تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : ۴۱۷۵۵۰

از کلنگ‌زنی طرح تامین آب دیشموک و قلعه‌ رئیسی تا پروژه آبرسانی به اراضی گچساران

۱
از کلنگ‌زنی طرح تامین آب دیشموک و قلعه‌ رئیسی تا پروژه آبرسانی به اراضی گچساران
کبنا ؛در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی  طرح‌های عمرانی و اقتصادی در سراسر استان به بهره‌برداری می‌رسد طرح‌هایی که منجر به خدمت‌رسانی بهتر به مردم می‌شود.
به همین مناسبت و در دهه پرفروغ فجر اسلامی، فاز اول طرح تامین و انتقال آب شرب شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی و تعدادی از روستاهای مسیر، پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی کشاورزی رودبال و پروژه تامین آب نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران از سد چم شیر است که با حضور استاندار،  نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و دیگر مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی، کلنگ زنی خواهد شد.

 
از اهداف طرح آبرسانی به شهرهای دیشموک و قلعه رئیسی تامین و انتقال آب شرب این شهرها و همچنین تعدادی از روستاهای بخش دیشموک، چاروسا و مرکزی شهرستان کهگیلویه به میزان4.07 میلیون مترمکعب در سال در افق 1425 با پوشش جمعیتی بیش از 66 هزار نفر است که در حال حاضر فاز اول آن که آبرسانی به شهر دیشموک می باشد، کلنگ زنی خواهد شد.
اجزای کلی طرح، شامل بند انحرافی، ایستگاه‌های پمپاژ 1 و 2 و مخازن مکش بتنی آنها، خطوط انتقال آب شرب و تاسیسات وابسته و مخازن تعادلی و ذخیره مرتفع است.
دیگر پروژه‌ای که کلنگ‌زنی خواهد شد، پروژه بهسازی و توسعه بند انحرافی و کانال آبرسانی اراضی رودبال است که در راستای تامین آب مورد نیاز حدود 500 هکتار از اراضی کشاورزی روستاهای رودبال، سرتیره، امامزاده سید جمال الدین، نازمکان، بوراژ(هجرت)، اسلام آباد، گبرستان و ... است که شرکت مشاور آن، شرکت مهندسین مشاور حاسب فارس و پیمانکار آن، شرکت بویر عمران مبین است.

 
در همین خصوص مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت:  با عنایت به تخصیص 125،6 میلیون مترمکعب آب از سد چم شیر(60 میلیون مترمکعب جهت صنعت و 65،6 میلیون مترمکعب جهت کشاورزی)، پروژه دیگری کلنگ زنی می شود، پروژه فاز اول تامین و آبرسانی به نقاط مستعد دیم بخشی از اراضی شهرستان گچساران(حد فاصل اراضی تحت پوشش طرح های امامزاده جعفر(ع) و سد کوثر) از سد چم شیر است که موقعیت اجرای آن در محدوده بین سد چم شیر تا قره دشت است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1