تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۴۱۶۷۵۹
رپرتاژ آگهی /

شهر زیبای تفلیس در کشور و تورهای گرجستان

۰
شهر زیبای تفلیس در کشور و تورهای گرجستان
کبنا ؛شهر تفلیس در کشور گرجستان واقع شده است و بعد از شهر باتومی، یکی از مکان‌های مهم و پرگردشگر این کشور به حساب می‌آید. تفلیس در طول سال توریست‌های بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. این شهر پایتخت گرجستان به حساب می‌آید و همچنین یکی از کهن‌ترین شهرها در جهان نیز شمرده می‌شود. شهر تفلیس از جمله شهرهای بی همتا برای گردشگری است اما تا چند مدت قبل برای مقصدهای گردشگری آشنا شناخته نمی‌شد. یکی از دلایل بی همتا بودن تفلیس تاریخ و سرگذشت‌های مختلفی است که در دل آن جای دارد که همین امر سبب تأثیر آن بر سبک معماری بناها در تفلیس شده است. از این رو در این مقاله به برخی از جاذبه‌های شهر تاریخی تفلیس می‌پردازیم و به شما هم پیشنهاد می‌کنیم که از این شهر زیبا دیدن کنید.
خیابان‌های شهر تفلیس
در شهر تفلیس خیابان‌هایی با شکل و فرم مدرن و اروپایی دیده می‌شود. در قسمت‌های دیگر این شهر خیابان‌هایی پیچ در پیچ وجود دارد که باعث شده گردشگرانی که به این شهر مسافرت می‌کنند تمایل به پیاده روی در این خیابان‌ها را پیدا کنند. از اصلی‌ترین خیابان‌های تفلیس می‌توان خیابان روستاولی را نام برد. در سراسر خیابان روستاولی مثل خیابان ولیعصر ما انواع فروشگاه‌ها، کافه‌ها و رستوران‌ها به چشم می‌خورد و همینطور موزه و تعداد زیادی ساختمان دولتی، فرهنگی، عمومی و مراکز تجاری قابل مشاهده است. از دیگر مکان‌هایی که در این خیابان می‌توانید ببینید پارلمان قدیم گرجستان، مرکز اپرای تفلیس، کلیسای کاشوتی، تئاتر باله، موزه روستاولی، آکادمی تئاترو آکادمی علوم گرجستان است.
حمام‌های حرارتی
در این قسمت  از تور گرجستان حمام هایی در ارتفاع جاده ابریشم دیده می شود که دارای شهرت بسیاری است. این حمام‌ها زمان امپراتوری روسیه چهره‌های معروف زیادی مانند پوشکین و دوماس را در خود جای داده است. در آن برهه از زمان حدوداً 63 حمام آنجا موجود بود که در حال حاضر فقط 5 حمام در سطوح مختلف باقی مانده است. پیشینه این حمام‌ها هم به 1500 سال می‌رسد. از نکات جالب و قابل توجه در مورد حمام‌ها این است که شما می‌توانید از هر دو حمام عمومی و محلی استفاده کنید و یا اینکه می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر از حمام خصوصی بهره ببرید. منطقه حمام‌ها با سهولت و از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل دسترسی است و تعداد زیادی حمام کوچک را دارا است.
مجسمه مادر درکجا قرا گرفته است؟
به گزارش سفر باتو، در شهر زیبای تفلیس مجسمه‌ای بسیار معروف به نام مجسمه مادر به چشم می‌خورد که آن را می‌توان به تعریفی امضای شهر تفلیس دانست. نام‌های دیگر مجسمه مادر، کارتلیس و ددا است که در خارج از مرکز این شهر و همچنین در بالای تپه‌ای به نام سولولاکی قرار داده شده است.
قلعه ناریکالا در کجا واقع شده است؟
در کوه مقدس متاتسمیندا قلعه‌ای زیبا و چشم نواز دیده می‌شود که از آن به نام قلعه ناریکالا یاد می‌کنند. قلعه ناریکالا یکی از مشهورترین قلعه‌ها در تفلیس به حساب می‌آید و همچنین یکی از کهن‌ترین بناهای تاریخی در تفلیس است. این قلعه به عنوان روح و قلب تفلیس شمرده می‌شود.
کلیسای سامبا بزرگ‌ترین کلیسای گرجستان
در قسمت بالای تپه سنت الیاس کلیسایی وجود دارد که از آن به نام کلیسای سامبا یاد می‌کنند. این کلیسا در دل شهر تفلیس قرار گرفته است. کلیسای سامبا این قابلیت را دارد که در یک زمان 15 هزار بازدید کننده را در درون خود قرار دهد. کلیسای سامبا بزرگ‌ترین کلیسای گرجستان به حساب می‌آید.
 محبوب‌ترین غذاهای گرجی کدامند؟
اگر بخواهیم نام دو غذای محبوب در تفلیس را بگوییم می‌توانیم خاچاپوری و خینکالی را نام ببریم. این‌ها دو غذای معروف گرجی شناخته می‌شوند و شما در هر گوشه‌ای از شهر تفلیس که قدم بزنید می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. خاچاپوری به نوعی نان گفته می‌شود که داخلش را با پنیر ایمرتی یا سولگونی پر کرده‌اند و همینطور خینگانی هم به نوعی خمیر می گویند که در آن گوشت و ادویه جات به کار می‌برند.
پیشنهاد ما به شما در سفر به شهر زیبای تفلیس
در سفر به شهر زیبای تفلیس قایقرانی را در دریاچه لاکپشت از خاطر نبرید.
از خیابان لسلیدزه که در منطقه شاردن قرار دارد دیدن کنید.
در شهر تفلیس رودخانه‌ای قرار دارد که در آن قایق‌هایی تفریحی قرار داده شده است که حتی شب‌ها به همراه موسیقی زنده و غذاهای خوشمزه گرجی می‌توانید لحظات لطیف و به یادماندنی را در کنار دوستان و خانواده سپری کنید.
منطقه‌ای در تفلیس به نام شیرالی خیتی قرار دارد که دوران شوروی را یادآوری می‌کند. در این محل دست فروش‌هایی هستند که وسایل قدیمی آن زمان را می‌فروشند که این مسئله خود نشان دهنده تاریخ و همچنین قدمت گرجستان به شمار می‌رود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1