تاریخ انتشار
پنجشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳
کد مطلب : ۴۱۸۲۹۳
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش:

عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان جبران می‌شود

۰
عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان جبران می‌شود
کبنا ؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: این معاونت باتوجه به تعطیلی مدارس به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به دنبال جبران عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان است.
رضوان حکیم‌زاده افزود: اکنون علاوه بر پیشگیری از ویروس کرونا در سطح مدارس، اقدامات موثری برای جبران عقب‌مادگی آموزش دانش آموزان در مقاطع تحصیلی در حال انجام است.
وی تصریح کرد: به همین خاطر راهکارهای متعددی را مورد بررسی قرار داده ایم و در سطح وزارتخانه کارگروه تخصصی در این زمینه تشکیل شده است تا هریک از گروه های آموزشی تصمیم گیری جدی برای جبران وقفه در جریان آموزش دانش آموزان داشته باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: البته با توجه به حادثه خیز بودن کشور از نظر حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله و تعطیلی پیاپی مدارس و ایجاد وقفه در جریان آموزش دانش آموزان، هر ساله برنامه های متعددی برای جبران این عقب افتادگی ها پیش بینی کرده ایم.
حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: امیدواریم در شرایط کنونی بتوانیم یک بسته کامل همراه با سیاست گذاری ها و راهکارهای مختلف داشته باشیم که برای این موضوع برنامه های کوتاه و بلند مدت در نظر گرفته ایم.
وی همچنین گفت: با همکاری صدا و سیما و با استفاده از ظرفیت این رسانه یک برنامه کوتاه و بلند مدت برنامه ریزی کرده ایم تا در شبکه آموزش برنامه های ویژه ای به دانش آموزان ارائه شود البته در این زمینه همکاری بیشتر خانواده ها را نیازمندیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش  ادامه داد: همچنین برنامه های تخصصی، آموزشی و آگاه سازی برای دانش آموزان پیش بینی شده است تا دانش آموزان بخاطر تعطیلی مدارس در درس ها با مشکل مواجه نشوند.
 حکیم‌زاده گفت: همچنین گروه های آموزشی در سراسر کشور فعال شده اند تا با ایجاد کلاس درس معکوس و استفاده از بسترهای لازم از فناوری و فضای مجازی بتوانیم با تعامل بیشتر والدین دانش آموزان جریان آموزش پیوستگی خود را ادامه دهد.
وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در کنار برنامه های متنوع و متعدد همگام با دولت برای سلامت دانش آموزان یک کارگروه ویژه برای جبران ساعات آموزشی تشکیل داده است و برای  ایجاد فرصت یادگیری از هیچ کوششی دریغ نمی کند.
ویروس کرونا با عنوان رسمی «کووید-۱۹» از ۱۲ دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت.
ایران بعد از چین دومین آمار فوت در اثر ابتلا به این بیماری را در جهان به خود اختصاص داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1