تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۴۱۳۹۴۲
کبنا گزارش می دهد

گلایه یک شهروند دهدشتی از بی توجهی به درمان والدین شهدا و توضیحات «شریعت پور»

۱
گلایه یک شهروند دهدشتی از بی توجهی به درمان والدین شهدا و توضیحات «شریعت پور»
کبنا ؛پس از اعتراض یکی از شهروندان مبنی بر بی توجهی بنیاد شهید کهگیلویه به بحث درمان والدین شهدا،سایت خبری کبنا نیوز گفتگویی با عادل شریعت پور،مدیر بنیاد شهید کهگیلویه داشته است که در زیر می خوانید؛
مدیر بنیاد شهید کهگیلویه هزینه درمان را شامل دو قِسم دانست و اظهار کرد:برخی از هزینه های درمان از جمله خدمات سرپایی،خدمات ارائه شده در مراکز درمانی،بستری،آزمایش و...برون سپاری شده و از سوی بیمه دی پرداخت می شود و بخش دیگر را بنیاد شهید پرداخت می کند.   
عادل شریعت پور عنوان کرد:هزینه هایی را از جمله دندان پزشکی،در صورت مراجعه به استان های دیگر بخشی از هزینه ایاب و ذهاب،اسکان و غذا به مدت مشخص که قانون خود را دارد نیز،بنیاد شهید پرداخت می کند.
شریعت پور با اشاره به اینکه در حال حاضر بیمه دی نقدینگی ندارد گفت:ولی فاکتورهای ارائه شده که سیکل قانونی را طی کرده باشند جمع اوری می کنیم و نهایتا زمانی که اعتبار تخصیص دهند پرداخت می شود.
 وی افزود:البته هر فاکتوری مورد تایید نیست،فاکتورها باید سیکل قانونی را طی کنند،یعنی باید دکتر معرفی کند و برگ اعزام بنویسد که نیاز به مراجعه به چه پزشکی دارد،به بخش درمان ما بیاید و ما دستور می دهیم تا یک نامه به او می دهند تا به هر پزشکی مراجعه می کنند این را تایید کند ، از سوی دیگر بخشی از دیگر هزینه ها از جمله ایاب و ذهاب،اسکان و خورد و خوراک  هم پرداخت می شود.
  این مسوول با بیان اینکه به برخی از والدین شهدا علاوه بر حقوق خود،حق پرستاری و نگهداری نیز تعلق می گیرد،تصریح کرد:اگر کسی حق پرستاری  ندارد باید مدارکی دال بر اینکه ناتوان است و نمی تواند زندگی خود را اداره کند ارائه دهد،حق پرستاری را کمیسیون که کشوری است تعیین می کند و از اختیار استان خارج است.
شریعت پور ادامه داد:برخی از اموال سرمایه ای بنیاد شهید از جمله تخت،تشک و..نیز به صورت دوره ای در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد که پس از درمان تحویل بنیاد می شود،ولی اگر پزشک متخصص نیاز به تشک و...را به صورت مداوم ضروری بداند هم به هر طریقی که باشد برای وی تامین می کنیم.
وی در خصوص سرکشی از خانواده های شهدای والا مقام و جامعه هدف  نیز مطرح کرد:از خانواده های شهدا،جانبازان و ایثارگران در بخش های دیشموک،قلعه رئیسی،حتی افرادی که در یاسوج و بهبهان هستند بازدید و سرکشی می شود جامعه هدف ما گسترده است.



 
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1