تاریخ انتشار
دوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۹
کد مطلب : ۴۱۹۱۲۴
سهم زنان در مهار کرونا؛

تولید اقلام بهداشتی؛ سهم زنان سرپرست خانوار مازندران در مقابله با کرونا

۰
تولید اقلام بهداشتی؛ سهم زنان سرپرست خانوار مازندران در مقابله با کرونا
کبنا ؛زنان سرپرست خانوار مازندران با تولید اقلام بهداشتی همچون ماسک و گان پزشکی سهم خود در مقابله با ویروس کرونا را ادا می‌کنند.
زنان سرپرست خانوار مازندران پس از راه اندازی پویش " سهم من در مقابله با ویروس کرونا" ، به این پویش پیوستند و آستین ها را بالا زده و با تولید ماسک و لباس پزشکی مخصوص پا به پای دیگر اقشار جامعه برای مقابله با ویروس کرونا مبارزه می کنند. 
بر اساس آمار بهزیستی مازندران در حال حاضر ۱۰ گروه از زنان سرپرست خانوار استان و در مجموع با ۵۰ نفر عضو در حال تولید ماسک و گان یا لباس پزشکی هستند. هفت گروه از این زنان سرپرست خانوار مشغول تولید ماسک و سه گروه دیگر نیز در تولید لباس پزشکی فعال هستند که همگی آنها تحت پوشش بهزیستی و از مددجویان استان محسوب می شوند.  
معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در این باره گفت : زنان سرپرست خانوار مازندران از نخستین روزهای شیوع ویروس کرونا و مشکلات بخش اقلام بهداشتی پا  در میان گذاشته و مشغول تولید ماسک و لباس بهداشتی شدند. 
وحید حسین زاده با اشاره به اینکه در هفته های نخست زنان سرپرست خانوار به صورت انفرادی اقلام بهداشتی تولید می کردند، افزود: این بانوان با مشکلات فراوانی در حوزه مواد اولیه و بهداشتی بودن محیط و تولیدات داشتند. 
به گفته او، در حال حاضر تولیدات زنان سرپرست خانوار به صورت منسجم و گروهی و همراه با تایید نهادهای بهداشتی قرار دارد. 
معاون اجتماعی بهزیستی حضور زنان سرپرست خانوار را خودجوش عنوان کرد و گفت: مددجویان بهزیستی بر اساس تکلیف و مسئولیتی که در قبال جامعه برای خود تعریف کرده اند ، به دنبال ایفای سهم خود در مقابله با وروس کرونا هستند.
حسین زاده در پایان از همه مردم خواست با پیوستن به پویش سهم من در مقابله با ویروس کرنا در مقابله با این ویروس برای خود مسئولیت تعریف کرده و بخشی از بار جامعه را کم کنند. 
تلاقی احسان و معیشت
 فاطمه منصوری از کارشناسان یکی از مجموعه های فعال زنان سرپرست خانوار تولید کننده ماسک در مازندران هم به خبرنگار ایرنا گفت که در حال حاضر ۱۲ نفر زن سرپرست خانوار در گروه آنها فعال هستند که به تولید ماسک مشغول هستند. 
وی ادامه داد: فعالیت تولیدی ما از ۱۰ سفند آغاز شد اما به دلیل مشکلاتی در حوزه بهداشتی به صورت منسجم از ۲۰ اسفند ماه تولیدات ما به صورت رسمی شکل گرفت. 
منصوری افزود: در روزهای نخست روزانه یک هزار ماسک توسط زنان سرپرست خانوار این مجموعه تولید می شد ، اما اکنون به دلیل کاهش نیازها تولیدات آنها به ۵۰۰ عدد رسیده است. 
وی در پاسخ به این سئوال که آیا تولید ماسک مشکلی در امرار معاش زنان سرپرست خانوار ایجاد نمی کند ، گفت: خوشبختانه بخشی از تولیدات این مجموعه ازسوی بهزیستی خریداری می شود تا هم کمک معیشتی برای این بانوان باشد و هم نیازهای ماسک جامعه هدف بهزیستی فراهم شود. 
منصوری همچنین به توزیع بسته های حمایتی غذایی اشاره کرد و گفت: این بسته ها شامل برخی از اقلام مواد غذایی است که تا حدودی نیازهای روزمره آنها را رفع می کند. 
بر اساس آمارهای رسمی ۱۲۷ هزار زن در استان مازندران به دلایل مختلف سرپرستی خانواده هایشان را بر عهده دارند. ۱۶ هزار نفر از این تعداد تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد ۶ هزار نفر مستمری دریافت می کنند و بقیه از دیگر خدمات این نهاد حمایتی بهره مند می شوند .
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1