تاریخ انتشار
سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۴۱۸۲۲۹
در نشست با خبرنگاران مطرح شد

نگین‌تاجی: زمان، زمان وحدت و کنار هم بودن است / رأی قطعی مبنی بر ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج صادر شده است

۵
۱
نگین‌تاجی: زمان، زمان وحدت و کنار هم بودن است / رأی قطعی مبنی بر ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج صادر شده است
کبنا ؛ نشست خبری رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز ( سه شنبه 6 اسفند ماه 98) در محل سالن جلسات دادگستری این استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست،با اشاره به اینکه با شروع ریاست آیت الله رئیسی واژه‌ای که زیاد تکرار می‌شود و در مورد آن صحبت زیاد می‌شود، بحث تحول در نظام قضایی ایران است و به قول ایشان این بحث تحول یک بحث شعاری نیست اظهار کرد: همانطور که می‌بینیم عملاً اتفاقات بسیار خوبی در دستگاه قضایی ایجاد شده که موجب اعتماد مردم شده و امید را در مردم زنده کرده است. تحول نه تنها در نظام قضایی بلکه هر نوع تحولی نیاز به الزاماتی دارد و برنامه محوری، تغییر در روش‌ها، ابزارها و اخلاق‌مداری الزاماتی است که حتماً باید رعایت شود.
 وی افزود: در دستگاه قضایی استان به واسطه همین سند تحولی که تقدیم رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه‌ای شد دستگاه قضایی استان بر اساس این محورها و البته با اولویت بندی خودش اقداماتی را انجام داد.
 نگین تاجی افزود: اولین بحث در همین موضوع تحول مسئله‌ی اخلاق‌مداری است و روی آن خیلی تأکید دارم اخلاق مداری هم در حوزه خودِ دستگاه قضایی استان و هم نسبت به مردم مد نظر ما بود، یعنی ما احساس کردیم ابتدائاً این بحث اخلاق و توجه به این موضوع و آرامش در مجموعه دستگاه قضایی به عنوان یکی از مهم‌ترین هدف‌های من بود که محیطی در دادگستری استان، یک محیط آرام همراه با صداقت باشد که کارها با کیفیت بهتر انجام می‌شود، داشته باشیم.
 حسن نگین تاجی به نامه شماره 53 نهج البلاغه در خصوص مردم داری قضات اشاره نمود و بیان داشت: احترام به مردمداری قضات است که قاضی باید از چنان شخصیتی برخوردارباشد که متانت، صبر، حوصله و از کثرت مراجعه ارباب رجوع عصبانی و خشمگین نشود، صبر و حوصله‌اش از بقیه مردم باید بیشتر باشد. این ویژگی‌ها را در بحث ارزشیابی‌ها، و ارتقاء جایگاه قضات، مد نظر داریم.
 رئیس کل دادگستری استان در بخش دیگری از این نشست خبری به موضوع آموزش پرداخت و بیان داشت: آنچه که بسیار مورد تاکید قرار گرفته موضوع آموزش هست در هیچ نظام حقوقی نظام قضایی و سایر نظام‌ها تا نظام آموزش جدی گرفته نشود تحول ایجاد نخواهد شد.
 وی در ادامه اظهار داشت: برگزاری نشست‌های قضایی در مدت 5 ماه گذشته از تعداد نشست‌های سال 94 تا 98 بیشتر است.
 وی افزود: در پایان هر ماه نظریات جمع بندی شده و در پایان سال می‌توانیم مجموعه‌ی نشست‌ها را به صورت یک کتاب منتشر کنیم تا در سراسر کشور همه همکاران قضایی بتوانند از آن استفاده کنند.
 وی افزود: در این کتاب نوآوری‌های قانونی، از قبیل جدیدترین آرای وحدت رویه، نظریه اداره حقوقی قرار داده و در سطح استان توزیع می‌نماییم.

 مقام ارشد قضایی استان به ایجاد طرح هر مسجد یک حقوقدان اشاره نمود و گفت: هر هفته درهر مسجد یک حقوقدان حضور دارد و مردم می‌توانند ابهامات و سؤالات حقوقی خود را مطرح کنند و علاوه بر مباحث علمی و آگاهی بخشی‌های حقوقی ممکنست خیلی از معضلاتی که در شهرها و روستاها وجود دارد در همین نشست‌های مسجدی حقوقدانان، حل و فصل شود.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص افزایش دانش حقوقی مردم همچنین گفت: روزهای دوشنبه هر هفته، در صدای استانی شبکه دنا، همکاران قضایی به فراخور موضوع حقوقی مطروحه، حاضر و به سئوالات مردم به صورت تماس تلفنی پاسخ می‌دهند.
 حسن نگین تاجی از ورود دستگاه قضایی استان به موضوع حقوق عامه خبر داد و اظهار کرد: در خصوص حقوق عامه از قبیل آب، خاک، جنگل، کوه و بهداشت که متعلق به همه‌ی مردم است، دستگاه قضایی استان ورود کرده است.
 وی افزود: شایسته است متولیان برای صیانت و حفاظت از این منابع مانند آب منطقه‌ای، منابع طبیعی، بهداشت و سایر سازمان­ها که وظیفه ذاتی‌شان است، نسبت به صیانت از این منابع طبیعی اقدام کنند.
 نگین تاجی گفت: فعالیت‌های بسیاری صورت گرفته و برای تمام مباحث عمومی آسیب‌شناسی و جواب‌های اصلی را در حوزه پیشگیری اولویت بندی و در زمینه زمینه تصرف اراضی ملی، تصرف بستر رودخانه‌ها، مباحث شهر، در ابتدای سال نو ورود خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص تنگه‌ی مهریان یاسوج اظهار کرد: برای این تنگه‌ی جذاب و تفریحی یکی از محورها و برنامه‌هایی را برای آن در دست داریم، تصرف اراضی در تنگه‌ی مهریان و در تمام جاهای دیگر که تصرف وجود دارد.
 نگین تاجی گفت: در صیانت از حقوق عامه و بیت المال به کمک اصحاب رسانه را نیاز داریم و هر جایی که اراضی ملی و بستر رودخانه تجاوزی می‌شود رسانه‌ها می‌توانند به کمک دستگاه قضایی آمده و به ما منتقل کنند.
 حسن نگین تاجی به مسئله جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی تا پایان بهمن ماه 98 اشاره نمود و افزود: ما بیش از ۴۰ واحد تولیدی را با جلسات متعددی که داشتیم و پرونده‌ی آنها در اجرای احکام مدنی، در اجرای ثبت و در بانک‌ها، به گونه‌ای پیش می‌رفت که باعث تعطیلی کارگاه و کارخانه تولیدی می‌شد، با جلسات و حضور میدانی و با حضورشان در جلساتی که در دادگستری برگزار و راهکارهایی که ارائه شد از تعطیلی 40 واحد تولیدی جلوگیری شد.
 وی افزود: ما این نوید را به مردم می‌دهیم که در اوایل سال جدید کار گروهی تشکیل دهیم و با اولویت بندی و حرکت رو به جلو، اقدامات بسیار خوبی صورت خواهد گرفت.
 وی به ورود دادستان مرکز استان به پیست اسکی یاسوج اشاره کرد و گفت: دادستان به مسئله پیست اسکی ورود پیدا کردند و بحث پارکینگ آن را تحت بررسی دارد.
 رئیس کل دادگستری استان در خصوص روز برگزاری انتخابات اظهار کرد: در روز انتخابات به اتفاق دادستان و معاون پیشگییری از وقوع جرم دادگستری استان بیشتر به میان مردم رفتیم و بازدید می‌کردیم و همکارانم در آنجا مستقر بودند و چنانچه اقدام و تخلفی می‌خواست شکل بگیرد این افراد با دادستان مرکز استان تماس گرفته و یا با شورای تأمین ارتباط پیدا می‌کردیم. در واقع هم این همراهی و همدلی که بین اعضای شورای تأمین استان و اقدامات بسیار موثری که دادستان‌های محترم در سراسر استان، خصوصاً دادستان مرکز استان داشت و به گفته همه مردم و مسئولین واقعاً یک انتخابات بسیار خوبی داشتیم.
 حسن نگین تاجی به موضوع شیطنت فردی به پخش کلیپی در فضای مجازی در جشن نامزد منتخب در یاسوج اظهار کرد: الان دیگر وظیفه همه مردم حمایت از این کاندیداها به عنوان نماینده خودشان است و نیاز به فضاسازی و حاشیه‌سازی ندارد.
  وی گفت: در همین کلیپی که پخش شد به این نتیجه رسیدیم که شیطنت فردی یک شخص بود که فیلمبرداری کرد و اینکه قلب واقعیت کرده بود، واقعیت این بود.
 نگین تاجی تصریح کرد: قطعاً دستگاه قضایی این موضوع را تعقیب و وقتی این شخص شناسایی شد، دادستان محترم شدیدترین برخورد را خواهند داشت و ما احساس می‌کنیم، این زمانی است که ما باید با هم وحدت داشته و در کنار هم باشیم، استان ما به مرام، اخلاق و صداقت معروف است مباحثی مطرح نشود که آبروی اشخاص را زیر سؤال ببرد.
 حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات انجام گرفته در 6 ماهه گذشته اشاره نمود و اظهار داشت: در این مدت با تلاش و همکاری قضایی و اداری اتفاقات بسیار خوبی رخ داد ما از لحاظ عملکرد قضایی نسبت به ۶ ماه قبل اقدامات و عملکرد خوبی در دستگاه قضایی استان انجام گرفته است و اظهار داشت: کسب عملکرد 2092+ در واحدهای قضایی استان طی مدت حضور شش ماهه رئیس کل جدید دادگستری و در نتیجه افزایش سه برابری عملکرد نسبت به مدت 6 ماهه قبل از وی (اسفند 97 تا پایان بهمن 98).
 نگین تاجی از افزایش میزان خروجی پرونده در واحدهای قضایی استان خبر داد و افزود: به میزان 8470 فقره (رشد 12 درصدی) در مدت حضور شش ماهه حضور رییس کل جدید دادگستری استان نسبت به مدت مشابه (شش ماهه آخر) قبل از ایشان.
 وی گفت: مختومه نمودن قریب به 60 درصد (5239 پرونده) از پرونده‌های مشمول دستورالعمل رئیس محترم قوه قضائیه در خصوص پرونده‌های معوق که تاریخ تشکیل آنها قبل 1/ 7 /98 می‌باشد و در راستای تلاش مضاعف و تمرکز بر مختومه نمودن پرونده‌های معوق مشمول دستورالعمل، در حاضر تنها 32 پرونده مربوط به سالهای 95 و قبل از آن موجود می‌باشد.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه میانگین ابلاغ الکترونیک در استان 91 درصد می‌باشد، افزود: ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیک (تعداد 343146 ابلاغیه الکترونیک) بوده که در نتیجه منجر به کسب رتبه سوم تا پنجم کشوری در طول این مدت شده است.
 نگین تاجی گفت: افزایش 3 درصدی ابلاغ الکترونیک نسبت به مدت مشابه از تلاش‌های همکاران قضایی و اداری در این مدت بوده است.
 مقام ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد از کسب رتبه‌های اول تا سوم کشوری در رابطه با خروجی (مختومه) پرونده‌های دادسراهای استان با میانگین خروجی 165 پرونده به ازای هر شعبه در طول این مدتخبر داد و در خصوص میزان مانده در شعب اجرای احکام مدنی گفت: کسب رتبه سوم کشوری از منظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه در اجرای احکام مدنی از موفقیت‌های دادگستری استان در این مدت بوده است.
 وی افزود: کسب رتبه پنجم کشوری از منظر کمترین میزان مانده پرونده به ازای هر شعبه در شعب تجدیدنظر، دادگاه انقلاب و دادگاه کیفری یک استان و افزایش میانگین خروجی در دادگاههای کیفری 2 مرکز استان به قریب 200 فقره به ازای هر شعبه. همچنین افزایش میانگین خروجی دادگاههای حقوقی به قریب 155 فقره پرونده به ازای هر شعبه و افزایش میانگین خروجی دادگاههای تجدیدنظر استان به 180 فقره به ازای هر شعبه و افزایش میانگین خروجی دادگاههای تجددینظر استان به 180 فقره به ازای هر شعبه در این مدت بوده است.
 حسن نگین تاجی از افزایش میزان خروجی پرونده در دادگاههای تجدیدنظر استان خبر داد و گفت: میزان 1022 فقره پرونده در شعب تجدیدنظر استان و در نتیجه کسب عملکرد به مدت مشابه (شش ماهه آخر) ما قبل از فعالیت‌های مجدانه همکاران محترم قضایی در این شعب بوده است..
وی افزود: در راستای عملیات مربوط به آرشیو الکترونیک در این مدت، تعداد 11701 پرونده مورد بررسی مجدد، تعداد 9925 پرونده رفع ایراد شده، تعداد 4879 مورد ثبت سیستم، تعداد 12263 پرونده پالایش و تعداد 21956 مورد اسکن پرونده صورت گرفته است و قریب به 95 متر از فضای بایگانی راکد در راستای عملیات مربوط به آرشیو الکترونیک آزاد سازی گردیده است.
 نگین تاجی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه در همین مدت دادگستری استان موفق به کسب رتبه اول تا سوم کشوری از منظر امتیاز عملکرد اداری و قضایی در دادسراهای استان شده است ازکسب رتبه پنجم و ششم و سوم کشوری از منظر امتیاز عملکرد اداری و قضایی به ترتیب در دادگاههای حقوقی ودادگاههای تجدیدنظر استان و در دادگاههای کیفری 2 استان خبر داد.
 نگین تاجی در ادامه به خبری از رسانه‌های استان در خصوص خروج شبانه صندوق و تعرفه رأی از فرمانداری بویراحمد اشاره کرد و افزود: مطابق عرف و رویه در سراسر کشور، روز قبل از انتخابات، صندوق، تعرفه‌ها، لوازم و ابزاری که به صورت بسته بندی هست در اختیار نماینده فرماندار و اعضای صندوق قرار می‌گیرند، می‌برند و صبح روز انتخابات این صندوق باید در جلوی چشم همه اعضای هیئت نظارت صندوق و هیئت اجرایی پس از اطمینان از خالی بودن آن، پلمپ می‌شود و تعرفه‌ها هم باید ممهور به مهر هیئت‌های اجرایی و هیات نظارت باشد.
 وی افزود: چون تعداد صندوقها زیاد بود، کار توزیع طولانی شد و در ساعات پایانی شب، یکی از صندوق‌های حوزه شهر در اختیار نماینده فرماندار قرار می‌گیرد. جوانی که بیرون از فرمانداری بوده از قبل مثلاً برای به قول خودش، صیانت از آراء حضور داشت این ماشین نماینده‌ی فرماندار را تعقیب کرده و با یک حرکت نامناسبی نگه داشته و اقدام به شکستن صندوق می‌نماید.
 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار این که به محض اطلاع در کلانتری محل حضور یافتم و دادستان را در جریان موضوع قرار دادم، بیان داشت: ساعت ۲ نصف شب در فرمانداری حضور پیدا کردم موضوع بررسی شد که واقعاً اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود، متاسفانه به گرفتن صندوق اقدام و اقدام به فیلم گرفتن و پخش در فضای مجازی نمودندن که یک نفر بازداشت کردند و بعد از انتخابات با قرار کفالت آزاد شده به تخلفات رسیدگی خواهد کرد مشکل خاصی در این خصوص نداشته است.
 مقام ارشد قضایی استان در ادامه در پاسخ به سئوالی در مورد «کارخانه قند یاسوج»، اظهار کرد: درباره کارخانه قند یاسوج، فرجام خواهی در تهران روی پرونده شده یک شخص اما در واقع در آن چیزی که در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد بود که تجدیدنظرخواهی شده بود رأی صادر شد و قطعیت پیدا کرده است.
 وی افزود: نسبت به شخص اصلی در واقع در دادگاه بدوی حکم برابطال این واگذاری صادر شد و در خصوص تجدید نظر خواهی یکی از افراد، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شده که در هفته‌های گذشته این رأی نسبت به یک شخص قطعی شده است.
 نگین تاجی گفت: رأی قطعی مبنی بر ابطال واگذاری کارخانه قند یاسوج و برگشت به بانک تجارت صادر شده است.
 وی افزود: تاکنون بیش از 390 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی در استان رفع تصرف شده است.
 در ادامه این نشست «سید علی ملک حسینی» دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی از حضور اصحاب رسانه تشکر کرد و افزود: از اصحاب رسانه که در سنگر دیگری شبانه روزی حتی در ایام انتخابات خدمت کردند تشکر می‌کنم.
 وی در خصوص کاهش 60 درصدی مانده پرونده‌های مسن گفت: این ۶۰ درصد کاهش پرونده‌های معوق و قدیمی و مسن را باید همزمان، با رسیدگی روزمره به امورات و شکایت مردم و کنترل اوضاع انتخابات را داشته باشیم.

 ملک حسینی در خصوص انتخابات گذشته، اظهار داشت: در بحث انتخابات اولویت اساسی ما در موضوع جرائم انتخاباتی بلکه در همه جرائم و پیشگیری بود هدف ما این بود که مردم حضور حداکثری پیدا کنند این شور و نشاط حفظ شود بنابراین از ۷ ماه گذشته با برگزاری نشست‌های صیانت و پیشگیری بسیار منظم و به صورت نظام مند و کاربردی که انجام دادیم یعنی در واقع قبل از آن که دستورالعمل تشکیل ستاد پیشگیری از وقوع جرم به دست ما برسد قبل از آن فعالیت‌های پیشگیری را انجام دادیم که یکی از تذکراتی که شکل گرفت و توسط کمیته رصد فضای مجازی انجام شد، آموزش‌هایی بود که در رسانه ملی صورت گرفت و ارتباطی که با آموزش رسانه‌ها تا لیدرها و عوامل اجرایی تا برسد به تذکری که به چند مدیر، دادیم.
 دادستان مرکز استان با اظهار این که تخلفاتی را حتی در حوزه مدیران داشتیم، تصریح کرد: این نوید را می‌دهیم پرونده‌هایی که در خصوص تخلفات انتخاباتی امسال تشکیل شد با قید فوریت در دادسرا و در کوتاهترین زمان ممکن رسیدگی می‌شود.
 ملک حسینی گفت: قریب به ۲۰ نفر از استفاده کنندگان سلاح طی انتخابات ۹۸ در سطح استان بازداشت شدند که تا پایان انتخابات در بازداشت به سر بردند.
 وی افزود: تفهیم اتهام‌ها انجام شده و نسبت به کسانی که سخنرانی‌هایی در تخریب شخصیت‌ها می‌کردند، قرار صادر شده است.
ملک حسینی اظهار داشت: انتخابات، بی نظیرترین انتخابات، از نظر سلامت بود.
 دادستان مرکز استان به برخورد مدعی العموم در خصوص گرانفروشی اشاره کرد و افزود: ۲ واحد صنفی روز گذشته که اقدام به گرانفروشی کرده بودند با اعلام سازمان تعزیرات و دستور قضایی که صادر شد پلمپ شدند.
 وی گفت: یک برنامه ریزی و نظارت کنترلی بر بازار اطلاعاتی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تهیه خواهد شد نحوه توزیع و نظارت بر توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز و این در هر داروخانه‌ها اگر باشند یا همین پزشکی اگر تخلفی دارند از احتکار می‌شود.
 
استفاده از ظرفیت ریش سفیدان در صلح و سازش
 سید محمد سید محمد ابراهیم ساجدی معاون قضایی رئیس کل در امور شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد در سخنانی در این نشست گفت: سفیران صلح به عنوان همکاران شوراهای حل اختلاف در کشور برای اولین بار از سوی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح و مورد استقبال قوه قضاییه قرار گرفت.
  وی افزود: هم اکنون در همه‌ی شهرستان‌های استان بزرگان هر طایفه شناسایی و جلساتی را برای سفیران صلح برگزار کردیم.
 ساجدی از اصحاب رسانه درخواست کرد که به کمک شورای حل اختلاف و سفیران صلح آمده و در تشویق افراد به صلح و سازش، اطلاع رسانی نمایند.

 سید محمد ابراهیم ساجدی در ادامه افزود: در ۳ ماهه اخیر و پرونده‌های مهمی را با صلبح و سازش مختومه کردیم که می‌توان به پرونده قتل که در خرداد ماه سال 98 که رسانه‌ای شد، خبر داد.
 وی گفت: در سه ماه اخیرنیز یک پرونده تهدید به قتل را با کمک اعضای شورای حل اختلاف مختومه نمودیم.
 معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان با اظهار این که در ۶ ماهه دوم امسال ۱۶ پرونده مالی با مبالغ کلان را با صلح و سازش مختومه کردیم: افزود: پرونده‌های با مبالغ ۳۵۰، ۸۰ و ۱۰۰ میلیون تومان که قریب ۷۰۰ میلیون تومان ارزش داشتند در شوراهای حل اختلاف موفق شدند با صلح و سازش مختومه مختومه نمایند.
  وی گفت: ۱۲ فقره پرونده مهم اختلاف خانوادگی را نیز در این راه موفق شدیم مختومه نماییم.
 ساجدی گفت: در آمار کلی 11 ماهه شوراهای حل اختلاف استان تاکنون ۳۳ هزار و 207 پرونده مختومه، که از این تعداد ۵ هزار ۶۸۶ فقره مصالحه و ۳۰ درصد از پرونده‌های قابل صلح در شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شد.
 رئیس شوراهای حل اختلاف استان در پایان از اصحاب رسانه درخواست کرد که تلاش نمایند مردم هر دعوایی را به دادگاه نکشانند و نزاع‌ها را در محل حل و فصل نمایند.
 خداکرم نیک مرام اصل رئیس کل دادگاههای عمومی و انقلاب مرکز استان در سخنانی به مسئله انتخابات اشاره و از حضور نامزدهای انتخاباتی در صحنه رقابت تشکر کرد و اظهار داشت: انتظار ما از مردم و از خود کاندیداهایی که در صحنه بودند اینست که از این اختلافاتی که در موقع تبلیغات طبیعی بود دست بکشند و همه متحد و هماهنگ در کنار کسی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده همه باید همکاری بکنند اینها به عنوان نخبگان جامعه هستند و دست در دست نماینده جدید و با همکاری ایشان و سایر نخبگان جامعه، این محرومیتی که سال‌ها در این استان مانده، کم نیست.

 وی افزود: با داشتن این همه ظرفیت پیشرفت، این همراهی و این همه منابع و آب و هوایی که داریم برای اینکه بتوانیم از این محرومیت خارج شویم، همه‌ی مردم ونخبگان کمک کنند و امروز، روز کار جهادی و انقلابی است و کمک می‌کنیم تا از این بحران محرومیت خارج شویم.
 رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه به ذکر آماری از عملکرد 6 ماهه این مرجع قضایی اشاره نمود و افزود: در اولین مورد ساماندهی اجرای احکام است که برای ریاست محترم قوه بسیار مهم هست که در این دستورالعمل پرونده‌ها را به سه دسته بایگانی دائم و، بایگانی موقت است وپرنده هایی که جریانی می‌باشند، تقسیم کردیم.
 نیک مرام اصل افزود: ۱۵ هزار و ۸۲۷ پرونده در اجرای احکام بازبینی شده که از این آمار، تعداد 6 هزار 893 پرونده از شرایط پیش بینی شده بعد از اینکه پرونده‌ها مختومه می‌شود باید به بایگانی راکد ارسال شود.
  رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب مرکز استان به آمار ارسال پرونده هابه بایگانی راکد اشاره نمود و افزود: در 6 ماه گذشته ۲۳ هزار و ۸۸۰ پرونده به بایگانی راکد ارسال کردیم.
 وی گفت: در راستای آرشیو الکترونیک که از این پرونده‌ها نزدیک به ۶ هزار پرونده آماده امحاء هستند و از جریان رسیدگی در دادگاه خارج شده و آماده امحاء هستند.
 وی گفت: در پرونده‌های حقوقی که در تشکیلات قضایی، معمولاً خواندگان متعدد هستند و پرونده‌هایی که ۲۰۰ یا ۲۵۰ نفر 100 نفر داریم که همه اینها قابل شناسایی نیستند و اگربه نحوی در سامانه ثبت نام کنند در دسترس نیستند ولی با همین شرایط ما از ۷۸۷ ابلاغ الکترونیکی به ۱۳۷۲ رسیده‌ایم.
 نیک مرام اصل در پایان اظهار کرد: درراستای ساماندهی پرونده‌های معوق یا پرونده‌های مُسن از زمان ورود رئیس کل محترم دادگستری بالغ بر ۷۰۰ فقره پرونده مختومه شده‌اند و بیش از 400 پرونده دیگر مانده که تا پایان سال مختومه خواهند شد.
 سید عیسی حسنی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در این نشست به تشکیل 2 گروه ویژه خبری در فضای مجازی خبر داد و افزود: اصحاب رسانه اطلاع دارند هر موقع وقت کافی پیدا کنیم، جلسه را با رسانه‌ها داریم و خود شما بیشتر می دانید بیشترین ارتباط رو شاید حتی در مجموعه‌های استانی، دادگستری کل استان با تأسیس دو گروه خبر دادگستری و رسانه‌ها و دادگستری، و تعامل نزدیکی که با اصحاب رسانه داریم، برای ما افتخار است.

 وی به تبادل اخبار در راستای مُتد حقوقی اشاره نمود و گفت: قطعاً به این موضوع گواهی خواهید داد و نتیجه‌اش را در ایام انتخابات اخیر مشاهده کردید که اگر تلاش‌های دستگاه قضایی تنها نبود این موفقیت چگونه حاصل می‌شد؟ آنچه در حوزه امنیت وسلامت انتخابات ودستاوردهای دیگری که این انتخابات داشت متکی به بُعد حقوقی انتشار اخبار بود.
 حسنی با بیان این که مشکل حوزه رسانه‌ها مشکل نقد نیست، اظهار داشت: مشکل روش نقد است.
 وی افزود: بسیاری از مطالبی که طی ۱۶ ماه گذشته و پس از آنها به لحاظ حقوقی یاد گرفتند به اندازه کل دوران خدمت شما بود، چون بعد از آن، خبرهایی که می‌خواستید منتشر نمایید، مشورت می‌کردید.
 سرپرست معاون فرهنگی دادگستری استان با بیان این که امکانات ما برای امور فرهنگی فوق العاده کم می‌باشد، گفت: کلیپ‌های آموزشی را به منظور آگاهی رسانی به عموم مردم در دست تهیه داریم و مهم اینکه برای اولین بار همکارقضایی ما به صورت آنلاین در صدا و سیما حضور می‌یابد و یک کیس مهم حقوقی یا کیفری را برای مردم مطرح می‌کند و مردم در خصوص پرونده‌های مهم بانکی و حقوقی و کیفری و در آن برنامه سئوالات خود را می‌پرسند.
نام شما

آدرس ايميل شما

سعیدعوض پور
Romania
درودبرمجموعه پاک دست دادگستری خصوصا سیدعلی ملک حسینی دادستان شجاع دادگستری
Iran, Islamic Republic of
شکر خدا❤
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر که حق به حقدار رسید
شهروند
Iran, Islamic Republic of
سلام و درود به دستگاه قضا، عجیب و جای هزاران سئوال که شخصی
با صد ها میلیارد. چه جوری اقدام به خریدتنها کارخانه بزرگ استان نموده //
شهروند
Iran, Islamic Republic of
با سلام به رسانه وزین کبنا نیوز که در یکی و دو سال گذشته کمک شایانی به جلوگیری از فساد و رانت و بیعدالتی در این استان نموده
و لذا ضمن احترام استدعا دارد اگر صلاح نمی دانید نظری را بنویسید
آنرا کلا حذف کنید ،نه اینکه با تقطیع کردن آن مفهوم مطلب نارسا و برعکس گردد .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1