تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۴۱۲۸۷۳
نگاهی به عملکرد مدیرکل سابق امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد؛

نقش منفعل و بی‌اثر «خانم مشاور» در میراث فرهنگی

۲۰
۳
نقش منفعل و بی‌اثر «خانم مشاور» در میراث فرهنگی
کبنا ؛
متن ارسالی؛ فریبا رحمان پور از جمله زنان خوش اقبالی بود که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم توانست برخی موقعیت‌های اداری را بدست بیاورد. این مطلب چندان در پی بررسی چگونگی رسیدن رحمان پور و حمایت‌هایی که وی در این مسیر شد نیست بلکه بیش از آن دنبال بررسی عملکرد و اثرگذاری احتمالی رحمان پور در حوزه‌های کاری خود است.
خواسته یا ناخواسته در فضای مدیریتی مردسالارانه در کشور ظهور و افول هر زنی اولاً در گرو صلبیت آن فضاها است و در ثانی موفقیت و شکست آن زن در مسیر حرکت زنان جامعه حاوی پیام‌های زیادی است.
رحمان پور لیسانس زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر فارس، با  10 سال سابقه کاری در آموزش و پرورش استان، حضور در عرصه سیاسی و رسانه‌ای استان را با مدیرکلی دفتر خانواده و امور بانوان در زمان استانداری موسی خادمی شروع کرد. وی در این دوران بیش از آنکه بر حوزه کاری‌اش متمرکز باشد درگیر لابی و چانه زنی در تهران و اشتیاق زیاد به حضور در رسانه‌ها و اصرار بر نشستن در ردیف اول مراسمات و برنامه‌ها بود.
وقتی که خادمی از استان رفت یکی از اولین مدیران حذف شده رحمان پور دانسته می‌شد ولی گفته می‌شود وی به لطف همان روابط و بدون هماهنگی با احمدی استاندار سابق حکم مدیرکلی میراث فرهنگی را از مونسان گرفته بود که با مقاومت تند احمدی مواجه شد و حکم اجرا نشد.
اما این پایان رحمان پور نبود و چندی بعد اعلام شد که رحمان پور از سوی مونسان به عنوان مشاور حکم دریافت کرده است.حال تصور کنید رحمانپور با رشته  ادبیات فارسی که هیچ ربطی به گردشگری نداشت حکم مشاور سازمان را دریافت کرد. بعد از این حکم فعالیت‌های اینستاگرامی رحمان پور بیشتر و بیشتر شد و وی از هر صحنه و منظره گردشگری و یا مسافرتی عکسی می گرفت و آن عکس به عنوان یک گزارش کار ارائه می شد.
با وجود این سطح از تبلیغات اینستاگرامی اما رحمان پور در سازمانی که حالا به وزارت تبدیل شده است تاکنون هیچ منشأ اثری برای کهگیلویه و بویراحمد و بخش‌های مهم و بزرگ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نبوده است.
در سفر نیمه تمام مونسان که رحمان پور هم سعی در ایستادن در ردیف اول و بزرگ کردن نقش خود در این سفر داشت نه تنها دست آوردی حاصل نشد، بلکه مونسان با بی احترامی به استان و با عصبانیت استان را سریع‌تر از برنامه پیش بینی شده ترک کرد.
وضعیت بی در و پیکر بلادشاپور و بحران آمارهای ساختگی در بخش گردشگری و رکود و ملال زدگی در سازمان میراث فرهنگی استان ظاهراً حل آن از اراده خود مونسان نیز خارج است و یا بهتر است بگوییم برای وی اهمیتی ندارد تا چه رسد به مشاور وی.
اما مشاور محترمه همچنان علاقه مند به کنش گری مجازی است و اخیراً نیز از وی برای حضور در شبکه رادیو سراسری و صحبت در مورد اقوام در ایران دعوت شده است موضوعی که کاملاً بی ربط با تحصیلات و سابقه کار وی است ولی با کمی سرچ در ویکی پدیا و کلی گویی ظاهراً می‌شود کارشناس همه حوزه‌ها بود.
در هر حال با وجود چنین مشاوران و مدیرانی که بدون مدارک تحصیلی مربوطه مشغول به کار در اداره گردشگری و میراث فرهنگی می شوند و کار خود را با چانه زنی و لابی پیش می برند چه انتظاری باید داشت که این افراد دلسوز گردشگری و اقتصاد این استان باشند و چه انتظاری باید داشت که گردشگری ما پیشرفت کند، در حالی که هر معاون وزیری که پا به این استان می گذارد از طبیعت بکر استان و ظرفیت گردشگری استان تعریف و تمجید می کند. به راستی چند نفر کارشناس یا کارشناس ارشد رشته مرتبط با گردشگری از دانشگاه های خوب این کشور در استان داریم؟

--------------------------------
علی محمدی‌نسب
برچسب ها :
نام شما

آدرس ايميل شما

شفاعت
Iran, Islamic Republic of
ان شاالله که به این نویسنده صبر ایوب دهد تا بتواند بقیه مراحل پیشرفت خانم رحمان پور را طاقت بیاره .
مجیدی
Iran, Islamic Republic of
اخ و بخت ای استان که غیر از تخریب کاری ندارن اخه رحمان پور فرار که ره حلام دست و سرش نیرداریت
Romania
این نام نیک هست که میدرخشد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
ممنون از نویسنده محترم بخاطر آگاهی بخشی .
به نظر من در کل کشور و خصوصا کهگیلویه و بویراحمد، باید برای همیشه از ورود یا انتقال نیروی انسانی شاغل در آموزش و پرورش به سایر نهادها جلوگیری شود . چون این نقل و انتقال ها فقط و فقط سبب آسیب به آموزش و پرورش و نهاد دیگر می شود .
از طرفی من دلم به حال فارغ التحصیلان رشته های باستان شناسی و تاریخ میسوزه که بخاطر نبود شایسته سالاری باید گمنام بمونن .
کاش روزی برسه که در این کشور شاهد شایسته سالاری باشیم .
فلاحی
Iran, Islamic Republic of
ای بنازمش ان شاالله روزی وزیر بشه
Iran, Islamic Republic of
حسودیتون نشه یکی از بچه های استان پست میگیره
این مصاحبه واقعا مغرضانه بود
چون ایشان پستی ندارند که بخواد منشا خدمات به استان باشند یا نباشند
میراث
Iran, Islamic Republic of
مدیر کل آینده میراث فرهنگی استان خانم رحمانپور...
بویزاحمد
Iran, Islamic Republic of
ایشون چند سال پیش تو اموزش و پروش بودند چطور شد اینقد رشد کرده
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
انصافا این نوع خودزنی ها شایسته قوم لر و مردم استان مانیست رحمان پور تنها خانمی است که از این استان محروم توانسته با وجود اینکه خیلی هم جوان هست در سطح ملی برود و مقام مشاور وزیری برود نبایر مغرضانه قضاوت کرد که چرا رحمانپور بالا رفت و ما نرفتیم باید کمک کنیم تا دهها رحمان پور در سطح ملی داشته باشیم . اینها همه فرصت و ظرفیت هستند برای این استان تا کی باید از روی غرض ورزی و کینه نگاه کنیم.
لیلا
Iran, Islamic Republic of
اخی چ زوری وتو اومیه انشاله روزی صندلیت وزارتشو ببینین تا چشتون دربیاد لیاقتشو داره .چشم دیدن پیشرفت بچه های استانو ندارین استان ما چطور باید پیشرفت کنه
محمدزاده
Iran, Islamic Republic of
درود بر خانم رحمان پور . خدایی به جای تخریب هم استانی های خودتون برید توانایی های خودتون را شکوفا کنید
بهار
Iran, Islamic Republic of
اخی چ بدبختین شما دیگه کار و زندگی ندارین جز چک کردن و سرک کشیدن تو اینستاگرام خانم رحمانپور..ایشون عمل کردشون خیلی هم موفق بوده
مطلع
Iran, Islamic Republic of
راستی جناب موحد پور بازنشسته شد یا انتقالی گرفت؟؟
مشاورعالی گردشگری هرمزگان
Iran, Islamic Republic of
باسلام و احترام این متن کاملا مغرضانه است.
ع - مردانی
Iran, Islamic Republic of
نظریات اکثر نظریه پردازان بزرگ تاریخ عمدتا ریشه در علوم انسانی دارد کما اینکه امروزه محور توسعه در سرزمین های توسعه یافته نیز انسان است
لذا اگر اینک می بینید علیرغم همه منابع و پتانسیل های خدادادی گرفتار اینهمه مشکلات هستیم دلیلش میتواند بها ندادن به علوم انسانی باشد . علومی که سرچشمه اش زبان و ادبیات آن زبان است .بدون تردید شناخت فرهنگ یک جامعه بدون شناخت زبان آن جامعه میسر نیست به احتمال زیاد (جدای از جنسیت )فردی که رشته اش زبان و ادبیات فارسی است باید در مقام بیان قوی و توانمند و واجد شرایط برای کسب مهارت انسانی و ارتباطاتی باشد .از آنجا که مهارت انسانی و ارتباطاتی مستلزم درک رفتار است و رفتار ما نیز بر اساس ادراکمان از واقعیات است .قطع به یقین هر انسانی که توان درک واقعیات را دارا باشد میتواند با بهره گیری از قدرت بیان در غالب عرصه های مختلف از جمله اجتماعی و سیاسی و در اینجا بطور خاص گردشگری حضوری پر رنگ داشته باشد .
منتقد
Iran, Islamic Republic of
اقای منتقد مگر شما گزینه جای خانم رحمانپور بودید مثلا اگر یک خانم تهرانی مشاور بود دلت خنک میشد . شما هم جسارت ، لابی گری ، نفوذ ، داشته باش و پست بگیر .... چرا خودت را داری ازبین میبری .... حرص نخور.... امار سکته بالاست .....
mosa
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کسانی که هیچ قدرت اجرایی ندارندبالابی گری پستهایی میگیرند که همین لابی گریها استان رانابود میکند وحق دیگران که شایسته وتونمندند تباه میکنندباید باروشنگری جلوی لابی هاراگرفت
mosa
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه کسانی که هیچ قدرت اجرایی ندارندبالابی گری پستهایی میگیرند که همین لابی گریها استان رانابود میکند وحق دیگران که شایسته وتونمندند تباه میکنندباید باروشنگری جلوی لابی هاراگرفت
لر
Romania
اتفاقا ایشون یعد از اینکه از سمت مدیرکلی امور بانوان کنارگذاشته شد بردنش معلم ابتدایی نره گاه ولی رفت تهران التماس کرد ببرینم تهران بعدشم به خانم مولایی مراجعه و با اومدن و ی مشاور رئیس که نمیشه بهش گفت پست بهش دادن تازه در عجبم ا..
جاسم
Iran, Islamic Republic of
آقای علی محمدی نسب نویسنده متن مقرضانه فوق،، آیا با خانوم رحمانپور پدر کشتگی دارید؟؟و آیا تا به حال در آینه خویش را دیده ی ؟؟
‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

‌ یک بام‌ و دو هوای مجلس انقلابی

شرایط امروز انقلاب بسیار حساس و دارای فرصت‌های عظیم و در معرض تهدیدهای جدی است. جریان ...
ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

ابر تورم در راه اقتصاد ایران؟!

تورم مخرب‌ترین آثار را بر پیکره اقتصاد برجا می‌گذارد و اگر به این مسئله توجه نشود بدون ...
بزرگداشت بیهقی زمانه

بزرگداشت بیهقی زمانه

محمود دولت‌آبادی یکی از بنام‌ترین نویسندگان ایرانی است که با سبک منحصر به فردش، آثار ...
1