تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۲۰
با حضور بازیکنانی از همه تیم‌های مدعی

تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر

۰
تیم منتخب هفته هفتم لیگ برتر
کبنا ؛به گزارش کبنا به نقل از "ورزش سه" هفته هفتم لیگ برتر برای همه تیم‌های مدعی خوش یمن بود. پرسپولیس در ورزشگاه آزادی با نتیجه 2-1 پیکان را شکست داد و به برد شیرینی بعد از دو باخت دست پیدا کرد. استقلال در ادامه بردهای پر گلش این بار سایپا را در شهر قدس گلباران کرد و با چهار گل شاگردان صادقی را در هم کوبید. سپاهان در سیرجان با دو گل مقابل گل گهر به برتری رسید و صدرنشین باقی ماند و تراکتور نیز با چهار گل نساجی را در هم کوبید و به رقابت شانه به شانه اش با سپاهان ادامه داد. شهر خودرو مشهد نیز در اصفهان با تک گل امین قاسمی نژاد، ذوب‌آهن بدشانس را شکست داد و به رده سوم جدول رسید و امیدوار به آینده است.
در دیگر مسابقات فولاد خوزستان در مسابقه ای جذاب بازی باخته مقابل ماشین سازی را با نتیجه 3-2 پیروز شد. نفت مسجدسلیمان در خانه با یک گل برابر شاهین به برتری رسید و تنها تساوی هفته در جم رقم خورد. جایی که پارس جنوبی با نتیجه تساوی بدون گل برابر نفت آبادان متوقف شد.
تیم منتخب هفته هفتم به شرح زیر است:
دروازه‌بان:
رشید مظاهری (تراکتور)
مثل همیشه نمایش درخشانی درون دروازه تیم تراکتور داشت و توانست هفتمین کلین شیت پیاپی را در دیدار خارج از خانه مقابل نساجی، با پیراهن تراکتور ثبت کند. او در نیمه اول یک شوت تماشایی از راه دور را مهار کرد و سپس تک به تک علی شجاعی را گرفت‌. نکته قابل توجه درباره مظاهری خروج‌های خوب او بود که اجازه نداد مهاجمان سرزن نساجی کاری از پیش ببرند؛ بیشتر برنامه نساجی روی ارسال از جناحین و پاس‌های بلند بود که مظاهری با زمان‌سنجی مناسب، تمام توپ‌های داخل محوطه را در اختیار گرفت تا تراکتور دوباره گلی دریافت نکند. مظاهری در جو سنگین ورزشگاه شهید وطنی دروازه‌اش را بسته نگه داشت و موجب برتری تیمش شد.
 

مدافعان:
وریا غفوری (استقلال تهران)
کاپیتان استقلال علاوه بر شکست طلسم این تیم در ضربات پنالتی، یک روز فوق العاده را در سمت راست دفاعی آبی‌پوشان در استادیوم شهدای قدس پشت سر گذاشت. شاید همه این نمایش‌ها به این واسطه باشد که وریا می‌خواهد ثابت کند هجمه طولانی که علیه او رخ داده و استقلال را تیمی فاقد بزرگتر نمایش می داده، کاملا بی اساس و اشتباه است. او در بازی این هفته تیمش مقابل سایپا عالی و بی نقص بود. برای غفوری چیزی که مهم است احساس رضایت او از وریاست چیزی که در هفته های گذشته نداشت و شاید بیش از اندازه خودش روی مخ خودش بود.
 

 
ایوب والی (فولاد خوزستان)
کاپیتان فولاد با دبل فوق العاده ای که داشت، درخشان ترین بازیکن میدان بود. این بازیکن زمانی که تیمش عقب افتاده بود، با حضور در محوطه جریمه از ضربه سر دیگر بازیکن فولاد استفاده کرد و با یک کنترل عالی و ضربه سر ضرب بازی را به تساوی کشاند. اما این پایان کار نبود. والی در دقایق پایانی نیمه اول در پشت محوطه جریمه توپ را در اختیار گرفت و با چرخشی عالی توپ را به کنج دروازه فرستاد تا در همان نیمه اول کار ماشین سازی را تمام کند.
 

 
عارف غلامی (استقلال تهران)
غلامی پس از لغو محرومیتش یکی از ستاره های استقلال در این برد پر گل بود. او در همان دقایق ابتدا از سانتر عالی شجاعیان نهایت استفاده را برد و با ضربه سر زیبایی توپ را به کنج دروازه گوهری فرستاد. در نیمه دوم نیز این بازیکن بر سانتر مهدی قائدی که باز هم از روی نقطه کرنر بود، تاثیر گذاشت تا محمد دانشگر با یک بغل پا اختلاف را به دو برساند.
 

 
میثم تیموری (تراکتور)
دفاع چپ سابق تیم استقلال دوباره در تیم تراکتور درخشید و روز خوبی را در یک بازی خارج از خانه سپری کرد. در شرایطی که خط هافبک نساجی پرس شدیدی را انجام داده بود، او بیش از 80 درصد پاس صحیح در زمین خودی به ثبت رساند. تیموری در حمله نیز موثر ظاهر شد و چند بار با سانترهایش موقعیت سازی کرد. نمایش او به نوعی در کنار خارجی های تراکتور گم شد اما دفاع چپ تراکتوری ها نیز نقش خود را به خوبی ایفا کرد و بهترین مدافع چپ هفته لقب گرفت.
 

 
هافبک‌ها:
احمد نوراللهی (پرسپولیس)
احمد نوراللهی در غیاب کاپیتان های تیم پرسپولیس دوباره با بازوبند کاپیتانی وارد زمین شد تا رهبر سرخپوشان در مقابل پیکان باشد. او در طول مسابقه به عنوان هافبک میانی ایفای نقش کرد و درخشش قابل توجهی را از خود نشان داد. نوراللهی در همان دقایق ابتدایی زمینه ساز موقعیت گل علی علیپور شد. 80 دقیقه پس از این که علیپور آن موقعیت را از دست داد، نوراللهی با استارت انفجاری فوق العاده خود را به محوطه جریمه رساند و سانتر عالیشاه را تبدیل به گل کرد تا بهترین بازیکن تیمش لقب بگیرد.
 


محمد محبی (سپاهان)
سپاهان مقابل گل گهر تیم برتر میدان بود ولی همیشه تیم های برتر هم به بازیکنانی نیاز دارند تا در لحظاتی از بازی، گره بازی را باز کنند و سرنوشت مسابقه را تغییر دهند. محبی همین کار را در بازی با گل گهر انجام داد. او دو مرتبه درست همان زمانی که نیاز بود، توپ ها را در موقعیت های مناسب به هم تیمی هایش رساند تا یکی از شاخص ترین بازیکنان طلایی پوش در هفته هفته لیگ نوزدهم باشد. محبی پاس گل اول را با ضربه سر برای شهباززاده فراهم کرد و برای ساختن گل دوم پس از اینکه به محوطه جریمه تیم آبی پوش گل گهر حمله کرد، چرخید و توپ را پشت محوطه جریمه برای قربانی فراهم کرد تا تیمش در حالی به سه امتیاز ارزشمند در کویر برسد که او ارسال کننده پاس هر دو گل لقب بگیرد.
 

 
پیام ملکیان (نفت مسجدسلیمان)
در روزی که دو تیم بیشتر در میانه میدان حضور داشتند و از خلق موقعیت عاجز بودند، این بازیکن با یک شوت از راه دور برد دیگری را برای نفت به ارمغان آورد. ملکیان در نیمه دوم این مسابقه با شوت سهمگینی از پشت محوطه جریمه، توپ را به طاق دروازه شاهین چسباند تا تیمش برنده این دیدار درگیرانه باشد و با ۱۱ امتیاز در یک قدمی پرسپولیس قرار گیرد.
 

 
سروش رفیعی (شهر خودرو)
این بازیکن در یک دیدار سرد، بی روح و فیزیکی گره بازی را برای یحیی گل محمدی بازی کرد. در حالی که فقر موقعیت خوب گلزنی در دیدار ذوب‌آهن و شهر خودرو دیده می‌شد، سروش رفیعی در دقایق آخر نیمه اول از ضد حمله برق آسای تیمش نهایت استفاده را برد و با حضور در محوطه جریمه و دریبل عالی مدافع پیش رو و سپس یک ارسال بی نقص پایه گذار تک گل مشهدی‌ها شد تا آن‌ها در رده سوم جدول قرار گیرند.
 

 
مهدی قائدی (استقلال تهران)
مهاجم جوان و بوشهری استقلال یکی از بازیکنان خوب استقلال بود. او در صحنه گل دوم استقلال از سمت راست کرنر خوبی را به محوطه جریمه ارسال کرد و در گل دوم تاثیر مستقیمی داشت. قائدی علاوه بر آن به دلیل تحرک و تکنیکی که داشت خط دفاع سایپا را با مشکل مواجه و از این طریق برای یارانش موقعیت خلق کرد که باعث شد فوتبال زیبایی پیش چشم هواداران استقلال رقم بخورد و برد پر گلی برای آن‌ها به دست آید.
 

 
مهاجم:
ساسان انصاری (تراکتور)
مهاجم سابق تیم های پرسپولیس و سپاهان با توجه به حضور فورچونه در اردوی تیم ملی، به ترکیب اصلی رسید و به تنهایی مهاجم نوک تی تی ها بود. او درخشش قابل توجهی را از خود نشان داد و در قامت یک مهاجم درخشان ظاهر شد. انصاری به فاصله دو دقیقه دو گل زد که هر دو روی تیزهوشی خودش بودند. حالا که وی روند گلزنی هایش را آغاز کرده، امیدوار است بتواند با حفظ این شرایط، خود را به جمع برترین گلزنان لیگ برساند. او گل اول را روی موقعیت تک به تک به ثمر رساند و گل دوم را با جایگیری درست و البته اشتباه کاپیتان نساجی زد تا نقش پررنگی در پیروزی تیمش داشته باشد.
 

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1