تاریخ انتشار
شنبه ۹ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۴۸
کد مطلب : ۴۱۵۰۵۵
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد با بازار بورس بیگانه‌ است

۰
کهگیلویه و بویراحمد با بازار بورس بیگانه‌ است
کبنا ؛معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد صادرات بلند مدت در این استان را نیازمند توجه به برندسازی کالا و ایجاد سردخانه‌های صنعتی دانست و گفت: این مهم مغفول مانده و مورد بی‌مهری قرار گرفته است.
سید حشمت‌الله صمیمی‌دوست اظهار داشت: در صورت تامین زیرساخت‌ها از جمله برندسازی کالاها، احداث سردخانه‌های صنعتی، پایانه صادرات، کارخانه‌های بسته‌بندی و فرآوری و غیره توسعه صادرات غیرنفتی در این استان امکان‌پذیر است.
وی عنوان کرد: در راستای سیاست‌های کلی نظام، رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید گام‌های خوبی برای توسعه اقتصادی استان برداشته شده است.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین برنامه دو ساله برای توسعه اقتصادی استان، ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده  با دستگاه‌های اجرایی تا دو سال آینده طرح‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و گردشگری در استان به بهره‌برداری می‌رسد.
صمیمی‌دوست با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها نقش موثری در تولید و اشتغال به‌ویژه در تکمیل زنجیره ارزش افزوده سایر کالاها دارد، افزود: امیدوارم تا دو سال آینده طرح‌های صنعتی از جمله پتروشیمی گچساران، واحدهای بزرگ تولید گیاهان دارویی و سایر طرح‌های کشاورزی و گردشگری زمینه رونق اقتصادی استان را مهیا کنند.
وی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد روی ریل توسعه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در تاریخ این استان و بعد از انقلاب اسلامی حضور سازمان‌های توسعه‌ای بسیار کمرنگ بود اما در دو سال اخیر با برنامه‌ریزی انجام شده پای سازمان‌های توسعه‌ای به این دیار باز شده است.
صمیمی‌دوست عنوان کرد: با توجه به اینکه بخش خصوصی استان ضعیف است و نمی‌توانستند در سطح کلان سرمایه‌گذاری کنند سازمان‌های توسعه‌ای همچون ایدرو و ایمیدرو وارد عمل شدند.
وی تصریح کرد: امیدوارم این سازمان‌ها با ایجاد طرح‌های صنعتی در استان زمینه را برای سایر سرمایه‌گذاران و کسانی که علاقه‌مند به سرمایه گذادی در استان بوده فراهم کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یکی از مسائل مهم در بحث تجارت بحث بازار بورس بوده که استان تاکنون از این موضوع بهره‌ای نبرده است، ادامه داد: در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان، استاندار خواستار راه‌اندازی نمایندگی بازار بورس تهران در استان شد که معاون وزیر اقتصاد این درخواست را پذیرفت.
وی افزود: مسئولان اتاق بازرگانی یاسوج برای راه‌اندازی این تالار بورس اعلام آمادگی کرده که مکان را در اختیار سازمان بورس قرار داده و همچنین مجموعه استانداری نهایت همکاری را با نماینده که از سوی بورس معرفی می‌شود، خواهد داشت.
معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: امید است با راه‌اندازی بازار بورس در استان بخش مهمی از سرمایه‌های مردمی به سمت این بازار هدایت شده و از پول‌های سرگردان در بازار خودداری شود زیرا این موضوع به نفع تولید و اقتصاد استان است.
صمیمی‌دوست با اشاره به اهمیت تدوین سند توسعه صادرات غیرنفتی استان، خاطرنشان کرد: در گذشته از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تدوین این سند اقداماتی انجام شده ولی سند جامع و کاملی نبوده است.
وی با اشاره به اعلام آمادگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان برای پشتیبانی در مورد تدوین سند، گفت: اتاق بازرگانی اقدامات مطلوبی در این رابطه انجام داده است که مقرر شد اتاق بازرگانی یاسوج با همکاری سازمان برنامه این سند را تدوین کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پس از تدوین سند مشکلات و موانع در بخش‌های مختلف به‌صورت دقیق بررسی و ارزیابی می‌شود، تصریح کرد: به عنوان مثال ظرفیت استان در تولید سیب درختی 120 هزار تن بوده که ما اکنون دارای رتبه 7 کشوری هستیم اما نخستین گام در این رابطه اقدام برای ذخیره‌سازی، تشکیل کمیته‌های تخصصی و بررسی وضعیت سردخانه‌ها است.
وی با بیان اینکه ما هنوز در زمینه ذخیره‌سازی محصولات با مشکلاتی روبه‌رو هستیم، عنوان کرد: شکل‌گیری شرکت‌های صادراتی از دیگر اولویت‌ها ما برای توسعه اقتصادی استان است.
صمیمی‌دوست با اشاره به اقدامات اتاق بازرگانی در این زمینه تصریح کرد: در زمینه بسته‌بندی محصولات، احداث سردخانه و برندسازی محصولات خلأهایی داریم که باید با تدوین و اجرای سند توسعه صادرات برطرف شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1