تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۴۱۵۲۴۴
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

فاجعه زیست محیطی در کمین کهگیلویه و بویراحمد/ زمین‌خواری در پوشش طرح اقتصادی

۳
۰
شگرد عجیب زمین خواران در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با این حجم از زمین‌خواری و تجاوز به اراضی منابع طبیعی، رودخانه‌ها و محیط زیست ظرف 10 سال آینده با فاجعه‌ای زیست محیطی مواجه خواهیم شد
وحید محمدی‌تبار در کارگروه مبارزه با زمین‌خواری، مبارزه با این پدیده را دغدغه مردم و مسوولان دانست و گفت: یکی از نگرانی‌های جدی ما در حوزه مدیریت بحران زمین خواری و تجاوز به حریم طبیعت، محیط زیست و رودخانه‌ها است.
مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پیش‌بینی حوزه بحران این است که با این حجم از زمین‌خواری و تجاوز به اراضی منابع طبیعی، رودخانه‌ها و محیط زیست ظرف 10 سال آینده با فاجعه‌ای زیست محیطی مواجه خواهیم شد که با میلیارد دلار هم قابل جبران نخواهد بود.
وی با تشکر از جدیت مدیرکل دادگستری، معاون امور عمرانی و دبیر کارگروه مبارزه با زمین‌خواری عنوان کرد: تا نگاه‌های ما مسوولان مبتنی بر توسعه پایدار و شاخص‌های علمی نباشد و به سمت برخورد قاطع با زمین‌خواری نرود مشکل حل نخواهد شد، متاسفانه در این خصوص یا شعار داده‌‌ایم یا صورتجلسه‌ها را تکمیل و بازرسی کرده‌ایم اما متاسفانه در عمل در مبارزه با زمین‌خواری بدون خروجی و در حد شعار مانده‌ایم.
این مسوول عنوان کرد: مشکل استان این است که نگاه‌ توسعه‌ای و مبتنی بر مدیریت علمی و استفاده از منبع آب، انرژی و محیط زیست ندارد در همین شهر شیراز پارک کوهستانی دراک مقداری از اراضی ملی برای حمایت از منابع طبیعی و کمک به بقاع و ثبات محیط زیست به مجتمع فرهنگی، رفاهی، تفریحی و زیست محیطی تبدیل شده اما در استان ما اراضی ملی تحت عنوان گردشگری و طرح‌های اقتصادی مستهلک و تغییر کاربری داده می‌شود که همه مقصریم!
محمدی‌تبار بیان کرد: در همین استان اراضی ملی به بهانه طرح‌های اقتصادی به متقاضی واگذار می شود و حتی در سیل امسال از دولت هم شکایت کرده اما این فرد با فریب مسوولان 5 یا 6 هکتاری که برای طرح اقتصادی به او واگذار شده را سه بار تغییر کاربری می‌دهد و در مرحله آخر هم از گردشگری به ملک شخصی تبدیل می‌کند که این زمین‌خواری محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه مبارزه با این پدیده نیازمند اراده و انگیزه محکم و حمایت قوی شورای تامین و مسوولان ارشد استانی است، خاطرنشان کرد: با حمایت شورای تامین و گزارشات تخصصی دستگاه‌ها به صورت قاطع با زمین‌خواری مبارزه می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

شارلاتان
Iran, Islamic Republic of
ماشالا داره این حجم آن هم در روز روشن و با مصوبات ظاهرا قانونی اما هماهنگی های پشت پرده و بیخیالی در پیگیری و بازگشت سرمایه های ملی
Iran, Islamic Republic of
مسولین بی عرضه هستن که این همه زمین خواری میشه.البته احتمالا خودشون هم سود میبرن لابد
Iran, Islamic Republic of
لطفا در خصوص نحوه دريافت منزل ملياردي كه از مسكن گرفتين توضيح دهيد
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1