تاریخ انتشار
جمعه ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۴۱۲۶۸۶
در خطبه‌های نماز جمعه دیشموک مطرح شد

راه‌هایی که از آن زمستان تا این تابستان قطع است

۰
راه‌هایی که از آن زمستان تا این تابستان قطع است
کبنا ؛دیشموک از مناطق محروم استان کهگیلویه و بویراحمد است که علی رغم خدمات زیادی که نظام اسلامی به این منطقه ارائه داده، اما هنوز مشکلات زیادی در بخش دیشموک وجود دارد. بیشتر روستاهای این بخش در بن بست قرار دارند و مردم با زحمت فراوان برای تأمین مایحتاج، دوا و درمان خود به دلیل نبود راه مناسب تردد می‌کنند.
حجت‌الاسلام علی اکبر راوند امام جمعه شهر دیشموک در خطبه‌های روز (22 شهریورماه 98) ضمن دعوت خود و مردم به رعایت تقوای الهی با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع) گفت: یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود.
وی افزود: یکی از مشکلات منطقه ما عدم مطالبه گری است مسؤولان را به کارهای خوب و خدمت به مردم امر و از کارهای بد و ناپسند نهی کنیم. یک نفری، چند نفری با همدیگر جهت حل مشکلات منطقه از مسئولان مطالبه کنیم.
راوند در همین زمینه افزود: اگر مردم مطالبه‌گر نباشند دین خدا نابود می شود و شریعت اسلام از بین می رود زیرا اهل بیت عصمت و طهارت فریضه امر به معروف و نهی از منکر را هدف قیام دانستند و نهضت حسینی فقط مختص به شیعه نیست و عالمگیر شده است.
امام جمعه شهر دیشموک در رابطه با ایجاد نهضت حسینی در جهان گفت: امام حسین(ع) برای آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و فساد و بی عدالتی قیام کرد.
وی افزود: عاشورای حسینی درس عبرتی برای تمام انسان‌های آزاده ست که جبهه مقاومت الگویی برای تمام دنیا شده است و این برگرفته از نهضت عظیم عاشوراست.
راوند در همین زمینه افزود: نهضت حسینی موت را برتر از زندگی با ظالمان می‌داند که به صورت رسمی برای اولین بار در کشور هندوستان با مذهب هندو نخست وزیر آن کشور در عاشورا شرکت می کند که همین امر زمینه ظهور امام زمان(عج) را فراهم می‌کند.
خطیب سیاسی عبادی جمعه در رابطه با توقیف نفتکش ایرانی با همکاری انگلیس توسط آمریکا گفت: پس از آزادی نفتکش ایرانی توسط دولت جبل الطارق قصد رشوه به ناخدای کشتی ایرانی را داشتند اما ناخدای ایرانی بار کشتی را در بندری در سوریه تخلیه کرد و این نشاننه ضعف آمریکاست که برای رسانه های دنیا آشکار شد.
وی در خصوص تعهد برجام پس از خروج آمریکا و ادامه دادن مسیر با اروپایی ها افزود: چون غربی ها به تعهدات خود عمل نکردند ایران نسل چهارم سانتریفیوژها را  آغاز کرد که اگر غربی‌ها همین راوند را ادامه دهند ایران از برجام خارج می شود.
حجت الاسلام علی‌اکبر راوند با اشاره به سالروز تشکیل نیروهای سه گانه سپاه پاسداران گفت: طبق اصل 150 قانون اساسی سپاه پاسداران جهت مقابله با تهدیدات دشمن بایستی به تجهیزات مدرن زمینی، دریایی و هوایی مجهز شود و این اقدام بصیرانه امام راحل ترس را در دل دشمن ایجاد کردند که نمونه آن را در دستگیری تفنگداران آمریکایی و سقوط پهپاد آنان می بینیم.
امام جمعه شهر دیشموک ضمن تقدیر از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان جهت اعزام نیروهای مبلغ گفت: هیچ روستایی در دیشموک خانه عالم ندارد و می طلبد که مدیرکل محترم تمهیدات و اقدام جهادی در خصوص خانه عالم برای روستاهای بخش دیشموک بیاندیشد.
وی در رابطه به حوزه راه های بخش دیشموک گفت: از زمستان سال قبل راه روستاهای رودریش، آجم، سرتنگ لیراب، دلی پای پره قطع است.
وی افزود: مسؤولین جهادی و پیگیر نداریم و معتقدیم فقط مسئول جهادی در بخش دیشموک می تواند برای مردم محروم کار کند.
وی افزود: مردم راه ارتباطی می‌خواهند، بیمار می‌شوند و نیاز است که استاندار محترم در حوزه راه‌ها به بخش دیشموک توجه ویژه داشته باشند.
راوند ادامه داد: استاندار بازدید میدانی از روستای سرگچ که جمعیت دانش آموزی زیادی دارند داشت، انتظار است تا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود و مشکل راه ارتباطی مردم حل شود و مدیران جهادی در دیشموک کار کنند تا مشکلات مردم به صورت جهادی و در یک بازه دو ماهه حل شود زیرا فصل سرما نزدیک است.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1