تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : ۴۱۴۵۱۵
یادداشت سیاسی

فئودالیسم قبیله‌ای، انتخابات و موانع توسعه در کهگیلویه و بویراحمد

امیر محبی
۱
۰
فئودالیسم قبیله‌ای، انتخابات و موانع توسعه در کهگیلویه و بویراحمد
کبنا ؛
فئودالیسم قبیله‌ای ریشه توسعه در کهگیلویه و بویراحمد را خشکانده است؛ در استان غنی اما محروم کهگیلویه و بویراحمد قوم گرایی در تمامی مناسبات سیاسی،استخدامی،اجتماعی، اقتصادی و حتی مراسمات آئینی و سنتی آنچنان ریشه دوانده که علاوه بر اثر نامطلوب آن بر رشد و توسعه استان ،ظرفیتهای عظیم انسانی و شایسته سالاری را به حاشیه برده و انها را در پای فئودالیته قومی و قبیله‌ای ذبح نموده.
سیاست در این استان کوچک چنان به روابط قبیله‌ای گره خورده که امروز انتخابات را وزن و بزرگ بودن قوم و قبیله تعیین می‌کند نه شایستگی و لیاقت افراد.
در حوزه مدیران نیز متأسفانه انتخاب بر اساس جمعیت و میزان اثر گذاری آنها در میان طایفه مدنظر قرار گرفته و هیچ نشانی از شایستگی و کارآمدی در انتخابها دیده نمی‌شود.
متاسفانه در بدترین نوع فئودالیسم قبیله‌ای استخدام افراد نیز بر اساس وابستگی افراد به افراد ذی نفوذ یا مدیران شکل گرفته تا جوانان شایسته و نخبه به حاشیه رفته و عقب افتاده های علمی و تحصیلی به افتخار کارمندی دولت نائل گردند و اینچنین است که ما در سایه چنین مدیران و کارکنان بیسوادی همیشه نام محرومیت و توسعه نیافتگی را با خود یدک می‌کشیم.
ما دائماً از محرومیت و عقب ماندگی شکوه کرده و گناه توسعه نیافتگی را به زمین و زمان نسبت می‌دهیم غافل از اینکه این خود ما هستیم که با انتخاب های احساسی نشأت گرفته از تعصبات کور قومی مسبب اصلی این فلاکت و محرومیت بوده و هستیم و تا زمانی که نوع نگاه ما تغییر نکند هیچ تغییری در روند توسعه حاصل نمی‌شود.
به هر روی رشد توسعه در گرو انتخاب مدیران و مسئولین بر اساس توانمندی و کارآمدی و کنار گذاشتن تعصبات قومی و قبیله‌ای یا همان دوری گزینی از فئودالیسم قبیله‌ای است و تا این مهم محقق نگردد  فکر کردن به توسعه سرابی بیش نیست.

...............
امیر محبی
نام شما

آدرس ايميل شما

.
Iran, Islamic Republic of
احسنت البته اگه اقای سید باقرموسوی بذاره
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1