تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۱۳۶۶۷
همزمان با شروع موج جدید حرکت زائران اربعین حسینی؛

رونق خرید و فروش دینار عراقی در مرز چذابه

۳
رونق خرید و فروش دینار عراقی در مرز چذابه
کبنا ؛ خرید و فروش دینار عراقی در اطراف پایانه چذابه همزمان با شروع موج جدید حرکت زائران اربعین حسینی به این گذرگاه مرزی رونق گرفته است.
 دهها دلال غیرمجاز ارز که عموما دینار خرید و فروش می کنند در اطراف پایانه مرزی چذابه زائران را به سوی خود جذب می کنند تا نیاز آنان را به دینار عراقی که برای کرایه حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد تامین کنند.
دلالان خرید و فروش دینار عراقی که ایرانی هستند اجازه ندارند وارد پایانه مرزی چذابه شوند و عمدتا" در موکب ها و توقفگاه خودروها و اطراف پایانه در حالی که دستگاه "پوز" در اختیار دارند پرسه می زنند.
امسال تعداد دلالان خرید و فروش دینار عراقی در چذابه نسبت به سال های گذشته بیشتر شده و این به خاطر پیش بینی زیاد تردد زائران از این مرز و سود نسبتا" سرشاری است که از قبل آن نصیب خود می کنند.
در اطراف پایانه مرزی چذابه دلالان ارز هر ۱۰۰هزار دینار عراقی را ۱۰میلیون ریال می فروشند ولی در عوض ۱۰۰هزار دینار عراقی را ۹ میلیون و ۵۰۰هزار ریال خریداری می کنند.
ماموران انتظامی تاکنون مانع فعالیت دلالان ارزی در اطراف پایانه مرزی چذابه نشده اند ولی از ورود آنان به پایانه جلوگیری می کنند.
گفته می شود خرید دینار عراقی در اهواز ۱۰تا ۱۵درصد کمتر از نرخ آن در مرز چذابه است از این رو به زائران توصیه شده ارز مورد نیاز خود را پیش از ورود به پایانه های مرزی از شهرهای خود خریداری کنند.
بسیاری از زائران اربعین حسینی در چذابه نیز ترجیح می دهند برای تامین هزینه های خود ، چک پول ۵۰۰ هزار ریالی با خود به عراق ببرند.
حدود ۲۰خودپرداز سیار و ثابت در داخل و اطراف پایانه مرزی چذابه و محل استقرار موکب ها فعال هستند تا پول نقد زائران را تامین کنند.
هر زائر می تواند تا پنج میلیون ریال پول نقد از خودپردازهای اطراف پایانه مرزی چذابه دریافت کند.
مسئولان محلی به زائران توصیه می کنند برای تامین نیازهای خود از دینار استفاده کنند.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب بزرگوار آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا علیه السلام ، از چهار مرزی و رسمی خسروی در استان کرمانشاه ، مهران در استان ایلام و چذابه و شلمچه در استان خوزستان از ۲ میلیون نفر پارسال به سه میلیون نفر در اربعین امسال برسد.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
نام شما

آدرس ايميل شما

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1