کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در گفت‌وگو با کبنا:

اظهارنظر قوام فروزان درباره اعلام کاندیداتوری «اردوان ایزدپناه» / محوریت «موسوی جهان آباد» در میان اصلاح طلبان

10 آذر 1398 ساعت 15:14

قوام فرزوان در ستاد نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم: پس از اینکه آقای ایزدپناه برای کاندیداتوری راضی و اقناع شد دیگر ضروری نبود که حضور بیابم. اعتقادم این بود که اگر کناربروم بهتر می توانم به این روند کمک کنم و نقش فعال تری داشته باشم.


قوام فرزوان در ستاد نام نویسی از داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم و در همراهی با اردوان ایزدپناه در گفتگو با خبرنگاران در رابطه با اعلام حضورش در انتخابات گفت: از قبل اعلام کرده بودم و حتی بیانیه دادم که شخصاً تمایلی به حضور در انتخابات ندارم مگر آنکه ضرورتی باشد.
در مورد ضرورت هم توضیح داده‌ام که اگر فردی بیاید که از توانمندی و استواری و روش و منش نمایندگی، وفاداری به حقوق موکلینش را داشته باشد، ثبت نام نخواهم کرد. چون هیچ کسی که این مشخصه‌ها را داشته باشد حضور نیافت کمی احساس کردم باید حضور بیابم. ولی پس از اینکه آقای ایزدپناه برای کاندیداتوری راضی و اقناع شد دیگر ضروری نبود که حضور بیابم.
اعتقادم این بود که اگر کناربروم بهتر می‌توانم به این روند کمک کنم و نقش فعال‌تری داشته باشم.
فروزان در رابطه با اینکه «در میان اصلاح طلبان در حال حاضر گزینه‌های زیادی برای ثبت نام در انتخابات وجود دارد» گفت: قطعاً دیدگاه دوستان این است که اصلاح طلبان با محوریت آقای موسوی به اجماع برسد.
توصیه من این است که شاخصه اصلاح طلبی شاخصه مهم است و کاندیدایی باید وارد صحنه شود که با تطمیع و تهیدید از حقوق موکلینش عدول نکند، چشم و دل سیر باشد و وارد رانت‌ها و مسائل این چنینی نشود و با فساد مبارزه کند و از جمع اوری آراء نامشروع در انتخابات که باعث تحقیر مردم می‌شود خودداری کند.
فروزان در پاسخ به اینکه «آیا دور گذشته شرایطی داشته که رأی‌های نامشروعی وارد انتخابات شد» افزود: کاری به شرایط ندارم، ولی در مجموع از مجلس ششم به بعد روند انتخابات را خیلی مطابق با شأن و منزلت مردم نمی‌بینم. و کاندیداها با تحمیل خود به مردم و استفاده از روش‌های خلاف شرع و قانون مانند وعده و وعید دروغ به ویژه در مواردی که ربطی به وظایف نمایندگی ندارد. همچنین استفاده انتخاباتی از مراسم عاطفی و عزادادی مردم، مصادره انجام کارهای اجرایی که وظیفه قوه مجریه است به نام‌نمایندگان، از جمله؛ دخالت در عزل و نصب‌ها به نحوی که تا رده سرایه‌داری دخالت می‌نمایند. سوء استفاده از محرومیت‌ها و مسائل معیشتی مردم و استفاده از پول‌های کثیف و .... به دنبال کسب رأی هستند که شایسته نیست.
فروزان در پاسخ به این سئوال که آیا اصلاح طلبان ممکن است از یک فرد غیراصلاح طلب مثل دوره گذشته  حمایت کنند، اظهار داشت: دیدگاهم این است که این دوره، اصلاح طلبان واقعی دنبال این هستند که بر گزینه دارای شاخص‌های اصلاح طلبی اجماع نمایند و رأی اجباری نمی‌دهند.
فروزان در پایان گفت: از نخبگان و رساته ها و دانشگاهیان و فرهنگیان و اقشارمختلف مردم و متنفذین مصرانه تقاضا می‌کنم‌برای روشنگری‌مردم و انتخاب اگاهانه انها وظایف اصلی نمایندگان را ترویج و تبلیغ نمایند. طبق قانون اساسی وظیفه اصلی نمایندگان تصویب قوانین جامع و راهگشا و تصحیح و تنقیه قوانین و نظارت بر حسن اجرای قوانین است. فلذا بز عهده رأی دهندگان و اهالی رسانه است که اولاً کاندیداها را ملزم به ارائه برنامه در راستای انجام وظایف اساسی و اجتناب از وعده‌های ناممکن ک خارج از وظایف نموده و بعد از انتخاب نماینده انجام این وظایف و اجتناب از دخالت در وظایف قوای مجریه و قضاییه و تنزل شآن‌نماینده به واسطه گری و عوام فریبی‌نمایند
 


کد مطلب: 415102

آدرس مطلب :
https://www.kebnanews.ir/news/415102/اظهارنظر-قوام-فروزان-درباره-اعلام-کاندیداتوری-اردوان-ایزدپناه-محوریت-موسوی-جهان-آباد-میان-اصلاح-طلبان

کبنانیوز
  https://www.kebnanews.ir

1