تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب : ۴۱۶۹۲۸
ابتکار:

۲۱ سند برای ارتقای زنان و خانواده تصویب شده است

۰
۲۱ سند برای ارتقای زنان و خانواده تصویب شده است
کبنا ؛معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: سند ارتقای زنان و خانواده برای تحقق عدالت جنسیتی در استان‌های مختلف کشور تدوین شده‌ است و با تصویب این سند در خراسان رضوی تعداد اسناد تصویب شده ارتقای زنان و خانواده در کشور به ۲۱ سند رسید.
معصومه ابتکار روز پنجشنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان رضوی افزود: مهمترین هدف از تدوین و تصویب این سند فراهم‌کردن زمینه ارتقای زنان و افزایش مشارکت آنان در حوزه‌های مختلف است.
وی اضافه کرد: این سند باید ملاک عمل باشد و عمل به این سند به طور مرتب توسط این معاونت رصد و پایش خواهد شد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: خراسان رضوی از سرمایه انسانی خوبی برخوردار است و در این استان باید به زنان توانمند و شایسته نیز فرصت مشارکت داده‌ شود.
ابتکار افزود: یکی از مولفه های مهم در انقلاب اسلامی موضوع عدالت بوده و هست و باید نگاه جامعی به عدالت وجود داشته‌ باشدکه سعی شده در تمام برنامه‌های ملی و توسعه‌ای این رویکرد وجود داشته‌ باشد اما در موضوع عدالت باید به برخی زوایا بیشتر پرداخته‌ شود که عدالت جنسیتی از آن جمله‌ است.
وی ادامه داد: دولت دوازدهم به دلیل تکالیفی که در برنامه ششم وجود داشت و با توجه به سیاستهای ابلاغی رهبری در حوزه خانواده با تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی به طور خاص به این موضوع ورود کرد.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: تدوین برنامه‌های بومی برای توانمندسازی زنان در استان‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات محلی در دستور کار قرار گرفته است و این برنامه‌ها در محورهای تعیین‌شده به صورت مرتب پایش می‌شود.
ابتکار افزود: توسعه فضاهای آموزشی و فراهم ساختن زمینه ارتقای توانایی‌های زنان باید مورد توجه باشد و در موضوع حجاب هم نگاه سلبی نداریم بلکه نگاه ما ایجابی است از این رو باید در شهرها و روستاها فضاهای ورزشی مناسبی در اختیار زنان قرار گیرد تا عدالت جنسیتی محقق شود.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات مجلس ادامه داد: باید مشارکت سیاسی زنان افزایش یابد و انتخابات پرشور برگزار شود تا با حاکمیت و پشتوانه ای قوی بتوانیم حکمرانی مطلوبی اجرا کنیم و همه نهادهای مرتبط باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.
در این نشست سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده خراسان رضوی تصویب و رونمایی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1