تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۱۹
کد مطلب : ۴۱۴۱۶۴
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

اجرای دو طرح فناورانه بی‌نظیر در کهگیلویه و بویراحمد / بازگشت زمین‌های بلااستفاده به بیت المال / خداحافظی با مصرف آنتی بیوتیک های شیمیایی

۱
۰
اجرای دو طرح فناورانه بی‌نظیر در کهگیلویه و بویراحمد / نتیجه اعزام بازرسان ویژه به دیشموک اعلام می‌شود
کبنا ؛استان کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های بی نظیر به لحاظ نیروی انسانی و منابع خدادادی دارد و یقیناً اگر این ظرفیت به کار گرفته شوند و مسئولان فقط حرفش را نزنند. می توانیم شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی در این استان باشیم. نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که بعضی به اسم طرح های سرمایه گذاری و اشتغالزایی دست روی زمین های ملی گذاشتند، اما نه خبری از اجرای آن طرح ها و نه زمین ها به بیت المال برگشته اند که سید حشمت الله صمیمی دوست معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وعده پس گرفتن این زمین ها را داده است.
به گزارش کبنا،  نشست بررسی دو طرح دانش بنیان استان به ریاست سید حشمت الله صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار و با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.
صمیمی دوست معاون اقتصادی استاندار در این نشست اظهار داشت: طرح‌های دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی و طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی جزو ۳۱ طرح فناورانه مورد تأیید و تاکید مقام معظم رهبری بوده که تسهیلات مورد نظر از سوی صندوق توسعه ملی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن این طرح‌ها در شهرستان گچساران خبر داد.
وی هزینه سرمایه گذاری در طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی را ۲ میلیارد تومان برشمرد و افزود: ظرفیت تولید طرح ۱۰۰ تن در سال است و زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد می‌کند.
صمیمی دوست میزان سرمایه گذاری طرح تولید داروهای دامی با منشاء گیاهی را ۵.۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۴.۵ میلیارد تومان از این میزان سرمایه گذاری از محل صندوق توسعه ملی تأمین و یک میلیارد تومان دیگر از محل کمک‌های استانی (محل اوراق اسناد خزانه سال ۹۷) توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تأمین و تخصیص یافته است.
وی ظرفیت تولید این واحد در سال را ۶۰ تن برشمرد و افزود: این طرح زمینه اشتغال ۲۰ نفر را به صورت مستقیم ایجاد کرده است.
معاون استاندار با اشاره به اینکه مجری این طرح‌ها جهاد دانشگاهی است، اظهار داشت: با اجرای طرح دانش بنیان تولید آفت کش های گیاهی، مصرف آنتی بیوتیک‌های شیمیایی از مدار خارج می‌شود.
صمیمی دوست همچنین خاطرنشان کرد: اجرای این طرح به تولید گوشت سبز در کشور و استان کمک خواهد کرد و دیگر مردم نباید به خاطر مصرف گوشت سفید و قرمز نگران باشند.
وی با تاکید بر اینکه این دو طرح نمونه داخلی در کشور ندارند، تصریح کرد: این طرح‌ها تا ۱۶ ماه آینده به بهره برداری می‌رسند.
صمیمی دوست ابراز کرد: این نشست بنا به دستور ویژه استاندار و در راستای رفع مشکلات این دو طرح تولیدی تشکیل شد.
وی بیان کرد: باتوجه به کمبود زمین جهت اجرای این طرح‌ها، شرکت شهرک‌های صنعتی قطعه زمینی به مساحت ۵ هزارمترمربع از زمین‌های باز پس گیری که سرمایه گذار در طول ۲۰ سال گذشته توان اجرای طرح در آن را نداشت، در اختیار متقاضی این طرح‌ها قرار داده است.
صمیمی دوست گفت: با دستور ویژه استاندار به شرکت شهرک‌های صنعتی مبنی بر استفاده بهینه از زمین‌های بلااستفاده در شهرک‌های صنعتی، شرکت شهرک‌های صنعتی ساماندهی در خصوص زمین‌هایی که متقاضی توان اجرای طرح در آنها را ندارد را در دستور کار قرار داده است.
وی ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی در این راستا، عنوان کرد: تمام تخفیفات لازم به سرمایه گذار از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی ارائه می‌شود.
 صمیمی دوست همچنین در این نشست گریزی به موضوع آرد دیشموک زد و گفت:  بازرسان ویژه آرد و نان را به این منطقه اعزام کردیم و نتیجه بازرسی آنها به زودی به مردم اعلام خواهد شد.
صمیمی دوست بیان کرد: به طور قطع پس از بررسی این موضوع از سوی بازرسان و در صورت احراز تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد و نتیجه به حوزه اقتصادی استاندار گزارش می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

الف
Iran, Islamic Republic of
چنان خشکسالی شد اندر دمشق و.......
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1