تاریخ انتشار
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۵
کد مطلب : ۴۱۴۷۰۹
در گفت‌وگو با کبنانیوز مطرح شد

توضیحات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران به حضور تاجگردون و خود در هیئت مدیره موسسه مشک و ملار

۴
۰
توضیحات رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران به حضور تاجگردون و خود در هیئت مدیره موسسه مشک و ملار
کبنا ؛
امیر حسین نوروزی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران از پایگاه خبری کبنا نیوز بازدید کرد. او در ادامه به سئوالات کبنا پاسخ داد.
نوروزی در پاسخ به سئوالی در خصوص جایگاه فرهنگ و ارشاد گچساران، بیان کرد: بزرگ‌ترین رخدادهای فرهنگی هنری در حوزه وزارتی مثل؛ جشنواره کتاب، جشنواره فیلم و تئاتر فجر، وزارت ارشاد به مؤسسات توانمند بصورت برون سپاری صورت می‌گیرد.
نوروزی ابراز کرد: هر چقدر مشارکت بخش خصوصی بیشتر باشد شرایط کاری را تسهیل می‌کند، موسسه فرهنگی هنری به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری بخش خصوصی دغدغه مند باید باشد.
وی افزود: سعی می‌کنیم به شناسایی و معرفی توانمندی‌های جغرافیایی، فرهنگی، تاریخی شهرمان بپردازیم که تا به الان کمتر شناخته شده است.
نوروزی تصریح کرد: به جرات می‌توانم بگویم جزو توانمندترین و دارای پیشینه زیاد جغرافیایی، تاریخی، ادبی ایران هستیم.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گچساران در پاسخ به سئوالی در باره حضور خود و نماینده فعلی گچساران در موسسه مشک و ملار، گفت: در خصوص موسسه مشک و ملار به پیشنهاد جمعی از دوستان موسسه‌ای تشکیل دادیم که بتواند در راستای خدمات فرهنگی هنری فعالیت کند. منع قانونی هم برای تشکیل موسسه وجود ندارد، هدف و غرض برنامه سازی سازمان یافته و برنامه ریزی شده است که بتواند پشتیبانی شود و قابلیت اجرایی و قابلیت فرهنگی و هنری داشته باشد.
نوروزی با اشاره به حواشی ایجاد شده در رسانه‌ها پیرامون این موسسه خاطرنشان کرد: ذهنیت‌ها نسبت به این موضوع واقعیت ندارد. نماینده هم به عنوان یک شخص علاقه مند به وجه مساوی با دیگر اعضای این موسسه است، ایشان هم که همیشه نماینده نیست ولی می‌توانیم از ظرفیت و توان شخصی ایشان به عنوان همراه استفاده کنیم.
نوروزی ابراز کرد: یک وجه آقای تاجگردون در حوزه اقتصادی دغدغه‌های فرهنگی و نوع نگاه ایشان به دغدغه‌های فرهنگی است، به نظر من منعی ندارد که ایشان عضو اعضای مؤسس باشند، هر شهروندی می‌تواند موسسه داشته باشد.
نوروزی بیان کرد: غیر از این هر چیزی که هست وهم و خیال است، خیلی نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اگر به جرات بتوانم بگویم موسسه هنوز حساب مالی باز نکرده شاید باور نکنید. هر چقدر هم به اسم مشک و ملار فعالیت شده، مشارکت مردمی بوده است و کسی که وظیفه اجرایی داشته است من بودم. از الان تا هر موقعی اگر ریالی و تومانی به حساب مشک و ملار رفته باشد من مسئولم.
نوروزی در رابطه با انتصاب مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد،  گفت: همه افرادی که پیش از این به عنوان مدیرکل منصوب می‌شده‌اند یا از سیاست آمده‌اند، از دانشگاه آمده‌اند، همگی محترم و مقبول بوده‌اند. ولی همانطوری که یک پزشک می‌تواند مدیر یک بخش مرتبط به علوم پزشکی باشد و بهتر می‌تواند کار را پیش ببرد. آقای پورسبزی نیز دانش آموخته دانشگاه تهران است، سال‌ها در رده‌های مختلف کار کرده است، درد فرهنگی‌ها را می‌شناسد، کارشناس بوده است و هنرمند بوده است، قطعاً این انتخاب انتخاب مناسبی بوده است، بازخوردها به این انتخاب هم خوب بود.
وی تشریح کرد: امیدواریم همیشه تخصص گرایی در کنار دیگر خصوصیات یک شخص مدنظر قرار بگیرد. در این چند سال اخیر اگر در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی رصد کنید این رویکرد مثمرثمر بوده است، از همه سیاسیونی که کمک کردند که این اتفاق بیفتد بسیار سپاسگذاریم.
نوروزی گفت: قطعاً از نوع نگاه دوستان به فرهنگ ما یک حس مشارکت داریم، به قول سهراب «جور دیگر را باید دید» را دیدیم. پیشنهاد ما این است که از پنجره فرهنگ به سیاست نگاه کنیم، سیاست را هم یک ضرورت فرهنگی ببینیم نه فرهنگ را یک وجهی برای سیاست. از نمایندگان، شخص وزیر و مسئولان بخاطر این انتخاب ممنونیم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
فک و فامیل ها جمع شدند
نانا
Iran, Islamic Republic of
دیگه چی از این بهتر هههه............
نانا
Iran, Islamic Republic of
دیگه چی از این بهتر هههه............
غریبه
Iran, Islamic Republic of
گل بود و به سبزه نیز آراسته شد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
به نظر شما کدام دانشگاه سال 1402 در استان کهگیلویه و بویراحمد عملکردی بهتری داشته است؟
دانشگاه یاسوج
دانشگاه علوم پزشکی
دانشگاه آزاد اسلامی
دانشگاه پیام‌نور
دانشگاه علمی کاربردی
دانشگاه فنی و حرفه‌ای
هیچ کدام
1