس جدید می‌توانند در پیش بگیرند، سازش با آمریکاست!»

 بخش های مهم اظهارات پزشکیان را در ادامه خواهید خواند:
*در مجلس نمایندگان بودجه را دستکاری می‌کنند و نتیجه این می‌شود که هم سیاست دولت بهم می‌خورد و هم آنچه نمایندگان گفتند را دولت عمل نمی‌کند. در نتیجه اگر کار هم مشکلی پیدا کند می‌گویند که ما می‌گفتیم نمی‌شود و شما پافشاری کردید!
*بیایند تا ببینیم اینها که ادعاهای فراوانی داشتند چه گلی به این مملکت خواهند زد این ادعاهایی که تا حالا داشتند و این هم ابراز می‌کردند که دولت و مجلس و نمایندگان ضعیف‌اند حالا اینها که قوی هستند بیایند تا ببینیم چکار می‌کنند.
*این ادعاهایی که تا حالا داشتند و این همه ابراز می‌کردند که دولت و مجلس و نمایندگان ضعیف‌اند، حالا اینها که قوی هستند بیایند تا ببینیم چکار می‌کنند. اگر اینها توانستند مشکل بیکاری و فقر و رانت و دزدی و تورم و گرانی را حل کنند حق با آنهاست؛ ما هم دعای‌شان می‌کنیم و هم کمک‌شان می‌کنیم؛ اما اگر نتوانستند –که بنظر من نخواهند توانست- متوجه می‌شوند که بهتر بود بجای فحش دادن به کسانی که در خط هستند، کمک‌شان می‌کردند.
*در رابطه با رانت و فساد همانطور که بارها گفته‌ام راهکار ایجاد «سیستم داده» است. داده، چپ و راست و مسلمان و کافر نمی‌شناسد. هرکسی پول اضافه بگیرد معلوم شده و با آن برخورد می‌شود. داده همان FATF است که اینها با آن مخالف‌اند. حالا می‌گویند ما اطلاعات را به امریکا و اروپا نمی‌دهیم –که البته هیچ ربطی ندارد- اما حتی اگر هم درست باشد و بگوییم ربط دارد بیایند اف‌ای‌تی‌اف مملکت را درست کنند؛ چرا اینها پولی که در این مملکت قاچاق می‌شود یا رانت می‌شود و طرف وامش را یا مالیاتش را نمی‌دهد، درست نمی‌کنند؟ اینها که می‌گویند با اف‌ای‌تی‌اف می‌خواهند ما را رصد کنند تا ببینند چکار می‌کنیم، چرا خودشان دزدها را در ممکت رصد نمی‌کنند؟
*اینها می‌دانند که با سیستم اف‌ای‌تی‌اف کسی نمی‌تواند پول را جابجا کند، خب اگر این را می‌دانند حداقل در داخل مملکت نگذاریم دزدها و گردن کلفت‌ها پول مردم را بخورند، بقیه‌اش پیشکش.
*مشکلات به این سادگی قابل حل نیست. ما باید بپذیریم که وقتی با آمریکا می‌جنگیم هزینه‌اش را هم باید بدهیم، مرد و مردانه بایستیم و بگوییم. وقتی می‌جنگی بالاخره زخمی می‌شوی، کشته می‌شوی، تخریب می‌کنند و می‌زنند و نابود می‌کنند، ما می‌خواهیم بجنگیم و از آنطرف هم می‌گوییم هیچ تلفات هم ندهیم، مگر می‌شود؟ آن آدمی که می‌تواند چنین کاری کند، اصلا وجود خارجی ندارد. آمریکا که دارد با ما می‌جنگد و ما از نظر قدرت نظامی از او بسیار پایین‌تریم، کلی هزینه می‌دهد؛ یعنی نمی‌تواند با ما بجنگد و هزینه ندهد، آنوقت ما می‌خواهیم بجنگیم و هزینه ندهیم؟! هزینه‌اش هم این است که در اقتصاد مشکل پیدا کردیم؛ در اقتصاد مشکل پیدا کردیم و حالا به همدیگر فحش می‌دهیم. این جنگ باعث شده که مشکلات اقتصادی پیدا کردیم و این هم بخاطر سیاستی است که داریم. اگر می‌خواهیم چنین نباشد پس بهتر است این سیاست را رها کنیم.

*آنها که پرچم را پاره می‌کنند، اف‌ای‌تی‌اف را پاره می‌کنند و… بپذیرند که این مشکلات هم هست، بعد نگویند که ما گفتیم و اینها نکردند. نماینده بیخود نیاید پشت تریبون و بگوید که اقتصاد و دلار و… این‌گونه شد. دلار این وضعیت را خواهد داشت، هرکسی که می‌خواهد درستش کند بیاید ببینیم چگونه درستش می‌کند؛ اصلا امکان ندارد و این روند همچنان ادامه دارد.
*در فراکسیون اقلیت آنچه که من به آن معتقد بودم این بوده که آدم باید بدنبال حق برود و منصفانه برخورد کند. من از الان کسی را محکوم نمی‌کنم و به کسی هم تهمت نمی‌زنم.
*آنچه که می‌گویم این است، این تیمی که آمده با تیمی که رفته هیچ فرقی نمی‌کند، ممکن است بدتر عمل کند و بهتر نه. اگر تندروی کند وضعیت را بدتر خواهد کرد. حداقل این تیم یک مقدار مسئله را کمتر دامن می‌زد اما اگر اینها بخواهند تندروی کنند و به این مشکلات دامن بزنند، وضیت اقتصادی مردم، اشتغال مردم، کارخانه‌ها و تولید مشکلات بیشتری پیدا خواهند کرد. (جهان نیوز)
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد خرامان
Iran, Islamic Republic of
سیاست نخ نما شده ی امریکا ستیزی هیچ بازخوردی جز فلاکت و بدبختی ملت ایران نداشته. چرا کشورهای عرب و شرق دور و حتی مدیترانه که مشکلی با امریکا ندارند در رفاه و اسایش بسر میبرند
روستایی
Iran, Islamic Republic of
ماملت ایران جنگ طلب نیستیم
جنگ طلبان ازسرمایه پدری وفرزندان خود بهره ببرند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1