تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۴۱۴۷۹۸
معاون سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد تشریح کرد

اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد

۰
اجرای کرسی‌های آزاداندیشی در هفته بسیج کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛برنامه‌های هفته بسیج در کهگیلویه و بویراحمد توسط معاون سپاه فتح تشریح شد.
به گزارش کبنا، سرهنگ مصطفی مثنوی در نشست با اصحاب رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در تشریح برنامه‌های هفته بسیج با بیان این که دبیر برنامه‌های هفته بسیج معاونت فرهنگی سپاه است به بخشی از فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری در مورد بسیج اشاره کرد.
معاون هماهنگ کننده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: بسیج میراث امام و شهداست و امروز آن نهال نوپای اول انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده است.
مثنوی به سال اولی که پا در گام دوم انقلاب گذاشته‌ایم اشاره کرد و گفت: گذشته پرافتخار خود در چهل ساله اول انقلاب را مدیون تفکر بسیجی و انقلابی هستیم.
وی کلمه بسیج را وحدت‌آفرین دانست و افزود: بسیج تنها منحصر به جغرافیای ایران نیست بلکه در عرصه بین‌المللی هسته‌های مقاومت به تاسی از بسیج شکل گرفته است و در همه جا بسیجی برای دشمنان اسلام بیم‌آفرین و برای دوستان امیدآفرین است.
وی به کارکرد بسیج در چهار دهه از عمر انقلاب اشاره کرد و گفت: بسیجی خار چشم دشمنان انقلاب شده و همه نظام‌های استکباری از بسیج واهمه دارند و به همین دلیل است که امام و رهبری بارهای بار اعلام کرده‌اند که به بسیجی بودن خود افتخار می‌کنیم.
این معاون سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بسیجی را محور خدمت دانست و گفت: خدمت مبتنی بر جهاد و روحیه جهادی به گونه‌ای که هر جا لازم باشد در سخت‌ترین شرایط بسیج حضور پیدا می‌کند.
وی به روزشمار هفته بسیج اشاره کرد و گفت: از روز پنج‌شنبه 30 آبان ماه هفته بسیج آغاز و تا 6 مردادماه ادامه دارد که روز اول آن به نام بسیج و مقاومت و ایثار و شهادت و روز جمعه به نام بسیج و اقتصاد و و روز شنبه به نام بسیج و علم و فناوری و روز یک شنبه به نام بسیج و سبک زندگی و روز دوشنبه به نام بسیج و فرهنگ و بصیرت و و روز سه‌شنبه به نام بسیج و دفاع و روز چهارشنبه به نام بسیج و اقتصاد مقاومتی نام‌گذاری شده است.
این مسوول در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به برخی از برنامه های هفته بسیج در استان اشاره کرد و گفت: دیدار با ائمه جمعه استان و همچنین نماینده ولی‌فقیه در استان و تجدید میثاق با شهدا و سخنرانی فرماندهان نواحی مقاومت بسیج پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته بسیج امسال است.
وی گفت: تبیین هفت توصیه مقام مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم برای نسل جوان نیز یکی دیگر از برنامه‌های این هفته است که در استان برگزار می شود.
مثنوی در ادامه با اشاره به تعداد شهدای بسیجی در کشور گفت: از مجموع بیش از 200 هزار شهید دوره دفاع مقدس در کشور 46 درصد بسیجی هستند که در استان ما این تعداد بسیار بیشتر است و میانگین شهدای بسیجی ما 29 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.
وی ادامه داد: از مجموع نزدیک به یک هزار و 900 شهید استان تعداد 1036 شهید ما بسیجی بوده‌اند یعنی 64 درصد و از میانگین کشوری 20 درصد بالاتر هستیم.
این مسوول با بیان اینکه در هفته بسیج امسال یادواره های شهدای بسیجی برگزار می‌شود از برگزاری کنگره شهدای بسیجی استان به تعداد 1036 نفر در دهه فجر امسال خبر داد.
وی به سایر برنامه‌های سپاه فتح در هفته بسیج امسال اشاره کرد و گفت: گروه‌های جهادی را به مناطق محروم اعزام می‌کنیم و مجامع فصلی بسیج در این هفته برگزار می‌شود و میز خدمت در مساجد و مصلاها با حضور مسوولان برای پاسخگویی به مردم برگزار می‌کنیم.
برپایی بیمارستان صحرایی در مناطق محروم و با استفاده از تیم‌های تک و چند تخصصی از دیگر اقداماتی بود که مثنوی به آن‌ها اشاره کرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی با محوریت سبک زندگی اسلامی در مدارس و دانشگاه‌ها و همچنین همایش بزرگ پنج آذر را خواهیم داشت.
برگزاری مسابقات ورزشی و همایش استانی طرح تربیت مربی شهید بهنام محمدی و برگزاری جشنواره اسوه که امسال از سطح پایگاه‌های مقاومت تا سطح سپاه برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌هایی بود که مثنوی به آن‌ها اشاره کرد.
وی گفت: اعزام راهیان نور که از هفته گذشته آغاز شده را در هفته بسیج نیز خواهیم داشت و دوره توانمندسازی تخصصی توسط بسیج جامعه کشاورزی استان برگزار می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1