تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۴
کد مطلب : ۴۱۴۰۳۷
عملکرد ستاد کانون‌های فرهنی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد تشریح شد؛

برگزاری نخستین جشنواره مسجد و فضای مجازی در یاسوج / مسابقه عکاسی بچه‌های مسجد

۰
برگزاری نخستین جشنواره مسجد و فضای مجازی در یاسوج / مسابقه عکاسی بچه‌های مسجد
کبنا ؛نخستین نشست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد بعد از تصویب اساسنامه جدید این ستاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از طرف رئیس جمهوری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شامگاه چهارشنبه (17 مهر 98) با حضور آیت الله سیدشرف الدین ملک حسینی، مدیرکل امور استان‌ها و حقوقی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، مدیرکل تبلیغات اسلامی، فرمانده ناحیه مقاومت شهرستان بویراحمد به نمایندگی از فرمانده سپاه فتح، شهردار مرکز استان، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار و همچنین در این نشست احکام اعضای ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به آنها ابلاغ شد.
علیرضا دولت آبادی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد در این باره با اشاره به فعالیت‌های 10 ماهه حضور خود در ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بخشی از فعالیت‌ها حمایتی صورت گرفت که تجهیز کانون‌های مساجد به ارزش 270 میلیون تومان را شامل می‌شود.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد 200 میلیون تومان از مبلغ بالا را در قالب تجهیز کتابخانه‌های مساجد استان دانست و اظهار داشت: توزیع بیش از 6 هزار جلد کتاب بین کتابخانه کانون‌های مساجد، توزیع بیش از سه هزار جلد قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، حدود 110 میلیون حمایت از کانون‌های فرهنگی در قالب برنامه محوری و ساماندهی که از ابتدای سال جاری تاکنون این حمایت انجام شده است.
 وی با بیان اینکه در زمینه ساماندهی حدود 620 کانون در سطح استان شناسایی و در سامانه «بچه‌های مسجد» ثبت شدند، ادامه داد: از قبل این کار، 57 هزار نفر عضو این کانون‌ها نیز مشخصات خود را ثبت کردند.
 دولت آبادی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه نیز به صورت جشنواره‌ای، همایش و بخش آموزش اجرا می‌شوند، یادآور شد: برای نخستین بار جشنواره فرهنگی و ورزشی «بچه‌های مسجد» در اردوگاه دهنو با حضور 300 نفر از جوانان عضو کانون‌های مساجد برگزار شد.
 این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری چهاردهمین جشنواره قرآنی «مدهامتان» در سطح شهرستان‌ها و مرحله استانی در یاسوج سخن به میان آورد و گفت: اجرای سرود هزار نفری «بچه‌های مسجد»، همایش بزرگ گرامی داشت «روز جهانی مسجد»، همایش «انقلاب به روایت هنر» در مسجد شهیدان گچساران، همایش «قصه خوانی» ویژه نوجوانان کانون‌های مساجد در مصلی شهر یاسوج از دیگر برنامه‌های اجرا شده در طول انجام مسئولیت است.
 وی برگزاری همایش منطقه‌ای «مسجد و پیروزی انقلاب اسلامی» با همکاری دانشگاه آزاد گچساران، همایش «دختران آفتاب» در گلزار شهدای یاسوج، برگزاری حدود 15 محفل قرآنی با سخنرانی موضوعی با همکاری معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مناطق کمتر برخوردار زیلایی، صالحان، گنجه‌ای، نقاره خانه، چرام، دیشموک و ...، جشنواره عکس «بچه‌های مسجد» به مناسبت ایام محرم و صفر را از دیگر برنامه‌ها دانست.
دولت آبادی ادامه داد: در حوزه آموزش بحث آموزش کتابداران در سطح استان، دوره آموزشی ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی مساجد، دوره آموزشی تئاتر به صورت تک جنسیتی و با موضوعات قرآنی در سطح سه شهرستان، همایش بزرگ «سبک زندگی اسلامی» به همراه سه کارگاه روانشناسی خانواده در دیشموک برگزار شدند.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه قرآن نیز پنج مرکز حفظ جزء 30 قرآن در سطح استان در حال فعالیت هستند و در حوزه تفسیر نیز جزء پنج و شش در تابستان را داشتیم که به پایان رسید.
 وی اضافه کرد: به عنوان دبیر اجرایی دهه کرامت استان کهگیلویه و بویراحمد حدود 500 برنامه در دهه کرامت برنامه ریزی کردیم که در سطح همه ادارات اجرا شود.
 دولت آبادی با اشاره به برگزاری نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که ستاد کانون‌های مساجد رئیس این کارگروه بود، اظهار داشت: حدود 15 اعزام به مشهد مقدس را داشتیم که مورد حمایت ستاد استانی قرار گرفتند و حدود 420 کانون در حوزه اوقات فراغت با موضوع‌های مختلف فعالیت کردند.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره مسجد و فضای مجازی آبان ماه امسال و پس از ماه صفر در شهر یاسوج مرکز این استان برگزار می‌شود.
 علیرضا دولت آبادی گفت: زمان دقیق برگزاری این جشنواره یک روزه به زودی تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.
وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تولید محتوا در حوزه فضای مجازی برای مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پوستر این جشنواره تهیه شده و به زودی در آیینی با حضور جمعی از مسئولان اجرایی و متولیان امور فرهنگی استان در شهر یاسوج رونمایی می‌شود.
دولت آبادی عنوان کرد: رونمایی از نرم افزار زیست بوم مجازی فرهنگی و اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با نام «خانه فرهنگ» از دیگر برنامه‌های مهم در دستور کار ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان است.
وی ابراز داشت: پیش بینی می‌شود که این رونمایی تا پایان امسال در شهر یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.
دولت آبادی گفت: این نرم افزار از چند بخش آموزشی که به صورت الکترونیکی دوره برگزار کرده و سپس از کاربران آزمون می‌گیرد، تشکیل شده است.
وی اظهار داشت: بخش بعدی این نرم افزار شامل سرگرمی و بازی با محوریت موضوع‌های مذهبی، فرهنگی و تاریخی است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۶۱۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد با ۵۶ هزار نفر عضو است که در زمینه‌های مذهبی، فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و ورزشی فعالیت می‌کنند.

ارسال بیش از ۱۷۰ اثر به نخستین دوره مسابقات استانی «عکس بچه‌های مساجد» کهگیلویه و بویراحمد
  «علیرضا دولت آبادی» با اشاره به برگزاری نخستین دوره مسابقات استانی «عکس بچه‌های مساجد» کهگیلویه و بویراحمد به خبرنگاران، گفت: به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فراخوان نخستین دوره مسابقه «عکاسی بچه‌های مسجد» به مناسبت ایام محرم و صفر منتشر شد.
 مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد هدف از برگزاری این مسابقه را استفاده از ظرفیت هنر در مناسبت‌های مذهبی و تولید مجموعه‌ای از آثار منتخب، ایجاد رقابت سالم در بین بچه‌های مسجد و معرفی آئین‌های عزاداری سراسر استان دانست.
وی نماز و نیایش، هیئت‌های عزاداری محلات، پیاده روی و موکب‌های اربعین را از موضوعات این مسابقه دانست و یادآور شد: دوره آموزشی عکاسی نیز به صورت رایگان با همکاری انجمن سینمای جوان استان کهگیلویه و بویراحمد در ایام برگزاری این مسابقه برگزار شد.
 دولت آبادی با اشاره به شرایط آثار ارسالی، گفت: آثار باید به صورت رنگی و با فرمت jpg بوده و هر عکاس می‌تواند سه اثر به دبیرخانه این دوره از مسابقه ارسال کند.
 این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد زمان ارسال آثار را تا ۲۵ ماه صفر (۲۷ مهرماه جاری) دانست و اضافه کرد: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را به شماره ۰۹۳۹۰۹۵۶۵۴۳ ارسال یا به ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد واقع در گلستان ۱۵ مراجعه کنند. 
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۷۰ اثر به دبیرخانه این مسابقه در یاسوج ارسال شده، خاطرنشان کرد: این مسابقه به همت ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری استان، شهرداری یاسوج و کانون فرهنگی و هنری عاشقان ظهور مسجد قبا دولت آباد یاسوج برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1