تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب : ۴۱۶۹۲۹
حجت الاسلام جعفری رئیس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با کبنا؛

تلاش حوزه علمیه خواهران در دیشموک / حضور و بروز اجتماعی خواهران طلبه بیشتر شود / لزوم حمایت مالی حوزه خواهران

۴
۱
تلاش حوزه علمیه خواهران در دیشموک / حضور و بروز اجتماعی خواهران طلبه بیشتر شود / لزوم حمایت مالی حوزه خواهران
کبنا ؛حجت الاسلام جعفری رئیس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار کبنا گفت: حوزه علمیه خواهران قدمت 24 ساله در کشور دارد. در استان اولین حوزه ای که تشکیل شد حوزه علمیه فاطمیه (س) است که با تدبیر آیت الله ملک حسینی تاسیس شد. حوزه دوم ، حوزه حضرت زینب (س) در سال 82 بازتاسیس شد.
وی با بیان اینکه سال 89 که مسئولیت استانی حوزه علمیه خواهران را برعهده گرفتیم، مشکلات زیرساختی زیادی وجود داشت ابراز کرد: از جهت توسعه ای بیش از 50 هزارمتر مربع مهیا شد. بیش از 10 هزار متر مربع بنا ساخته شد و ساختمان های آموزشی و اداری در شهرستان های مختلف تکمیل است و این برای مسئولان کشوری جالب توجه بود.
رئیس حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد: در بخش تجهیزات، مدارس ما جزو 5 استان اول کشور است، در عرصه اساتید بالغ بر 200 استاد در استان داریم، در چنین شرایطی که زیرساخت های لازم فراهم شده خواهران باید تلاش بیشتری داشته باشند؛ در عرصه مسائل علمی و فرهنگی خاصه در مسائل اجتماعی با اولویت قرار دادن حوزه زن و خانواده باید فعالیت ها برنامه محور شود.
حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: بیش از هزار خواهر طلبه در سطح دو و سه و چهار مشغول به تحصیل هستند، قریب به 400 نفر دانش آموخته داریم که در عرصه های مختلف مشغول به تبلیغ و اطلاع رسانی هستند. بیش از 300 خواهر طلبه در سطح دو (کارشناسی) پایان نامه نوشته اند که این کار جدیدی است. بیش از 300 پایان نامه توسط خواهران در سطح 3 دفاع شده است که برخی تبدیل به کتاب شده اند. تعدادی از خواهران طلبه در مقطع دکتری در حال تحصیل هستند که سرمایه های خوبی برای استان هستند.
حجت الاسلام جعفری گفت: سطح کیفی آموزشی، میانگین دروس خواهران 18 است، همینطور در بحث مقالات، در فراخوان های مختلف، در سال 97 بیشترین مشارکت و بیشترین نفرات برتر از طرف خواهران طلبه بود. اما خواهران باید در فراخوان های برون حوزه ای دانشگاه ها، و نهادهای دیگر بصورت کشوری برگزار می شود شرکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: در مسابقات کشوری نیز هر چند سال یک بار خواهرانی داشتیم که رتبه های برتر کشور شده اند. با توجه به مشکلاتی که در استان داریم خواهران به نسبت خوب و موفق عمل کرده اند، اما اگر بخواهیم نسبت به استان های برخوردار مثل قم و مشهد و اصفهان مقایسه کنیم آنها قدمت بیش از 50 ساله ای دارند. استان ما در حوزه خواهران قدمت 15 ساله ای دارد و در مجموع نمره قابل قبولی دارند اما قطعا باید بیشتر فعالیت کنند، به ویژه باید حضور و بروز اجتماعی خواهران طلبه بیشتر شود.
وی تشریح کرد: غرب به این نتیجه رسید که تنها مسیری که می تواند به نظام ما اسیب بزند حوزه فرهنگی، با محوریت خانواده و زن است، ما نیز باید از همین مسیر وارد شویم اگر اینها باور بشوند قطع به یقین جامعه ما سالم تر خواهد بود. در مباحث تبلیغی و ارتباط با دانش آموزان، خواهران طلبه مهارت هایی پیدا کرده اند ولی باید حمایت شوند. وظیفه ما این بود که این افراد را به ادارات، نهادها و جامعه صورت گرفت. قطعا این معرفی باید بیشتر شود و زمینه حمایت و پشتیبانی از این افراد باید فراهم شود.
وی بیان کرد: بیش از 400 خواهر طلبه در طرح غنی سازی اوقات فراغت شرکت داشتند که تا به حال هیچ حمایت مالی از طرف هیچ نهادی حمایت نشد.
حجت الاسلام جعفری ابراز کرد: دیشموک در دو موضوع طلاق و خودکشی منطقه آسیب پذیری است، خواهران ورود کردند و اردوهای خوبی را داشتند، هنوز هم رفت و آمدهایی دارند اما حمایت مالی لازم صورت نگرفت. از میان مجموعه های فرهنگی و اجتماعی، مجموعه حوزه خواهران استان یکی از پرتلاش ترین، جهادی ترین، فعال ترین، و کم توقع ترین و کم حاشیه ترین مجموعه ای است که در استان داشتیم و وابسته به هیچ جناح سیاسی نیست.
حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: طرح های مختلفی همچون هجرت، امین با همکاری نهادهای مختلف اجرا شد. همچنین در همکاری با آموزش و پرورش طرحی اجرا شد که در این طرح خواهران در مدارس خوابگاهی موظفند در ماه حداقل 70 الی 100 ساعت در خدمت دانش اموزان در مسائل مختلف مشاوره ای، اعتقادی، اخلاقی باشند.
حجت الاسلام جعفری خاطرنشان شد: در زمینه مربیان طرح صالحین، با سپاه پاسداران همکاری خوبی داریم. با کمیته امداد در بحث مسائل خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و اردوهایی که برگزار می کنند، خواهران حوزه در این اردوها شرکت دارند. همچنین در اردوهایی که راهیان نور برگزار می کند و مجموعه های مختلف دیگر در عرصه مسائل فرهنگی در حوزه بانوان، حتما خواهران طلبه حضور دارند.
حجت الاسلام جعفری یادآور شد: با همکاری برخی موسسات بخصوص موسسه ترنم وحی جلسات خانگی، در محلات مختلف سطح استان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این طرح در استان کهگیلویه و بویراحمد اجرایی شد و مورد استقبال برخی استان های دیگر قرار گرفت، گفت: این جلسات محله محور هستند، خانواده ها بانی می شوند و این جلسات هر هفته یا هر دوهفته یکبار در قالب پرسش و پاسخ و سخنرانی برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران استان جزو 5 حوزه برتر در کشور است، گفت: در زمینه مسائل علمی پژوهشی، برگزاری همایش ها، میزگردها، کرسی های آزاداندیشی  ظرفیت خوبی را دارا هستند و دستگاه ها و نهادهای مختلف می توانند از ظرفیت علمی این خواهران استفاده کنند.
حجت الاسلام جعفری گفت: حوزه علمیه خواهران هرساله در نمایشگاه هفته پژوهش یکی از مجموعه هایی است که فعالیت خوبی داشته و توانمندی خود را عرضه کرده است و این باعث شده مردم و مسئولین شناخت خوبی از حوزه علمیه خواهران پیدا کنند. همچنین خواهران در7 مهدکودک و پیش دبستانی در استان مشغول به فعالیت هستند و مورد اقبال خانواده ها قرار گرفته است.
حجت الاسلام جعفری ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین کشوری و استانی، نمایندگان ادوار و بخصوص از نماینده ولی فقیه استان، گفت: در حوزه خواهران نسبت به گذشته تحول بزرگی ایجاد شده که با گذشته قابل مقایسه نیست. اما به لحاظ نیازی که دارند و وضعیتی که باید داشته باشند همکاری خاص مسئولان فرهنگی و اجتماعی استان را می طلبد که از این خواهران حمایت کنند.
فایل کامل گزارش عملکرد رئیس حوزه علیمه خواهران استان کهگیلویه و بویراحمد را در اینجا ببینید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
به نام ساخت و ساز حوزه علمیه
مهدی
Iran, Islamic Republic of
با سلام
چرا یک خانم را به عنوان رئیس حوزه علمیه واحد خواهران انتخاب نکردن.
Iran, Islamic Republic of
سلام.
بخاطر اعتماد به تهذیب و اخلاق و علم و توانایی این شیخ بزرگوار تنها شخصیتی است که در کشور ریاست بر حوزه علمیه خواهران را دارد...
شیخ جواد عزیز خدا حفظتون کنه
فریبا نور
Iran, Islamic Republic of
سلام .مدیر مدرسه خانم بهروزی هستن
شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

شنیدن صدای مردم / اعتراضات کنونی ناشی از انباشت مشکلات، ناشی از عملکرد مدیران، دولتمردان و مسئولان کشور است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با شرایط جامعه و علل آن اظهارداشت: اعتراضات کنونی ناشی ...
درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

درخشش دو عضو هیئت علمی و دو دانش‌آموخته دانشگاه یاسوج در جمع «دانشمندان برتر دنیا»

دو عضو هیات علمی و دو دانش آموخته دانشگاه یاسوج در سال ۲۰۲۲ میلادی در لیست یک درصد دانشمندان ...
سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: براندازی نه ممکن است نه مطلوب

سید محمد خاتمی: انکار وضع بدی که به نام زندگی بر مردم تحمیل می‌شود نارضایتی را از بین ...
فایل های مرتبط
1