تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۲۱
کد مطلب : ۴۱۴۵۳۸
سهل انگاری یا کمبود امکانات؛

مرگ نوزادی به دلیل سوختگی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج

۷
۰
مرگ نوزادی به دلیل سوختگی در بیمارستان امام سجاد (ع) یاسوج
کبنا ؛در حالی که مرگ و میر نوزادان یکی از شاخص‌های توسعه می‌باشد و سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت و درمان بر روی آن تاکید ویژه‌ای دارد، اما این مهم در استان کهگیلویه و بویراحمد برای مسئولان علوم پزشکی چندان برای مسئولان از اهمیت بالایی برخوردار نیست. همواره بوده که بعضی از مردم در زمان های مختلف در گفت‌وگو با رسانه‌ها خواستار رسیدگی به وضعیت زایشگاه بیمارستان امام سجاد (ع) شدند. با این وجود در زمانی که هم و غم مسئولان علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عزل و نصب مدیران دلخواه هست و در گیر مسائل حاشیه ای به وجود آمده در این دانشگاه هستند. نوزادی به دلیل سوختگی جان خود را از دست می‌دهد.
به گزارش کبنا، شنیده شد که نوزادی در بیمارستان امام سجاد (ع) دچار سوختگی حدود 20 در صد شد و فوت کرد.
غلام عباس سبز معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این باره گفت: کمیته بررسی دلیل مرگ این نوزاد تشکیل شده است.
وی با تشریح جزئیات درمان نوزاد ۲۹ هفته ای در بیمارستان امام سجاد(ع) یاسوج گفت:  این نوزاد به صورت نارس یعنی در زمان ۲۹ هفته ای به دنیا آمد که از همان روز اول درمان وی در بیمارستان امام سجاد(ع) آغاز شد.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه این نوزاد نارس ۶۳ روز در بیمارستان بستری بوده و مراحل درمان وی انجام می شد، افزود: این بیمار دچار مشکلات متعدد بوده است.
سبز اظهار  کرد: این بیمار شب گذشته متعاقب استفاده از دستگاه بخور؛ متاسفانه دچار سوختگی حدود ۲۰ درصد شده و علیرغم اقدامات متعدد درمانی صبح امروز درگذشت.
وی خاطرنشان کرد: به محض وقوع این اتفاق به دستور سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کمیته بررسی دلایل مرگ این نوزاد تشکیل و از شب گذشته تاکنون چندین جلسه در این راستا برگزار شده و رسیدگی به موضوع به جد در دستور کار است.
دکتر سبز با ابراز همدردی با خانواده این نوزاد بیان کرد: با کسانی که در موضوع قصور داشته‌اند، بدون هیچ گونه اغماضی برخورد قانونی و قاطع می‌شود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم و جزئیات بعد از بررسی کامل و دقیق در صورت نیاز اطلاع رسانی می‌شود.
در بیمارستان امام سجاد (ع) بعضی وقت‌ها از این اتفاقات افتاده و هر بار هم مسئولان قرار بود که بعد از بررسی برای مردم توضیح دهند و هر بار از آن سر باز زده اند.
پرویز یزدان پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد که زمانی مسئولیت معاونت درمان را برعهده داشت، بهتر از هر کسی می‌داند که مقصرین این اتفاق چه کسانی هستند، که امید می‌رود او در این رابطه جدیت بیشتری به خرج بدهد و با برخورد جدی و قانونی با مقصرین جلوی هر گونه اتفاق دیگری گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

سیدحسین
Iran, Islamic Republic of
مردم دیگه خسته شدن با چه اطمینانی بیان بیمارستان.
دکتر
Iran, Islamic Republic of
میدونی دلیل این کار چیه؟اون استخدام فله ای و پرستارای که توی هر هر کوچه یه دانشگاه زدید و دارید پول جمع می کنید.
تابنده
Iran, Islamic Republic of
طرف فرزند .پس از پایان دوره کاراموزی جهاد رفته بیمارستان امام سجاد شده مسول بخش...شانس اوردید
یاور
Iran, Islamic Republic of
یاد سخن خوب استاد بزرگوارم افتادم رفته امریکا...
همش می گفت مرادی یاسوج چه خبره؟
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه باعث و بانی مرگ این نوزادو
حسن
Iran, Islamic Republic of
با سلام چرا همه فقط اتفاق های بد رو بزرگ میکنیم چرا این همه نوزاد با شرایط بحرانی خوب میشن واز بیمارستان مرخص میشن نمی بینیم درسته این اتفاق خیلی دل خراش بود اما آیا کسی به این توجه کرده که هدف اون پرستار فقط کمک بوده ومن همراه بیمار این بخش بودم و دیدم که این پرسنل چقدر برا این نوزادان بی دفاع زحمت می کشن انصاف نیست برا یک اتفاقی که سهوی بوده بیمارستان که این همه خدمات خوب به مردم ارائه میده زیر سوال ببریم
مریم
Iran, Islamic Republic of
نمیدونی چرا ؟
چون بیمارستان میریم ک خوب شیم و نه بمیریم .
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1