تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۴
کد مطلب : ۴۱۵۳۷۶
جزئیات لایحه بودجه ۹۹؛

توزیع ۷۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و حمایتی در بودجه ۹۹

۰
توزیع ۷۴ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی و حمایتی در بودجه ۹۹
کبنا ؛دولت در لایحه بودجه سال آینده ۴۲۸ هزار میلیارد ریال پرداخت یارانه نقدی و غیرنقدی خانوار و ۳۱۰ هزار میلیارد ریال برای طرح حمایت معیشتی خانوار پیش‌بینی کرد.
در تبصره ۱۴ لایحه بودجه ۱۳۹۹ که به قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اختصاص دارد، در مجموع ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار میلیارد ریال برای این بخش پیش‌بینی شده است.
همچنین در این لایحه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شد با استفاده از همه بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار دارد سه دهک بالای درآمدی را شناسایی و حذف کند.
در این تبصره آمده است که منابع حاصل از اصلاح قیمت بنزین نسبت به قیمت قبل از سهمیه‌بندی در سال ۱۳۹۸، مشمول عوارض و مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۱۴.۵ درصد شرکت ملی نفت ایران است.
همچنین عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از فروش حامل‌های انرژی پس از وصول، ظرف مدت یک ماه به حساب تمرکز وجوه وزارت کشور واریز می شود تا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود.
در تبصره ۱۴ آمده است بدهی سازمان هدفمندی یارانه‌ها به بانک مرکزی برای تنخواه دریافتیِ اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها در سال ۱۳۸۹ تا سقف ۵۷ هزار میلیارد ریال به عنوان بدهی دولت به بانک مرکزی تلقی می‌شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز (یکشنبه) لایحه بودجه ۴۸۴ هزار میلیارد تومانی سال ۹۹ را به مجلس ارائه کرد.
بودجه سال ۹۹ کل کشور از نظر منابع حدود ۱۹ میلیون و ۸۸۷ هزار و ۳۷۰ میلیارد و ۹۱۰ میلیون (۱۹.۸۸۷.۳۷۰.۹۱۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و مصارف بودجه نیز معادل همین رقم تعیین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1