تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۸
کد مطلب : ۴۱۳۸۷۶
یاداشتی از احسان کریمی؛

چرایی انتخاب «ایزدپناه» توسط سید باقر موسوی‌جهان آباد

۳۵
۱
چرایی انتخاب «ایزدپناه» توسط سید باقر موسوی‌جهان آباد
کبنا ؛متن ارسالی؛ در این روزهای پایانی مهرماه سرنوشت تنها کرسی قانونی صیانت از حقوق نادیده گرفته شده‌ی کل استان به خصوص مرکز استان مظلوم ما طی این شانزده سال در گرو یک تصمیم مبنی بر منطق و دلسوزی و به دور از تعصب و منیت و خودخواهی می‌باشد. یک تصمیم سرنوشت ساز که به نظر یا اکثریت مطلق و اندیشه غالب (اندیشه اصلاحات) در استان به انزوای تحمیلی شانزده ساله ادامه خواهد داد و یا با رسیدن به یک نقطه مشترک و مطلوب اکثریت، خونی تازه به رگهای استان سراسر پتانسیل ما سرازیر خواهد شد و با دمیدن صور امید غبار یاس را از چهره مردم ما خواهد زدود.
چهره‌های مطرح جریان غالب آقایان اردوان ایزدپناه، محمد علی وکیلی و قوام فروزان و به زعم برخی، دیگر کاندیدای مدعی ادوار پیشین آقای «محمد بهرامی» می‌باشند که به تصور برخی دو گزینه نخست کیس های شناسنامه دار جریان اصلاحات با عقبه سیاسی مشهود و دارای ثبات مواضع طی این چند ساله می‌باشند. در این میان آقای «سید باقر موسوی جهان آباد» فردی که به دلیل عملکرد و تفکر قاطع و جسورانه‌اش به نحوی نامش با نام اصلاحات گره خورده و با داشتن شخصیتی با ثبات و البته نافذ و تأثیر گذار توانسته عنوان پدر معنوی و حتی حقیقی اصلاحات با این تصمیم اخیر مجمع اصلاحطلبان استان (انتخاب ایشان به عنوان رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان) را بدست آورد، به ظاهر نقش تعیین کننده و غیر قابل انکاری را در رسیدن به این مهم بازی می‌کند. شواهد حاکی از آنست که جریان شکل گرفته در جامعه با معرفی گزینه‌های معرفی شده بیشتر بر پاشنه دو گزینه نخست می‌چرخد و موافقان و مخالفان را در رد یا تأیید این دو (آقایان «ایزدپناه» و «وکیلی») به چالش انداخته است هر چند که به نظر آقای «اردوان ایزدپناه» حمایت تمام قد موسوی را به همراه خود دارد. شنیده‌ها و اظهارنظرهای رسمی و غیر رسمی خود آقای موسوی در این سه ماهه‌ی استارت پروژه معرفی گزینه اصلح شاهد این ماجراست که تحلیل آقای موسوی در حمایت همه جانبه از اردوان ایزدپناه شامل این چند نکته است؛ اول اینکه از نظر آقای موسوی، آقای ایزدپناه از آقای وکیلی به تعبیری اصلاح‌طلب‌تر بوده و دارای خصوصیات ارزشی و راستین و تفکر اصیل اصلاح‌طلبی بوده و مهم‌تر از همه دارای ثبات، آن هم به شکلی ملموس در طی این چند سال تغییر جریان حاکم به اصلاحات و اصولگرایان بوده است.
دوم اینکه از دید آقای «موسوی جهان آباد»، «ایزدپناه» طی این چند سال مسئولیت‌های مختلف در نهادهای اجرایی و حتی نظارتی فاقد هرگونه نقطه ضعف بوده و فردی پاکدست و دارای سلامت کامل می‌باشد و از معدود کسانی است که پایش به معاملات و بده بستان‌های سیاسی و اقتصادی رایج باز نشده است.
سوم اینکه به تعبیر وی اصلاحات علاوه بر داشتن خصوصیات اصلاح‌طلبی بیشتر شهامت و شجاعت و قاطعیت «نمود» و «بروز» و «عمل» می‌خواهد که اسقامت ایزدپناه در این نوسانات و تغییر جریان‌ها و ثبات ایشان بر این عقیده گواه این مدعاست.
چهارم اینکه در پاسخ به این دیدگاه که آقای وکیلی درحال حاضر نماینده مردم تهران بوده و عضو هیئت رئیسه مجلس، لذا توان رأی آوری بیشتری دارد تحلیل آقای موسوی به ظاهر این است که اولویت اول و هدف نهایی احیای تفکر راستین اصلاح‌طلبی در استان کهگیویه و بویراحمد بوده و تلاش باید بر این مبنا باشد هرچند که ایشان با این تصور که توان رأی آوری وکیلی در استان بیشتر از ایزدپناه هست به شدت مخالف بوده و به عقیده او هم از جهت حضور در استان و داشتن مسئولیتهای مختلف استانی و هم به جهت وابستگی قومی و طایفه‌ای با این فرض که خواه ناخواه بخشی از آرای استان ما هرچند به غلط قومگرایی می‌باشد آقای ایزدپناه در هر دو مورد اولاست.
و پنجم اینکه از زبان خود آقای موسوی در ورای همه این اولویتها و نامهای زیبای اصلاحات و اصولگرا دغدغه اصلی ایشان و همه جریانهای دلسوز باید زدودن محرومیت تحمیلی و فقر و بیکاری و مشکلات عدیده‌ای که مردم استان با آنها درگیرند، باشد و هدف گرفتن حتی کرسی‌های بیشتر در مجلس شورای اسلامی و فراهم آوردن شرایط حضور استعداهای فرزندان مستعد استان در عرصه و رسیدن به جایگاهای شایسته است. لذا ایشان با اینکه بر توانایی‌ها و قابلیتهای هردو گزینه صحه می‌گذارد و منکر هیچکدام نیست با مطرح کردن این موضوع که آقای دکتر وکیلی در تهران همانند دور قبل وارد عرصه شده و آقای ایزدپناه در استان کاندیدا شوند و همه توان فرزندان استان در تمامی جایگاهای استانی و کشوری بر موفقیت هر دو گزینه استوار شده و کسب هردو کرسی علاوه بر دو کرسی گچساران و کهگلویه محقق گردد.
با همه این اوصاف آقای «سید باقر موسوی جهان آباد» با گذاشتن جلسات هم اندیشی با تمامی شخصیت‌ها و چهره‌های مطرح استانی در پایتخت گویا سعی در تحقق این مهم با رسیدن به یک اتحاد و همدلی دلسوزانه داشته و طی این چند روز گویا وارد منطقه شده تا با حضور در میان آحاد مردم فهیم استان و برگزاری جلسات متعدد گامی راسخ در رسیدن به یک نقطه مشترک برداشته شده و معرفی گزینه نهایی به صورت جمعی و با اتفاق نظر همه دلسوزان حقیقی استان کهگیلویه و بویراحمد صورت پذیرد تا شاید استان محروم ما از این بن بست و انزوای چندین ساله برون رفته و حرکت به سمت پیشرفت و شکوفایی و رونق با یک تصمیم حکیمانه و مدبرانه آغاز گردد.
-----------------------------------------
احسان کریمی
نام شما

آدرس ايميل شما

عسکر
Romania
ایزدپناه ککاش هم وش رای نیه
اخ وبخت عسکر
ال
Iran, Islamic Republic of
تنها دلیل باقر موسوی اینه که میدونه کسی از ایزدپناه حمایت نمی کنه و خودش راحت میره با کاندید پولدار یه مبلغی بالایی می گیره و میگه ازت حمایت میکنم نمیدونه حنا دیگه رنگی نداره
...
Iran, Islamic Republic of
شما سید باقر را نشناختین
مرد بزرگی هست
اهل معامله بود الان وزیر ی بود هر چند وزرا پایگاه مردمی ندارد ولی سید باقر قلب یک استان برایش می زند
والله که اهل معامله نیست

اون دغ دغش بویر احمد هست معیشت مردم هست

مطمئن باشین با انتخابش کمک بزرگی به بویر احمد میکند
حقگو
Iran, Islamic Republic of
این آقایی که دفتر دستش گرفته و به سید باقر آویزون شده آبروی این سید بزرگوار را میبره. لازم هست جناب موسوی دقت بیشتری به خرج بدن.
گل آقا
Iran, Islamic Republic of
با این آسمون وریسمون بافتن مشکل حل نمیشه عزیزم. ایزدپناه که هیچی ده تا هم ایزدپناه بیاد مشکل از جایی دیگه میشه
تابنده
United Arab Emirates
ما بیشتر ازین میترسیم که سید باقر بعدازین گل واژه هایی ک گفته حمایت دکتر وکیلی رو نداشته باشه ...
تابنده
United Arab Emirates
کبنا بی اصالت ار ایتری خو نظرات همهنه بن
بویر
Iran, Islamic Republic of
من بعنوان حامی بهرامی تنها درصورتی به غیر بهرامی رای میدم که گزینه وکیلی باشه. آخه شما کجا بهرامی و وکیلی کجا . از نظر رای آوری باشه بهرامی از ایزدپناه بیشتر رای داره از نظر شناسنامه و کارنامه باشه موسوی . وکیلی نمیشه
...
Iran, Islamic Republic of
من اگر جای بهرامی بودم
میرفتم بخاطر حاج قوام فروزان کنار
چون هم ایلی هست کار ی به حرف مردم نداشتم
بنظرم فروزان بخاطر اینکه بهرامی کنار نرفت نظر سید باقر را تایید کرد و گرنه باید انتخابات قشنگی بین فروزان و هدایت خواه بود
Iran, Islamic Republic of
آرزو بر جوانان عیب نیست
Iran, Islamic Republic of
بقران ایزدپناه ی
دشت روم
Iran, Islamic Republic of
جناب موسوی این بد و ن و آگاه باش اگه یه تصمیم اشتباه وغلط در زند گیتون تا الان گرفته اید انتخاب غلط ایزدپناه بوده و خواهد بود و حتی محبوبیت خود را نیز از دست خواهی داد ؛ حنای تو دیگه رنگی ندارد
م
Iran, Islamic Republic of
چون هم طایفه ای ایشان هست انتخابش کرده ایزدپناه رای ندارئ
م
Iran, Islamic Republic of
چون هم طایفه ای ایشان هست انتخابش کرده ایزدپناه رای ندارئ
گچساران
Iran, Islamic Republic of
سلام ،دلیل عقب مانگی وواماندنتون از بقیه ی استان ها همین حرف زدنها ی بدون تفکر هست ما یاسوج نیستیم ولی حتما انشاالله اگر آقای ایزدپناه گزینه باشن حتما بهش رای خواهیم داد چون شایستگی دارد
Iran, Islamic Republic of
آقای ایزدپناه درود وصد درود بر برادر شهیدت وخودت که دوست دار مردم بویر احمد بودین وهستین
Iran, Islamic Republic of
سید هر کی را انتخاب کنه ما بهش رای میدیم
علی
Iran, Islamic Republic of
هرکنه باقر وشحمایت کنه روزگارش تبایه یه خط یه نشون
Iran, Islamic Republic of
تورو خدا خدا شما چطو میتونید هر تهمتی وحرفی به افراد نسبت بدین یعنی فکر میکنیم ما چیزی نمیدونیم ، مدارا میکنیم فقط اینو میگم برین بپرسین چرا کاندیدتون سرزده اومد.مسول خوابگاه دخترانه دانشگاه آزاد بلهزار بود
فرصت طلب
Germany
اقای موسوی چون با دو چشم خودش داره می بینه که دکتر وکیلی شهرت جهانی پیدا کرده و دکتر غریب پور شهرت ملی و محبوبیت نامحدود استاتی، ایخو با ای کار از راهیابی دکتر وکیلی به مجلس و صد چندان شدن قدرت این دو بزرگوار جلوگیری کنه وگر نه منه الف بچه هم دونم کسی که / هیچ وقت داخل طائفه خودش هم ۱۰۰ رای نمیاره.
اقای موسوی میداند که حیات سیاسی خود را از دست داده آمده با شانتاژ جانی دوباره بگیره و خوب میداند که جایگاه آقایان وکیلی و غریب پور از ایشان از همه لحاظ بالاتر رفته بنابر این قصد بر هم زدن بازی را دارد وگر نه
مردم بدانید
مردم بدانید
این در اقای موسوی همیشه بوده ایشان به شدت دوست داره یه جمع دورش جمع بشن .اخه کارنامه اصلاطلبی اقای ایزدپناه کجاست یه سخنرانی یه بیانیه یه مقاله یا هر چیزی از ایشان منتشر کنید.
حالا سید باقر سرش زیر برف هستش نمی بینه/ مردم که دیدن اقای وکیلی با صاحب کرسیهای اصولگرای از اقای ذوالنور گرفته تا نقوی مناظره جانانه کرده حال اقای ایزدپناه احتمالا با خودش در اینه هم مناظره کرده .
ایشان که شعار وحدت میدن اول باید برای مردم شفاف سازی کنن دور قبل چطور طتمیع اقای زارع شدن و از اصلاح طلبان استان حمایت نکردن تا انشقاق ایجاد شد و الان میان از پیش گاندی میدن اونم.چون فقط در محافل بیان میکنن ، بعد ادعای وحدت میکنن ،یعنی الان سی باقر نمی دونه با این کارش طرفداران بقیه کاندیداها ناراحت میشن .
انگار اقای موسوی نمیداند که اگر تا الان نمیداند بهتر است کمی تفکر کنه روی این موضوع که ،بخاطر یک امضا در مجلس ششم آنچنان هزینه ای برای جریان اصلاحات استان درست کرد و خودش فرار کرد رفت تهران ، که هنوز هم که هنوز هرکی فقط با ایشان رابطه داشت از ترکش این اشتباه داره هزینه میده و هیچ جای جمهوری اسلامی تعریف نمیشه .
سید باقر خودش بصورت قطعی مدیون اقای وکیلی هست چون هم در دوران نمایندگیش اقای وکیلی تمام کمال پشت ایشان بود و هم الان که اقای دکتر وکیلی یکی از مهرهای قدرتمند ملی هست اقای دکتر غریب پور را حمایت کرده و اقای غریب پور بهترین پست ها را به سید باقر و پسرش داد (بابا نمکدان داره زجر میکشه از دست شما).
در کل باید اقای موسوی بداند چه را با چه مقایسه کرده و دامن زدن به این قیاس بسیار غلط آتش خشم طوائف را علیه هم شعله ور میکنه هر چند در نظر مردم اقای وکیلی قابل قیاس با متر اقای موسوی که سانتش ایزدپناه باشه نیست بلکه بزرگتر و چهره جهانی و خبر ساز جریان اصلاحات در رسانهای دنیاست .
همشهری
Iran, Islamic Republic of
آقای موسوی عزیز تو را خدا ایزدپناه کجا رای میاره..
چرا الکی مصوبه و دلیل و.... میاری
بابا خودتو اذیت نکن...
حداقل همون وکیلی یا بهرامی یه حرفیه...
اسننباط من فقط اینه که آقای موسوی جایگاه خودشو از دست نده در استان و زد و بنداشو انجوم بده...
Iran, Islamic Republic of
فقط ایزدپناه و موسوی
برافتاب
Iran, Islamic Republic of
اقای کریمی اگر واقعاً اهل مطالعه هستی !! برو تاریخ را بخوان ببین پ/ کی بوده و چکارکرده اند!!!! قضاوتهای کورکورانه رابذار کنار
چرایی انتخاب ایزدپناه= چون برد زارع
دیگه چرا این همه پیچیدش کردی برادبزرگوار.
مگه اصلاح طلبی به دادوبیداد کردنه مگه اصلاحطلبی به اینه که خاتمی در زمان ریاست جمهوریش اومدیاسوج و جلوتریبونش جلو رئیس جمهور بایستی و دادوبیداد کنی؟که همانجا خاتمی گفت سلام من را به بهرام تاجگردون برسانید. اینطوریه!!!! تو اسم این کارها رو میذاری شجاعت.
اقای موسوی اگر دنبال عزت بویراحمد هست لطفاً همانند چندسال گذشته بره تهران و به زندگیش بپردازه یا حداقل مثل دکتر غریب پور تو تهران برای جوانان استان شرایط شغلی فراهم کند.
(کمی انصاف را در قلمتان نیز هزینه کنید)
تحلیل واقعی
Iran, Islamic Republic of
تفکر مارای دهنده ها نباید به بیست سال پیش برگرددتا هست ایران همین خواهد بود مسئولان قوای مقننه ومجریه چرخشی هستند گهی در مجلس گهی در دولت .تمام اقوام واقارب نسبی وسببی خودرا پست وپیمانکاری میدهند .مسئولیت در مرکز میدن . میگند مردم شما به مای منفعت طلب رای بدهید .مردم هم هیجانی وطایفه ای ومنفعتی رای میدهند.
seyed hassan mousawi
Iran, Islamic Republic of
واقعا متاسفم برا کسانی که دارن اصلاحاتو نابود میکنن جناب موسوی بد راهی داری میری
Iran, Islamic Republic of
ما قبلا طرفدار موسوی بودیم عمرا به ایزدپناه رای بدیم ایزدپناه ۵ هزار هم رای نمیاره چه با موسوی چه بی موسوی، آقای موسوی خودش هم بیاد رای نمیاره
سلامت
Iran, Islamic Republic of
اگه بهرامی باشه ما هستیم، اگه نیاد بای بای انتخابات موسوی کیلو چنده
کبگیان
Iran, Islamic Republic of
درود بر سید باقر موسوی پاکدست ونیک اندیش وراست کردار و راست گفتار وننگ برکج اندیشان لعنت خدا بر افترازنان
سمير
United Kingdom
شرايط مردم استان داره دو قطبي ميشه-گروه اول بيچاره و گروه دوم تازه بدوران رسيده/با اين حال گروه تندروهاي جبهه پايداري همچنان يك دنده هستن و با دعا ميخوان مشكلات رو حل كنن.بنظرم تمام نيروهاي اصلاحات بايد دور هم جمع بشن و هر كس در حد جايگاه خودش كمك كنه و نه اينكه سهم خواهي كنه تا مردم به يه نوايي برسن.مطمئن باشيد سيد باقر اگر موفق بشه دست معامله گرها رو قطع ميكنه.
بوراحمد
United Arab Emirates
با احترام خدمت سید ..خودت بازی نکن اول بهرامی دوم آقای وکیلی درغیراینصورت آقای ایزدپناه ۲۰هزار رای بیشتر نمی آوردن ای با بودن سید این آری ۲۰هزاران ایز هم ۶۰درصدکسانی هستند که حامی سید هستند.
سلامتی
Iran, Islamic Republic of
گچساران عزیز حتما یه نسبتی با ایشان داری وگرنه مگه . دخالت میکنی؟
بویر
Iran, Islamic Republic of
درود برسید باقر که تا حالا ثابت قدم و پاک دست و خادم مردم مونده هرکسی را سید انتخاب کند همه اصلاح طلبا بهش رای میدن معامله گران و افرادی که ی روز اصولگرا ی روز اصلاح طلب میشن تکلیفشون مشخصه
Iran, Islamic Republic of
فقط بهرامی.ایزدپناه باحمایت موسوی پنج هزاررای هم نمیاره
ب
Iran, Islamic Republic of
خدایی کی اردوان همه اش شهرکرد وتهران وکرج بودی ارتباطات مردمی داشتی یانه خیر که رای میخوای
حق گو
Iran, Islamic Republic of
دوستان آدمی که می دونی وارد قیامت میشه وباید جواب بده چرا بخاطر دیگران وعملکردشون خود را ضایع کنه اولا اولین اشتباه سید باقر حمایت از ایزدپناه وفروزان هستش یعنی اشتباه فاحش دوم کل آقایونی که الان در مسئولیت غوطه ورند بوسیله همین آقاسید عزیز ایثار گر که میتوانست سکوت اختیار کند والان دارای مسیولیت وآب ونانی بود که تا کنون اهل هیچ معامله ای نبوده ونیست مگه آقایان ... در تهران قبل از نمایندگی سی باقر کیا بودن مگر نه در همین یاسوج نیروی جزء جهاد وجهیزه دانشگاه برا زوجهای فقیر بودن سید حدود ۱۰۰ مدیر کل ومعاون مدیر کل ومدیر شهرستان احیاء کرد حق کجا رفته دور گذشته مجلس سید اومد که از رجائی نسب حمایت کنه بامشورت ودرخواست هسته مرکزی اصلاحات ولی کف رای زارع بالاتر بود می طلبید که نگذاره رقیب قسم خورده درپایمال کردن حقش به مجلس راه پیدا کند همه کسانی که الان در تهران مسئولیت دارن از نردبان سی باقر رفتن بالا وخودشون هم دگه راه پیدا کردن سید مال جم کن نبود ونیست میگی نه برو و ببین چه داره حالا خو این دور اسمی از زارع اصلا نیاورد قطعاًاگه خدای نا کرد طبق اتهام وافترا بعضی از دوستان از زارع ریالی گرفته باشه با مدرک رو میشه تنها اشتباه فراموش نشدنی سید بی راهه رفتن ای دورش میباشد ولی فراموش نشه ایزدپناه نیروی پاک دست شجاع واصلاحاتی اصل ولی راَی بیار نیس آدم باید جهات مثبت ومنفی را بگه یطرفه قضاوت گناه نا بخشودنی است چه آبروی کسی را ببری چه خونشو بریزی به امید قضاوت حق در قیامت نوکر شما حق گو
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1