تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۸
کد مطلب : ۴۱۹۳۴۵
کبنا گزارش می‌دهد

توضیحات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در باره ابهامات کشتارگاه مرغ گچساران؛ مردم نگران نباشند، کشتارگاه تا نتیجه آزمایش و ضدعفونی کامل تعطیل است

۰
توضیحات دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد در باره ابهامات کشتارگاه مرغ گچساران؛ مردم نگران نباشند، کشتارگاه تا نتیجه آزمایش و ضدعفونی کامل تعطیل است
کبنا ؛خبری صبح امروز ( یکشنبه 10 فروردین ماه 99) در فضای مجازی پخش شد که کشتارگاه مرغ گچساران به دلیل اینکه یکی از کارگران آن به کرونا مبتلا بوده، تعطیل شد که این موضوع مورد بررسی قرار گرفت و عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: مردم نگران نباشند، فعلاً کشتارگاه مرغ گچساران را برای بررسی و دقت بیشتر تعطیل کرده‌ایم که بنا به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا باز می‌شود. حقیقتاً خواهر یکی از کارگران به کرونا مبتلا شده بود و این کارگر هم در محل کار حاضر نشد و ما هم فعلاً این تصمیم را گرفته‌ایم که کشتارگاه را تا بررسی دقیق تعطیل کنیم.

دکتر عبدالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد که از روز گذشته ما نیز شنیدیم که خواهر یکی از کارگران کشتارگاه مرغ گچساران به کرونا مبتلا شده و کارگر نیز بر سر کار حاضر نشده است.
وی گفت: شب گذشته 4 بار مرغ در کشتارگاه گچساران ورود کرد که قبل از دستور ما یکی از بارها کشتار شده بود.
این مسوول افزود: از کشتار 3 بار دیگر مرغ در شهرستان جلوگیری کردیم و به همکاران خود گفتیم که بار کشتار شده نیز تا اطلاع ثانوی به صورت فریز شده در کشتارگاه نگهداری شود.
وی با بیان اینکه مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند چرا که به دلیل حساسیت موضوع و برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر مردم جلوی عرضه مرغ از کشتارگاه این شهر را به بازار گرفته‌ایم افزود: مرغ مورد نیاز شهر گچساران می‌تواند تا اطلاع ثانوی از جاهای دیگر تامین شود تا این که با تصمیم ستاد کرونای شهرستان فعالیت آن دوباره آغاز شود.
بهمنش با بیان اینکه کرونا ربطی به خود مرغ ندارد و تنها نگرانی مربوط به کارگری بوده که آن هم خواهرش مبتلا شده تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم بخاطر اطمینان خاطر مردم و برای رفع نگرانی آن‌ها فعلا کشتارگاه را تعطیل کرده‌ایم و تا انجام آزمایش و  نمونه‌گیری و تست کرونای کارگران و ضد عفونی کشتارگاه عرضه مرغ از کشتارگاه گچساران نخواهیم داشت.
وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که مرغ را نیز به مانند همه کالاهای دیگر بعد از خریدن و بردن به خانه به خوبی شست‌وشو کنند چرا که کرونا ممکن است از راه انتقال فیزیکی به وسیله هر کالایی چه مرغ و چه میوه و چه سبزی و سایر کالاها منتقل شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1